Alles Elektrisch......
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Kom....kom....Fred.....Fred1950 schreef: ↑16 jan 2024, 22:01Die bladblazer zorgt letterlijk voor "luchtverplaatsing" , dat is dus wind. Zet jezelf eens op rolschaatsen met een paraplu met de wind mee , ge gaat uw gang gaan.Charlie Maru schreef: ↑16 jan 2024, 15:43Het zal eerder 100 liter / 0,000 km zijn.......
Dat gij u daar laat aan vangen Fred.......![]()
![]()
![]()
. De "energie" die nodig is voor die windverplaatsing komt uiteindelijk uit de benzine die de blazer aandrijft.
Waar ligt het bevestigingspunt van diene blazer ?
Actie = réactie
Uwe logica doet mij een beetje denken aan dit hier :
https://www.youtube.com/watch?v=9eBf6_W0vlo
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nikse actie en reactie , wel "luchtverplaatsing" en de daarbij horende luchtdruk verhoging. Of die bladblazer wel krachtig genoeg is voldoende luchtdruk te ontwikkelen om "het voorwerp" vanaf stilstand in beweging te krijgen is een andere zaak. Een krachtig windje kan dat wel.
En dit is geen fake ...
https://www.youtube.com/watch?v=sMU7zfMJ_oo
https://www.ultragadgets.nl/contents/nl ... -bird.html
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
- Locatie: Antwerpen
In elektrische auto rijden en hem tegelijk opladen kan al in 2025
https://www.ad.nl/auto/in-elektrische-a ... gle.com%2F
https://www.ad.nl/auto/in-elektrische-a ... gle.com%2F
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Fred, je maakt jezelf belachelijk.Fred1950 schreef: ↑16 jan 2024, 23:24Nikse actie en reactie , wel "luchtverplaatsing" en de daarbij horende luchtdruk verhoging. Of die bladblazer wel krachtig genoeg is voldoende luchtdruk te ontwikkelen om "het voorwerp" vanaf stilstand in beweging te krijgen is een andere zaak. Een krachtig windje kan dat wel.
En dit is geen fake ...
https://www.youtube.com/watch?v=sMU7zfMJ_oo
https://www.ultragadgets.nl/contents/nl ... -bird.html
Denk na. Het gaat weliswaar niet over batterijen, maar een minimum aan kennis van de fysica mogen we toch wel verwachten van een zelfverklaarde 'ingenieur'?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
waarom zou dat niet lukken, als men de juiste aanpassingen doet en en het bekijkt als 2 systemen,denk ik dat we er uit komenDat gaat niet lukken. Diene dynamo vraagt energie om hem rond te laten draaien , en die extra energie naast de gevraagde energie om vooruit te komen , komt uit de batterij. Ge stopt die energie van de dynamo terug naar de batterij , dat is dus een "closed loop" , maar wel met energieverliezen die er altijd zijn bij de omzetting. Dus : het werkt niet , ge verliest meer energie uit de batterij met de dynamo dan zonder ....
We blijven eerst bij de gewone verbranding's motor, daar zit ook een alternator,generator of dynamo in, die een batterij bijlaadt,en die verbruikt een deel van de kracht die de motor produceert .
Dan komt de elektrische auto ,die is bij vele merken uitgerust met een elektro motor die alleen de voorwielen aandrijft,dus als ze een aansluiting op de achterwielen maken die toch draaien, en daarmee de alternator aandrijft die dan de batterij bijlaadt, of eventueel een 2 de reserve batterij,waarom zou dat niet kunnen?
Er zijn e auto's die wel 400 PK hebben, en die gebruiken al die PK's toch niet om gewoon te rijden.
https://www.ad.nl/auto/waarom-hebben-el ... gle.com%2FEr worden nu al tientallen elektrische auto's gemaakt met een vermogen van meer dan 300 pk en topsnelheden van 180 km per uur of hoger. Sommige personenauto's hebben zelfs een vermogen van ruim 400 pk.11 dec 2021
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hier heeft ET 100% gelijk.
Alle energie die je ergens 'gratis krijgt' (omdat de wielen toch draaien) is op een andere plaats in het voertuig eerst verbruikt.
Enkel bij bergaf rijden of bij remmen kun je energie terugwinnen die anders verloren zou zijn (via warmte in de remmen).
Alle energie die je ergens 'gratis krijgt' (omdat de wielen toch draaien) is op een andere plaats in het voertuig eerst verbruikt.
Enkel bij bergaf rijden of bij remmen kun je energie terugwinnen die anders verloren zou zijn (via warmte in de remmen).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Tokkio schreef: Dan komt de elektrische auto ,die is bij vele merken uitgerust met een elektro motor die alleen de voorwielen aandrijft,dus als ze een aansluiting op de achterwielen maken die toch draaien, en daarmee de alternator aandrijft die dan de batterij bijlaadt, of eventueel een 2 de reserve batterij,waarom zou dat niet kunnen?
Probeer me daar eens het nut van te bewijzen!?!
Hebt U enig idee wat een alternator aan vermogen nodig heeft om electriciteit te maken?
Dat vermogen komt bij een thermische aangedreven wagen van de motor...
en in het geval van een EV van de batterij !
Indien uw idee ook maar enigszins kans op slagen zou hebben neem er
dan onmiddelijk een patent op en U bent binnen de kortste keren
multimiljonair ....
Het juiste antwoord op uw idee is al eerder gegeven :
"ge verliest meer energie uit de batterij met de dynamo dan zonder .."
Klopt als een bus!
Probeer me daar eens het nut van te bewijzen!?!
Hebt U enig idee wat een alternator aan vermogen nodig heeft om electriciteit te maken?
Dat vermogen komt bij een thermische aangedreven wagen van de motor...
en in het geval van een EV van de batterij !
Indien uw idee ook maar enigszins kans op slagen zou hebben neem er
dan onmiddelijk een patent op en U bent binnen de kortste keren
multimiljonair ....
Het juiste antwoord op uw idee is al eerder gegeven :
"ge verliest meer energie uit de batterij met de dynamo dan zonder .."
Klopt als een bus!
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je maakt jezelf al veel meer wijs met dit viewtopic.php?f=60&t=218176&sid=48710b9 ... b542687ff2 en niet eens weet wat "nitrogen" is
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Fred, de zaak is al uitgelegd. Het gaat om het principe actie en reactie. Ze houden elkaar in evenwicht. Dat kon je in mijn posting lezen.
Je etaleert je zwakke plekken. Niet doen, want de mensen gaan misschien zelfs denken dat je dan ook van batterijen niet al te veel weet, en dat zou toch zonde zijn, hé?
Je etaleert je zwakke plekken. Niet doen, want de mensen gaan misschien zelfs denken dat je dan ook van batterijen niet al te veel weet, en dat zou toch zonde zijn, hé?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Er bestaan ook luchtblazers met een luchtinlaat aan de zijkant. Je kan aan de blaaskant een stofzak bevestigen en aan de aanzuigkant een hulpstuk, dan doet zo'n luchtblazer gewoon dienst als stofzuiger.Fred1950 schreef: ↑18 jan 2024, 10:12Je maakt jezelf al veel meer wijs met dit viewtopic.php?f=60&t=218176&sid=48710b9 ... b542687ff2 en niet eens weet wat "nitrogen" is. Legt gij me eens uit waarom ik dommigheden schreef , en kom niet af met jouw "logica"
. Weet je waar de luchtinlaat van zo'n luchtblazer zich bevindt ? Wel , meestal aan de onderkant of zelfs de voorkant. Duidelijk dat jij nooit zo'n ding in je pollen hebt gehad.
