Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wil. schreef: ↑20 sep 2024, 13:15Stel geen kleutervragen wanneer grote mensen spreken.Fred1950 schreef: ↑20 sep 2024, 12:11Is de straling intenser geworden ? Neen ! En wat is dan de oorzaak van die stijgende trend ? Tracht eens na te denken en/of herlees gans deze topic nog eens ...Wil. schreef: ↑20 sep 2024, 08:56Nieuwe studie:
CO2 is mogelijk slechts verantwoordelijk voor 0,09°C van de 0,52°C opwarming in 2000-'23. De stijgende trend van geabsorbeerde zonnestraling (ASR) is de primaire (0,39°C) oorzaak van de opwarming.
,,,,,![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Freddie, jongen, je kletst maar uit je nek en je begrijpt de betekenis van je eigen Nederlandse taal niet eens. Hoe ver kun je van het padje zijn, denk ik dan.

Veel respect voor je batterijkennis, hoor!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
We kennen je al een beetje, Freddie. Zo noem je vluchtelingen uit UA ook asielzoekers hoewel die mensen hier helemaal geen asiel hebben aangevraagd.
En nu demonstreer je weer je gebrek aan exact redeneren.
Blijf bij je leest, batterijman!
En nu demonstreer je weer je gebrek aan exact redeneren.
Blijf bij je leest, batterijman!

Nee , het werd hen "aangeboden". Welk verschil maakt dat uit ? Ze zochten hier een toevlucht , en dat noemt men ook wel eens een "asiel". Zoek de betekenis van asiel maar eens op.Wil. schreef: ↑20 sep 2024, 19:07We kennen je al een beetje, Freddie. Zo noem je vluchtelingen uit UA ook asielzoekers hoewel die mensen hier helemaal geen asiel hebben aangevraagd.
.....
-
Oekraïners vallen onder de zgn. 'richtlijn tijdelijke bescherming'.
Ze gaan niet door de asielprocedure. Ze zijn dus volgens de terminologie die van toepassing is geen asielzoekers.
Spanning en stroom is ook niet hetzelfde, Freddy-boy.
"ja, maar, als ge uw vingers in het stopcontact steekt zult ge't altijd wel voelen" →→ dat is jouw graad van logica
En 'naast de pot pissen' is ook .... bla, bla, bla.
Ze gaan niet door de asielprocedure. Ze zijn dus volgens de terminologie die van toepassing is geen asielzoekers.
Spanning en stroom is ook niet hetzelfde, Freddy-boy.
"ja, maar, als ge uw vingers in het stopcontact steekt zult ge't altijd wel voelen" →→ dat is jouw graad van logica
En 'naast de pot pissen' is ook .... bla, bla, bla.

Elke "asielzoeker" in jouw betekenis van het woord valt onder de 'richtlijn tijdelijke bescherming' . Het verschil met "jouw" asielzoekers is dat voor Oekraïners de rode loper werd uitgerold ( noodwoningen optrekken , ze geld geven , en wat nog allemaal ... ). Asielzoekers die vluchten uit oorlogsgebieden in het Midden Oosten worden hier als stront bekeken en mogen op straat of hooguit in tentjes van vrijwillige helpers slapen. Ik walg van dergelijke ongelijke behandeling.
En wat ik vooral schrijnend vind is dat gezonde Oekraïners naar hier vluchten om niet te moeten vechten. Er staat ook al geen hoerekotje meer leeg bij gebrek aan "personeel" ...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
door Fred1950 » 12 minuten geleden
Elke "asielzoeker" in jouw betekenis van het woord valt onder de 'richtlijn tijdelijke bescherming' . Het verschil met "jouw" asielzoekers is dat voor Oekraïners de rode loper werd uitgerold ( noodwoningen optrekken , ze geld geven , en wat nog allemaal ... ). Asielzoekers die vluchten uit oorlogsgebieden in het Midden Oosten worden hier als stront bekeken en mogen op straat of hooguit in tentjes van vrijwillige helpers slapen. Ik walg van dergelijke ongelijke behandeling.
De 'richtlijn tijdelijke bescherming' werd bij hoogdringendheid in het leven geroepen door de Europse Unie voor de Oekraïnse oorlogsvluchtelingen. Dit omdat het een oorlog betreft in onze achtertuin en men onmogelijk deze mensen aan de grens konden tegen houden om eerst de hele asielprocedure te moeten doorlopen of zij al dan niet recht hadden op asiel. Het eerste veilige land richting Westen was een EU-lidstaat en vanaf dan tellen die Europese wetten. Had men deze richtlijn niet ingevoerd dan zaten deze mensen bij manier van spreken (maar hoogst onwaarschijnlijk) nog altijd aan de grens van de EU.
En met deze maatregel in te voeren heeft de EU zichzelf een stok achter de deur gegeven, of zou toch moeten, waardoor ze deze mensen na het beeindigen van het conflict onvoorwaardelijk kunnen terug sturen. Zijn er dan Oekraïners die toch willen blijven zullen ze de asielprocedure moeten doorlopen.
Kortom: Ze hebben de asielprocedure voor deze mensen uitgeschakeld met deze richtlijn.
Wat is een asielzoeker? Een asielzoeker is iemand die asiel heeft aangevraagd. Hij of zij vraagt om bescherming als vluchteling en wacht op de beslissing van de overheid. Zolang de asielprocedure loopt, hebben asielzoekers het recht om in het land te blijven.
Nu terug naar topic: Het was zalig weer vandaag alleen dat windje was er teveel aan. Komt dat door de opwarming?
-
Ze hadden evengoed via de grens met Roemenië , Polen in de EU kunnen binnen komen en dan het "klassieke" asiel aanvragen in een land van hun goesting. Iraniers , Syriers , enz ... doen of deden het ook op die manier.
Achtertuin ?
Dat het warm was , uiteraard. Dat windje moet je er maar bij nemen.Nu terug naar topic: Het was zalig weer vandaag alleen dat windje was er teveel aan. Komt dat door de opwarming?![]()
-
Het topic gaat over klimaat.Het was zalig weer vandaag alleen dat windje was er teveel aan. Komt dat door de opwarming?![]()
Er is een verschil tussen weer en klimaat. Veel voorkomend is dat men het onderscheid niet maakt.
Vandaag temperaturen tussen 24 en 11. Volgende vrijdag tussen 13 en 7.
Dat zijn weerverschijnselen, geen klimaatverschijnselen, maar klimaatalarmisten grijpen elke dag met weer dat ietwat uitzonderlijke warm/koud is, of weinig/veel neerslag geeft, aan om hun paniekthesis over het klimaat te bevestigen.

In Californië zijn de elektriciteitsprijzen voor de gezinnen over de laatste 10 jaar gestegen met 43%.
In dezelfde periode is de elektriciteitsprijs voor heel Amerika gedaald met 1% en uit deze vergelijking is de inflatiestijging al weggefilterd.
Dat is wat de klimaatpolitiek betekent voor de gewone burger. En als het dan nog iets gebaat zou zijn ...
In dezelfde periode is de elektriciteitsprijs voor heel Amerika gedaald met 1% en uit deze vergelijking is de inflatiestijging al weggefilterd.
Dat is wat de klimaatpolitiek betekent voor de gewone burger. En als het dan nog iets gebaat zou zijn ...

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Microsoft wil stroom
De kerncentrale van Three Mile Island
1979
De blootliggende brandstofstaven zorgden voor radioactieve gassen die geloosd moesten worden in de omgeving om een explosie te voorkomen.
Het incident geldt nog altijd als het zwaarste nucleaire ongeval in de VS en als een van de zwaarste aller tijden, na Tsjernobyl en Fukushima.
In 2019 ging de laatste reactor - Unit 1 - dicht, omdat ze verlieslatend geworden was.
Maar die beslissing wordt nu dus teruggedraaid. Uitbater Constellation Energy heeft een deal gesloten met Microsoft, om de komende 20 jaar de datacenters van het bedrijf van stroom te voorzien.
Die stroom kan nu door een "eigen" kerncentrale geproduceerd worden, en dat zonder schadelijke broeikasgassen.
■ een nieuwe radioactieve wolk is inderdaad geen broeikasgas
Constellation Energy maakt zich alvast sterk dat de reactor voor de sluiting al bekend stond als "een van de veiligste en meest betrouwbare nucleaire sites" van de VS.
cf. Trump ???
De kerncentrale van Three Mile Island
1979
De blootliggende brandstofstaven zorgden voor radioactieve gassen die geloosd moesten worden in de omgeving om een explosie te voorkomen.
Het incident geldt nog altijd als het zwaarste nucleaire ongeval in de VS en als een van de zwaarste aller tijden, na Tsjernobyl en Fukushima.
In 2019 ging de laatste reactor - Unit 1 - dicht, omdat ze verlieslatend geworden was.
Maar die beslissing wordt nu dus teruggedraaid. Uitbater Constellation Energy heeft een deal gesloten met Microsoft, om de komende 20 jaar de datacenters van het bedrijf van stroom te voorzien.
Die stroom kan nu door een "eigen" kerncentrale geproduceerd worden, en dat zonder schadelijke broeikasgassen.
■ een nieuwe radioactieve wolk is inderdaad geen broeikasgas
Constellation Energy maakt zich alvast sterk dat de reactor voor de sluiting al bekend stond als "een van de veiligste en meest betrouwbare nucleaire sites" van de VS.
cf. Trump ???