Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er is geen enkele serieuze wetenschapper die de opwarming kan verklaren , behalve als gevolg van de CO2 stijging door menselijke activiteit. Serieuze wetenschappers houden zich niet bezig met "waarschijnlijk andere elementen" - die gissen niet. Die vormen een besluit uit concrete feiten - dus waarnemingen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Fredje, je zit jezelf wat wijs te maken.
Klimaatwetenschap is een zéér moeilijke aangelegenheid. Er zijn tal van zeer ernstige wetenschappers die de argumenten van de andere zeer ernstige wetenschappers counteren en naar de prullenmand verwijzen.
Voor mij lijkt het erop dat de klimaatwetenschap nog maar in haar kinderschoenen staat; over enkele decennia zullen we wellicht smalend achterom kijken naar die 'genieën' die man-made CO2 als dé oorzaak aanwezen.
Klimaatwetenschap is een zéér moeilijke aangelegenheid. Er zijn tal van zeer ernstige wetenschappers die de argumenten van de andere zeer ernstige wetenschappers counteren en naar de prullenmand verwijzen.
Voor mij lijkt het erop dat de klimaatwetenschap nog maar in haar kinderschoenen staat; over enkele decennia zullen we wellicht smalend achterom kijken naar die 'genieën' die man-made CO2 als dé oorzaak aanwezen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Binnen enkele decennia zal er met ons klimaat al zo veel veranderd zijn dat men niet eens de moed meer zal hebben om nog achter een oorzaak te zoeken. Lees toch maar eens het Rapport van De Club van Rome uit 1972 , toen wist men ook al dat er een opwaming aankwam door menselijke activiteiten. Wetenschap evolueert continu maar ik zou toch niet durven beweren dat de klimaatwetenschap in de kinderschoenen staat.
-
John Coleman is een wetenschapper. Hij heeft The Weather Channel opgericht. Hij trekt hier van leer tegen een paar adagio's van de klimaatalarmisten.

Korte maar interessante video.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wil. schreef: ↑09 mar 2024, 16:12John Coleman is een wetenschapper. Hij heeft The Weather Channel opgericht. Hij trekt hier van leer tegen een paar adagio's van de klimaatalarmisten.
@Fred, in 1972 heeft de ene of ander een lumineus idee gehad,en lang gezocht achter een goed klinkende naam, dat is dan "De Club van Rome" geworden, en nog wat "wetenschappers " kunnen overtuigen dat ze het gouden kalf gevonden hadden, want in naam van het klimaat kunnen ze heeeeeel veeeeel geld verdienen,ze weten ook dat ze de natuur niet kunnen dwingen,die past zich telkens aan, vanaf 1880 tot nu is in die periodeBinnen enkele decennia zal er met ons klimaat al zo veel veranderd zijn dat men niet eens de moed meer zal hebben om nog achter een oorzaak te zoeken. Lees toch maar eens het Rapport van De Club van Rome uit 1972 , toen wist men ook al dat er een opwaming aankwam door menselijke activiteiten. Wetenschap evolueert continu maar ik zou toch niet durven beweren dat de klimaatwetenschap in de kinderschoenen staat.
de aarde amper 1,1 Gr opgewarmd.....
https://klimaatadaptatienederland.nl/ke ... -aarde-op/
Ze komen met een doemscenario af ,dat de aarde met +,1,5 graad zou opwarmen,en dat een stijgende zeespiegel nefast zou zijn,maar ze hebben de temperatuur van de laatste 1200(middeleeuwen) jaar nagezien, en het was niet warmer dan nu....nochtans er waren minder mensen op de wereld, e, "geen" industrie die Co2 uitstootte
De natuur heeft altijd al hoogtes en laagtes,en nu gaan we naar de 8 miljard wereld inwoners,daar 1 mens ademt ademt ongeveer 1Kg Co2 uit per dag, dat is een gesloten kringloop zonder invloed op de huidige opwarming.
https://www.klimaathelpdesk.org/answers ... -adem-zit/
Er is natuurlijk meer industrie ,vlieg en scheepvaart verkeer,maar dat is ook niet belangrijk,maar "jan modaal" met zijn kachel, diesel en benzine auto die zij huis niet isoleert,die gaan ze extra taksen en boeten doen betalen, want dat zijn de veroorzakers dat "ons" klimaat opwarmt,alhoewel er echt nog niet zoveel verschil is 1200 jaar terug tot nu
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/03 ... t-zo-warm/
Het is al eeuwen zo, warme en koude perioden,en geen club van Rome, geen wetenschapper ,of gelijk wie gan daar een verandering aan brengen, de invloed van de zon, de zonnestormen, de zonnevlekken ,regelen de warmte of koude.
https://www.quest.nl/natuur/geologie/a4 ... e-ijstijd/
Die zonnevlekken zijn koele, donkere plekken op het oppervlak van de zon. Hoe meer zonnevlekken, hoe actiever de zon is. Als ze heel actief is, zijn er soms plotse explosies van energie. Dat noemen we zonnestormen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
@tokkio
Ge moet kennis een "updated" De. temperatuur is NU , en dat sinds 1850 met 1,5 graden C gestegen. Dat zijn de cijfers waarmee men nu dagelijks werkt , niet de uwe ( 1880 en 1.1 )
Wat er eeuwen geleden allemaal is gebeurd doet hier helemaal niet meer ter zake , het is wat de laatste 170 jaar is gebeurd dat zorgen baart.
Ge moet kennis een "updated" De. temperatuur is NU , en dat sinds 1850 met 1,5 graden C gestegen. Dat zijn de cijfers waarmee men nu dagelijks werkt , niet de uwe ( 1880 en 1.1 )
Wat er eeuwen geleden allemaal is gebeurd doet hier helemaal niet meer ter zake , het is wat de laatste 170 jaar is gebeurd dat zorgen baart.
-
Die stijging kan ik je op 2 regels verklaren: we komen uit een periode die de kleine ijstijd werd genoemd (van ± 1300 tot 1850). Het weerkeren naar normale temperaturen vraagt om een stijging van 2 graden.

En zeg eens , sinds wanneer , of hoelang heeft die daling van 2 graden geduurd , dus vanaf het moment dat het toen even warm was als nu ? En vooral ... wat was de oorzaak van die daling ?
-
1. Wanneer
2. Oorzaken (meervoud, Freddie) dezelfde oorzaken die opwarming kunnen veroorzaken, kunnen ook voor koeling zorgen maar dan wegens de omgekeerde situatie. Bv. de aarde staat op maximale afstand op de ellips die ze rond de zon maakt.
2. Oorzaken (meervoud, Freddie) dezelfde oorzaken die opwarming kunnen veroorzaken, kunnen ook voor koeling zorgen maar dan wegens de omgekeerde situatie. Bv. de aarde staat op maximale afstand op de ellips die ze rond de zon maakt.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als je hier ruziemakende winkels om 't goedkoopste laat doen zullen onze boeren dra falliet zijn. Waar staat die stok achter de deur voor die winkels?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Er bestaan wetenschappers en wil-punt wetenschappers ... De negationisten die CO2 niet als oorzaak van de huidige opwarming zien , worden betaald voor hun tegenwerking , en halen hierbij alle mogelijke argumenten uit de kast om toch maar hun (on)gelijk te staven. En wat nog meer is , veel van die wetenschappers die klimaatopwarming als gevolg van menselijke activiteit betwisten bestaan zelfs niet eens -- uitgevonden personages.
In 1972 heeft men in het Rapport van de Club Van Rome berekend dat er 380 ppm CO2 in het jaar 2000 aanwezig zou zijn. We zitten nu in 2024 aan ongeveer 400 ppm. De curve die ze toen hanteerden blijkt dus niet te kloppen omdat we dan al met een veel hogere ppm concentratie dan 400 ppm hadden moeten zitten. Anderzijds halen zij de "thermische vervuiling" ( warmteuitsoot ) door menselijke activiteit aan , iets waar nu niet meer over gesproken wordt. Dat CO2, methaan en zelfs vochtigheid ( waterdamp ) een broeikasgas is , werd niet vermeld. Ondertussen weten we al beter.
p.s . El Niño treedt slechts enkele maanden op , en laat zich dus ook maar enkele maanden voelen in bepaalde delen van de wereld. El Niño komt bovenop de huidige klimaatopwarming , maar heeft geen blijvend gevolg. Daarna zakt de temperatuur in de getroffen gebieden terug tot het "klimaatopwarming" niveau ...
Nog een weetje. Het is heter op Venus dan op Mercurius alhoewel Mercurius dichter tegen de zon rondjes draait. Temperatuur op Venus 460 °C zowel overdag als 's nachts ; temperatuur op Mercurius tussen 430 °C overdag , en -173 °C 's nachts. De atmosfeer op Venus bestaat uit meer dan 90 % uit CO2 . Mercurius heeft geen of amper een atmosfeer. En hieruit blijkt de invloed van CO2 op de temperatuur.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 mar 2024, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.