Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Mij maakt hij het leven , pardon , mijn hersenen , een pak luier. Vroeger kon ik na een jaar gemakkelijk terug een familielid bezoeken. Nu type ik het adres in omdat ik te lui ben om het de vorige keer te hebben onthouden. Mijn oude ( mobiele ) TomTom Go 710 is nog best betrouwbaar. Ik krijg alleen geen updates meer , maar als ik hierdoor ergens moet omrijden berekent die automatisch opnieuw een andere route. Mijn gezond verstand zegt me dan dat ik met mijn GPS moet "samenwerken".
( eventjes off topic kan geen kwaad , Wil-punt zijn overvloedige vernederingen duiken al veelvuldiger als off-topic gekrabbel op ).
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Mijn Garmin DriveAssist ltd50 met dashcam (aankoop 2019 ), stuurt mij nog altijd verboden zones (circulatieplan) in. Updates of niet. En jawel, ik krijg nog steeds updates (welke bij nader inzicht, weliswaar op niks gelijken).
Geschreven naar Garmin, èn, naar de dienst mobiliteit (Filip Watteeuw-Gent), kreeg ik als antwoord dat nochtans altijd alle wijzigingen regelmatig worden doorgestuurd??? En Garmin meldt mij dat alles (2 x per jaar) wordt bijgewerkt. Over de ouderdom van het toestel wordt helemaal niets gezegd.
Maar om nu terug te keren naar het onderwerp, .. ik denk niet dat het klimaat hier iets heeft mee te maken.
Geschreven naar Garmin, èn, naar de dienst mobiliteit (Filip Watteeuw-Gent), kreeg ik als antwoord dat nochtans altijd alle wijzigingen regelmatig worden doorgestuurd??? En Garmin meldt mij dat alles (2 x per jaar) wordt bijgewerkt. Over de ouderdom van het toestel wordt helemaal niets gezegd.
Maar om nu terug te keren naar het onderwerp, .. ik denk niet dat het klimaat hier iets heeft mee te maken.
Laatst gewijzigd door Fazal op 14 feb 2024, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De nieuwe angst dat de Golfstroom zal stilvallen?
Dat krijg je alleen door het model te forceren met onrealistische input.
Britse wetenschappers waarschuwden dat de uitkomst voor de Golfstroom (beter AMOC genoemd) ‘geforceerd’ was.
Professor Jonathan Bamber, directeur van het Bristol Glaciology Centre aan de Universiteit van Bristol, zei: “Ze deden dit door geforceerd een enorme zoetwaterstroom naar de Noord-Atlantische Oceaan op te leggen in hun model, wat volkomen onrealistisch is voor zelfs het meest extreme opwarmingsscenario in de komende eeuw.
“Hun zoetwaterforcering op de Noord-Atlantische Oceaan komt overeen met een zeespiegelstijging van zes cm per jaar aan het einde van het experiment, wat meer is dan we vastgesteld hebben tijdens de wegsmelten van de ijskap die Noord-Amerika bedekte tijdens de laatste ijstijd.”
Het VN-klimaatpanel oordeelt dat het “zeer onwaarschijnlijk” is dat het AMOC deze eeuw zal stilvallen.
Dat krijg je alleen door het model te forceren met onrealistische input.
Britse wetenschappers waarschuwden dat de uitkomst voor de Golfstroom (beter AMOC genoemd) ‘geforceerd’ was.
Professor Jonathan Bamber, directeur van het Bristol Glaciology Centre aan de Universiteit van Bristol, zei: “Ze deden dit door geforceerd een enorme zoetwaterstroom naar de Noord-Atlantische Oceaan op te leggen in hun model, wat volkomen onrealistisch is voor zelfs het meest extreme opwarmingsscenario in de komende eeuw.
“Hun zoetwaterforcering op de Noord-Atlantische Oceaan komt overeen met een zeespiegelstijging van zes cm per jaar aan het einde van het experiment, wat meer is dan we vastgesteld hebben tijdens de wegsmelten van de ijskap die Noord-Amerika bedekte tijdens de laatste ijstijd.”
Het VN-klimaatpanel oordeelt dat het “zeer onwaarschijnlijk” is dat het AMOC deze eeuw zal stilvallen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Meer en meer komen extreme toestanden voor. Ik moet het gaan geloven ...
Tijdens een voetbalmatch in Indonesië werd een speler ineens getroffen door de bliksem. Onmiddellijk dood!
Heb jij daar vroeger al van gehoord? Ik niet. Dus: bewijs van de opwarming van de aarde door de mens.

Tijdens een voetbalmatch in Indonesië werd een speler ineens getroffen door de bliksem. Onmiddellijk dood!
Heb jij daar vroeger al van gehoord? Ik niet. Dus: bewijs van de opwarming van de aarde door de mens.

Gij zijt straf in het opzoeken van mijn uitspraken hier op sennet , nietwaar.
-
Ja, wie is er sneller dan Fred als het om verkeerde info gaat?
Denk je dat dit een pluim op je hoed is?

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
[/quoteToch wel tokkio , allemaal het gevolg van die 1,5 graden Celcius opwarming sinds 1850. Het klimaat kent hierdoor nu meer extremen , en dat kunnen klimatologen heel goed verklaren ( ik niet ).]
Ik denk dat ze in Groenland tevreden zijn met die opwarming![]()
https://scientias.nl/groenland-doet-zij ... te-worden/
Maar ik heb liever een warm klimaat dan een ijstijd......
https://klimaatveranda.nl/2016/10/06/de ... joen-jaar/
maar als ze de Co2 gaan gebruiken voor batterijen, zullen we niet veel groen meer zien![]()
https://www.kijkmagazine.nl/science/meg ... -in-italie
En gaan we terug naar een ijstijd.....
https://scientias.nl/hoe-een-onverwacht ... hareaholic
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Groot-Brittannië kent meer boorvergunningen toe.
In januari van dit jaar heeft de Britse olie- en gasregulator 24 nieuwe exploratievergunningen voor koolwaterstoffen toegekend aan 17 bedrijven als onderdeel van de inspanningen om de productie in het verouderende bekken uit te breiden.
In januari van dit jaar heeft de Britse olie- en gasregulator 24 nieuwe exploratievergunningen voor koolwaterstoffen toegekend aan 17 bedrijven als onderdeel van de inspanningen om de productie in het verouderende bekken uit te breiden.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Vroeger aan de voordeur had je gordijnen iets weg van die deur. Bij openen en binnengaan ging dan alle warmte van je huis niet meteen verloren. Die gordijnen waren een soort sluis. Had ook een naam die ik vergeten ben (ongooglebaar).
Met de draaideuren of automatische deuren hangt er nu een blazer boven.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Juist . In mijn contrei noemde men dat een "drapperie" , maar die naam gaf men een ook aan de gordijnen die men links en rechts aan de vensters dicht kan schuiven.boeffer schreef: ↑14 feb 2024, 16:41Vroeger aan de voordeur had je gordijnen iets weg van die deur. Bij openen en binnengaan ging dan alle warmte van je huis niet meteen verloren. Die gordijnen waren een soort sluis. Had ook een naam die ik vergeten ben (ongooglebaar).
Dat wordt nog steeds in alle geuren en kleuren gepromoot , Google maar eens met "gordijn aan voordeur"
-
Iets vergeten of het niet meer weten? Dat kan de beste overkomen. Goed gezelschap.

Ik herinner me wel na drie jaar dat ik het geschreven heb. Dat kan jij zelfs niet zeggen over al je islam gebrabbel.