Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Rusland laat steeds vaker horen dat het geïnteresseerd is in een wapenstilstand. Waarom eigenlijk?
Ik lees hier op Sennet dat de Russen vooruitgang maken aan front in UA. Dat las ik ook op andere nieuwskanalen; er zal dus wel een grond van waarheid inzitten.
Zijn er in de geschiedenis van de oorlogsvoering eigenlijk veel voorbeelden te vinden van landen die in een oorlog duidelijk aan de winnende hand zijn, en die dan toch om een wapenstilstand vragen?
- Poetin zei op 5/9 op een meeting in Vladivostok dat China, India en Brazilië als moderator zouden kunnen optreden om een wapenstilstand te bereiken.
- Poetin zei ook dat de inval in Koersk de bedoeling heeft om onderhandelingen op gang te brengen.
- 17 juli: Sergei Lavrov (Buitenlandse Zaken RU) verwelkomt J.D. Vance en zei dat RU met elke leider van de VS wil samenwerken als die 'op respectvolle, wederzijdse dialoog' wil aansturen om een staakt het vuren te bereiken.
Waarom wil 'de winnaar' een wapenstilstand en waarom wil hij dat nu?
Ik lees hier op Sennet dat de Russen vooruitgang maken aan front in UA. Dat las ik ook op andere nieuwskanalen; er zal dus wel een grond van waarheid inzitten.
Zijn er in de geschiedenis van de oorlogsvoering eigenlijk veel voorbeelden te vinden van landen die in een oorlog duidelijk aan de winnende hand zijn, en die dan toch om een wapenstilstand vragen?
- Poetin zei op 5/9 op een meeting in Vladivostok dat China, India en Brazilië als moderator zouden kunnen optreden om een wapenstilstand te bereiken.
- Poetin zei ook dat de inval in Koersk de bedoeling heeft om onderhandelingen op gang te brengen.
- 17 juli: Sergei Lavrov (Buitenlandse Zaken RU) verwelkomt J.D. Vance en zei dat RU met elke leider van de VS wil samenwerken als die 'op respectvolle, wederzijdse dialoog' wil aansturen om een staakt het vuren te bereiken.
Waarom wil 'de winnaar' een wapenstilstand en waarom wil hij dat nu?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Heeft hij dat al niet eerder aangegeven van die onderhandelingen over een wapenstilstand?
Waarom nu? Rusland is duidelijk aan de winnende hand en misschien wil hij hiermee de deur openlaten en beletten dat ze helemaal dicht geslagen wordt met alle gevolgen van dien voor alle betrokkenen in het conflict.
De Krim en de veroverde gebieden zal hij niet verlaten, dat zijn zijn voorwaarden. Het is te nemen of te laten of anders zal de kelk leeggedronken worden tot op de bodem, eender hoe en voor wie het slecht afloopt.
En momenteel is het dus Rusland die de krijtlijnen uitzet en niet Zelensky, de VS of het VK.
Waarom nu? Rusland is duidelijk aan de winnende hand en misschien wil hij hiermee de deur openlaten en beletten dat ze helemaal dicht geslagen wordt met alle gevolgen van dien voor alle betrokkenen in het conflict.
De Krim en de veroverde gebieden zal hij niet verlaten, dat zijn zijn voorwaarden. Het is te nemen of te laten of anders zal de kelk leeggedronken worden tot op de bodem, eender hoe en voor wie het slecht afloopt.
En momenteel is het dus Rusland die de krijtlijnen uitzet en niet Zelensky, de VS of het VK.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Omdat hij nu op het punt staat de ganse Donbas in handen te krijgen , en dat samen met "geen NAVO in Oekraïne" is dat zijn enige doel. Vergeet ook niet zijn uitspraak "Als Oekraïne langafstandsraketten mag afvuren is Rusland in oorlog met het Westen" als reactie op het bezoek van Blinken in Kiev. Poetin wil beletten dat het boeltje escaleert waarbij Rusland tot een "Kamikaze" oorlog zou gedwongen worden ( en dan zouden we wat beleven , mijn beste , erger voor New York dan nine-eleven ....
-
'op het punt staat'???? Dat is nog heel ver van kant.
Vatnikpraat. Hoeveel 'rode lijnen' zijn al overschreden? Of is dit de eerste volgens jou?Vergeet ook niet zijn uitspraak "Als Oekraïne langafstandsraketten mag afvuren is Rusland in oorlog met het Westen" als reactie op het bezoek van Blinken in Kiev. Poetin wil beletten dat het boeltje escaleert waarbij Rusland tot een "Kamikaze" oorlog zou gedwongen worden ( en dan zouden we wat beleven , mijn beste , erger voor New York dan nine-eleven ....)
Als hij al iets van plan was in die richting, dan heeft dit hem al elke keer op andere gedachten gebracht

Rusland zal door dit gebruik geen aanval op de NAVO-landen lanceren verre van maar zal van Oekraïne, als reactie hierop, een golfterrein of een biljarttafel maken. Het Westen is zich hier terdege van bewust en zijn nog te terughoudend over het al dan niet toestemming geven voor het gebruik van die langeafstandsraketten in Rusland.door Wil. » 3 minuten geledenVatnikpraat. Hoeveel 'rode lijnen' zijn al overschreden? Of is dit de eerste volgens jou?Vergeet ook niet zijn uitspraak "Als Oekraïne langafstandsraketten mag afvuren is Rusland in oorlog met het Westen" als reactie op het bezoek van Blinken in Kiev. Poetin wil beletten dat het boeltje escaleert waarbij Rusland tot een "Kamikaze" oorlog zou gedwongen worden ( en dan zouden we wat beleven , mijn beste , erger voor New York dan nine-eleven ....)
Als hij al iets van plan was in die richting, dan heeft dit hem al elke keer op andere gedachten gebracht![]()
Ook is het Westen zich bewust dat Oekraïne deze oorlog niet kan winnen en zou een escalatie met de NAVO juist het Westen en Oekraïne in de kaart spelen. Laat Poetin maar bluffen en rode lijnen uitzetten, het werkt het Westen/Zelensky serieus op de zenuwen dat ze Rusland (momenteel) niet zover krijgen als ze zouden willen.....en dat is in een confrontatie lokken met de NAVO.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 13 sep 2024, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Eigenaardig: waarom hebben ze dat tot nu toe niet gedaan? Is Poetin dan toch een vreedzame, rustige en terughoudende man?Rusland zal door dit gebruik geen aanval op de NAVO-landen lanceren verre van maar zal van Oekraïne, als reactie hierop, een golfterrein of een biljarttafel maken.

Had Rusland daar enige aanleiding voor als het enkel om het terrein te doen was wat ze nu al grotendeels in handen hebben?door Wil. » minder dan een minuut geledenEigenaardig: waarom hebben ze dat tot nu toe niet gedaan? Is Poetin dan toch een vreedzame, rustige en terughoudende man?Rusland zal door dit gebruik geen aanval op de NAVO-landen lanceren verre van maar zal van Oekraïne, als reactie hierop, een golfterrein of een biljarttafel maken.
-
Als het hen daarom te doen was. ....
Bekijk de modus operandi van RU: ga eens terugkijken naar Grosny, naar Syrië. Eerst alles met de grond gelijkmaken. Daarna zien we wel.
Daar is het hen dus niet om te doen. Het is een eerste stap. Waarom anders worden steden als Kiev. Lviv en andere in het westen gelegen plaatsen voortdurend gebombardeerd? Als enkel de huidige provincies voor hen belangrijk zijn, dan is dat zinloos.
Rusland wordt elke dat meer en meer een economisch kerkhof. Hoe sneller er een staakt het vuren komt, hoe beter voor Poetin. Let wel: geen 'vrede', wel ademruimte om later verder te gaan.
Bekijk de modus operandi van RU: ga eens terugkijken naar Grosny, naar Syrië. Eerst alles met de grond gelijkmaken. Daarna zien we wel.
Daar is het hen dus niet om te doen. Het is een eerste stap. Waarom anders worden steden als Kiev. Lviv en andere in het westen gelegen plaatsen voortdurend gebombardeerd? Als enkel de huidige provincies voor hen belangrijk zijn, dan is dat zinloos.
Rusland wordt elke dat meer en meer een economisch kerkhof. Hoe sneller er een staakt het vuren komt, hoe beter voor Poetin. Let wel: geen 'vrede', wel ademruimte om later verder te gaan.

De Russen hadden al lang Kiev en Lviv met de grond gelijk kunnen maken zoals de Engelsen en de Amerikanen dat met Dresden hebben gedaan. De Russen "trachten" alleen infrastructuur en "private" fabriekjes van wapens te treffen.Wil. schreef: ↑13 sep 2024, 17:38Als het hen daarom te doen was. ....
Oekraïne ook , nietwaar. Oekraïne zit al op zijn gat sinds 2014 met vanaf toen een stijgende werkloosheid en een stijgende staatschuld.
Rusland wordt elke dag meer en meer een economisch kerkhof. Hoe sneller er een staakt het vuren komt, hoe beter voor Poetin. Let wel: geen 'vrede', wel ademruimte om later verder te gaan.
-
Dat hebben ze geprobeerd, maar hun vliegtuigen durfden niet over het westelijk deel vliegen.Fred1950 schreef: ↑13 sep 2024, 17:57De Russen hadden al lang Kiev en Lviv met de grond gelijk kunnen maken zoals de Engelsen en de Amerikanen dat met Dresden hebben gedaan. De Russen "trachten" alleen infrastructuur en "private" fabriekjes van wapens te treffen.Wil. schreef: ↑13 sep 2024, 17:38Als het hen daarom te doen was. ....
Je doet er goed aan te zwijgen over zaken waar je geen verstand van hebt: raaskallen is een eufemisme met betrekking tot jouw inzichten.Oekraïne ook , nietwaar. Oekraïne zit al op zijn gat sinds 2014 met vanaf toen een stijgende werkloosheid en een stijgende staatschuld.Rusland wordt elke dag meer en meer een economisch kerkhof. Hoe sneller er een staakt het vuren komt, hoe beter voor Poetin. Let wel: geen 'vrede', wel ademruimte om later verder te gaan.

Ga eens kijken in Libanon, Irak, Afghanistan, Syrië enz......door Wil. » 59 minuten geleden
Kijk eens, we raken je waar en wanneer we willen. Ze beogen hetzelfde met hun aanvallen op die steden/infrastructuur, als het Westen beoogd met hun sancties.Daar is het hen dus niet om te doen. Het is een eerste stap. Waarom anders worden steden als Kiev. Lviv en andere in het westen gelegen plaatsen voortdurend gebombardeerd? Als enkel de huidige provincies voor hen belangrijk zijn, dan is dat zinloos.
Jaja Wil. dat riedeltje horen we nu al 2 jaar en 6 maanden. En dat de Russen gaan komen ook.Rusland wordt elke dat meer en meer een economisch kerkhof. Hoe sneller er een staakt het vuren komt, hoe beter voor Poetin. Let wel: geen 'vrede', wel ademruimte om later verder te gaan.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 13 sep 2024, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bekijk de cijfers op Wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne onder EconomieWil. schreef: ↑13 sep 2024, 18:39Je doet er goed aan te zwijgen over zaken waar je geen verstand van hebt: raaskallen is een eufemisme met betrekking tot jouw inzichten.Oekraïne ook , nietwaar. Oekraïne zit al op zijn gat sinds 2014 met vanaf toen een stijgende werkloosheid en een stijgende staatschuld.
-
Kijk, meester, hij doet het óók.Dicksy schreef: ↑13 sep 2024, 18:52Ga eens kijken in Libanon, Irak, Afghanistan, Syrië enz......door Wil. » 59 minuten geleden
Moet ik nog meer zeggen?

Niet zeveren Wil. Het Westen heeft evenveel boter op hun hoofd als de Russen. Dus geen verwijten maken aan diegene die je het verwijt als je diegene die je verdedigd zich schuldig maken aan dezelfde daden. Niet de schijnheiligaard uithangen, je moet de ketel niet verwijten dat hij zwart ziet.door Wil. » 59 minuten geleden
Bekijk de modus operandi van RU: ga eens terugkijken naar Grosny, naar Syrië. Eerst alles met de grond gelijkmaken. Daarna zien we wel.Ga eens kijken in Libanon, Irak, Afghanistan, Syrië enz......door Wil. » 40 minuten geleden
Kijk, meester, hij doet het óók.
Moet ik nog meer zeggen?
De swa is nog steeds gesloten.....moet ik nog meer zeggen?