Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, die mogelijkheid bestaat. Waar continenten tegen elkaar botsen, worden bergen omhoog gestuwd.
Omgekeerd: waar continenten breken, ontstaan bassins waar de aardoppervlakte onder water komt te staan.
Wat ook aanleiding geeft tot het onder water lopen van landoppervlakte: wanneer de ene tektonische plaat onder de andere duikt, dan neemt die aardoppervlakte mee naar beneden. De lokale bewoners ervaren dat als 'het water stijgt'.
Dat zijn trage fenomenen. We zien op tal van plaatsen dat er steeds meer zand wordt afgezet, waardoor de oppervlakte van het eiland toeneemt.
Klimaatalarmisten horen het natuurlijk niet graag, maar de strijd tegen het water is een heel natuurlijke zaak in het bestaan van de mensheid. Vraag eens aan de Nederlanders hoe ze erin slagen om onder de zeespiegel boerderijen te bouwen.
Op de Malediven denkt men ook vooruit. Er werd zelfs een gans nieuwe luchthaven gebouwd en daarvoor werd een kunstmatig eiland aangelegd dat hooguit 1,5 meter boven de zeespiegel uitkomt. Wie denkt dat dergelijke grote infrastructuurwerken worden overwogen wanneer die locatie gedoemd is om onder water te lopen, die vergist zich deerlijk.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Het taalgebruik alleen al! Kennen we nog samenstellingen die eindigen op ----ontkenners?
Wat is dat eigenlijk, een klimaatontkenner? Is dat iemand die ontkent dat er überhaupt een klimaat bestaat op aarde??
Wie kritisch staat tegenover de MSM-verhalen, moet gebrandmerkt worden met de vuigste woorden zodat die zich niet meer durft te roeren. Jammer dat het woord klimaatracist (nog) niet bestaat, hé?

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ik vrees dat Alfred Wegener (en zowat de hele wetenschappelijke wereld) zal vloeken bij het lezen van zo'n uitleg. Effecten van platentektoniek strekken zich uit over enorm lange periodes van vele tienduizenden jaren en kunnen absoluut niet gekoppeld worden aan de recente stijging van het zeeniveau- soms lokaal - van de laatste decennia.a, die mogelijkheid bestaat. Waar continenten tegen elkaar botsen, worden bergen omhoog gestuwd.
Omgekeerd: waar continenten breken, ontstaan bassins waar de aardoppervlakte onder water komt te staan.
Een klein voorbeeld van tektonische effecten : de bodem van het noorden van Nederland en Duitsland is nog steeds in beweging na het wegsmelten van het enorme gewicht van het landijs van de laatste ijstijd ( die begon zowat 100.000 jaar geleden en verdween ongeveer 11.000 jaar geleden). Ook in Scandinavië merkt men soortgelijke bewegingen .
Dat woord is een volledig geaccepteerde en veelgebruikte aanduiding voor een slag van mensen die bij hoog en laag de impact van menselijke activiteiten - veelal industriële - op het klimaat/klimaatverandering wensen te ontkennen.- veelal heeft dat te maken met ideologische overtuigingen, geloof hechten aan complotbedenksels, negatieve houding tav reguliere wetenschap en dies meer. Des te rechtser des te meer klimaatontkenner.Wat is dat eigenlijk, een klimaatontkenner?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Of is een klimaatontkenner iemand die wel accepteert dat het klimaat aan het veranderen is, wat reeds eeuwen een gebeuren is/was ook in de tijd zonder industrie, maar het tempo waarop dit gebeurd, wat klimaatgoeroe's ons willen aanpraten, in twijfel trekken?door frits1955 » 10 minuten geledenDat woord is een volledig geaccepteerde en veelgebruikte aanduiding voor een slag van mensen die bij hoog en laag de impact van menselijke activiteiten - veelal industriële - op het klimaat/klimaatverandering wensen te ontkennen.- veelal heeft dat te maken met ideologische overtuigingen, geloof hechten aan complotbedenksels, negatieve houding tav reguliere wetenschap en dies meer. Des te rechtser des te meer klimaatontkenner.Wat is dat eigenlijk, een klimaatontkenner?
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Beste Dicksy- het is geen witzwart of/of verhaal maar een en/en situatie. Er zijn langdurige periodes van klimaatschommelingen( te maken met afstand tot de zon , aardasverschuivingen veranderingen in zeestromingen, vulkanisme etc) en tegelijkertijd de onmiskenbare invloed van de industrialisatie en onze way of life sinds pakweg einde19de eeuw.
-
Ja, een volledig geaccepteerde en veelgebruikte aanduiding binnen de kliek van linkselende media en mediapapegaaien.frits1955 schreef: ↑16 sep 2024, 15:30Dat woord is een volledig geaccepteerde en veelgebruikte aanduiding voor een slag van mensen die bij hoog en laag de impact van menselijke activiteiten - veelal industriële - op het klimaat/klimaatverandering wensen te ontkennen.- veelal heeft dat te maken met ideologische overtuigingen, geloof hechten aan complotbedenksels, negatieve houding tav reguliere wetenschap en dies meer. Des te rechtser des te meer klimaatontkenner.Wat is dat eigenlijk, een klimaatontkenner?
Is het een toeval dat het woord eindigt op -----ontkenner, zoals bv. het woord holocaustontkenner? Of zouden enkele 'progressieven' die term met opzet in de media hebben gebracht om het grootst mogelijke afgrijzen op te wekken bij iedereen die 'gezond verstand' heeft?
De holocaustontkenner doet exact dát: z/hij ontkent dat er een holocaust geweest is.
ergo: de klimaatontkenner ontkent dat er klimaat is/bestaat.
Ik vermoed dat er nogal wat mensen zijn die de asshole-derij daarvan herkennen.

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
In Nl betaal je al fijnstoftoeslag. Wellicht hier goed voor de begroting of dat gekonkelfoes voor een regering te vormen(hoeveel: vlaams, waals, Brussels, Duits)
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De gemiddelde temperatuur is 1,5 graden Celcius gestegen sinds 1850. Weet die ouwe pee ook te zeggen hoeveel graden er daar nog zouden bijkomen als het CO2 gehalte in de atmosfeer zou verdubbelen ? Neen !
Een stijging met 3 graden sinds 1850 gaat catastrofes veroorzaken , en niet alleen in Roemenië en Polen zoals dat nu al het geval is maar ook onder uw voeten ..... Tegen die tijd lig je waarschijnlijk al onder de grond en kan het u niet meer schelen , nietwaar ? ( mij ook niet meer , après moi le déluge ).
Een stijging met 3 graden sinds 1850 gaat catastrofes veroorzaken , en niet alleen in Roemenië en Polen zoals dat nu al het geval is maar ook onder uw voeten ..... Tegen die tijd lig je waarschijnlijk al onder de grond en kan het u niet meer schelen , nietwaar ? ( mij ook niet meer , après moi le déluge ).
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Volgens de (bij)gelovigen muteren we na de dood, automatisch naar een hoger leven.
Spijtig dat we (dan weer volgens hen) steeds weer reïncarneren.
Neen! God heeft zijn werk ècht niet goed gedaan.
-
Je snapt het niet.Fred1950 schreef: ↑17 sep 2024, 11:42De gemiddelde temperatuur is 1,5 graden Celcius gestegen sinds 1850. Weet die ouwe pee ook te zeggen hoeveel graden er daar nog zouden bijkomen als het CO2 gehalte in de atmosfeer zou verdubbelen ? Neen !

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.