Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat was dan toch maar een klein dekentje want boven dit land en de noordelijke landen, viel er niet veel te bespeuren van dat beruchte CO2 dekentje.
De regen in Midden- en Oost-Europa is een weerverschijnsel, geen klimaatverschijnsel. Of dat iets met klimaat te maken had, dat zal moeten blijken wanneer grote aantallen dergelijke feiten kunnen worden vastgesteld.
Bovendien mogen ze daar blij zijn dat het grondwater een beetje op niveau komt, want de tendens is er eerder naar een droger klimaat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Je RAM-geheugen is alweer gewist, merk ik, en niets daarvan is op de harde schijf opgeslagen.
Het stond toch hier?
En waar blijven die 'waterbommen' die jij een jaar of 3 geleden in het vooruitzicht hebt gesteld? Daarvan gingen we er om de haverklap krijgen.
De reden dat je zo bij de neus bent genomen en het noorden kwijt bent, is omdat men elke serieuze regenbui op TV brengt en je dan overspoelt (
Elke vorm van zelfstandig denken heeft men je afgenomen (hmm ... had ik dat al niet eerder geschreven?).

Niet representatief voor de hele wereld, Als ik de regenval en de temperatuur in mijn tuin ( en bij utibreiding Oost-Vlaanderen ) zou meten kom ik zelfs terecht in een ijstijd met alleen maar droogte.Wil. schreef: ↑23 sep 2024, 11:41....
Je RAM-geheugen is alweer gewist, merk ik, en niets daarvan is op de harde schijf opgeslagen.
Het stond toch hier?
....
-
3 dagen geleden heb ik een link geplaatst naar een studie die stelt dat CO2 niet de drijvende kracht is achter de verandering van het klimaat, maar wel de verandering op het vlak van instraling van het zonlicht en dit omwille van de verandering in albedo (terugkaatsing naar de ruimte van zonlicht).
Een nóg recentere studie (20/8/24) komt met quasi hetzelfde besluit: CO2 is NIET de oorzaak. Het is de verandering in albedo.
De bron - MDPI journal - is een academische uitgever die wetenschappelijke teksten publiceert.
Uit de studie:
[GSAT = Global Surface Air Temperature // TSI = Total Solar Irradiance ]
Uit onze analyse bleek dat de solar forcing (d.w.z. TSI- en albedoveranderingen) gemeten door CERES 100% van de waargenomen trend van opwarming van de aarde en 83% van de interannuele GSAT-variabiliteit van de afgelopen 24 jaar verklaren , inclusief de extreme hitte-anomalie van 2023.
Albedoveranderingen bleken verreweg de dominante GSAT-driver te zijn, terwijl TSI-variaties slechts een kleine, modulerende rol speelden . De aanhoudende toename van zonlichtabsorptie door de planeet werd ook geïdentificeerd als de meest waarschijnlijke driver van de opwarming van de oceaan in de afgelopen decennia op basis van een hoge correlatie (R2 = 0,8) tussen de opname van kortegolfstraling en de gemiddelde jaarlijkse temperatuurafwijking van de 0-100 m globale oceanische laag.
Deze resultaten suggereren een gebrek aan fysieke realiteit voor zowel de antropogene stralingsforcering die wordt toegeschreven aan stijgende broeikasgassen als de positieve (versterkende) feedback die wordt verondersteld door de broeikastheorie en gesimuleerd door klimaatmodellen.
Een nóg recentere studie (20/8/24) komt met quasi hetzelfde besluit: CO2 is NIET de oorzaak. Het is de verandering in albedo.
De bron - MDPI journal - is een academische uitgever die wetenschappelijke teksten publiceert.
Uit de studie:
[GSAT = Global Surface Air Temperature // TSI = Total Solar Irradiance ]
Uit onze analyse bleek dat de solar forcing (d.w.z. TSI- en albedoveranderingen) gemeten door CERES 100% van de waargenomen trend van opwarming van de aarde en 83% van de interannuele GSAT-variabiliteit van de afgelopen 24 jaar verklaren , inclusief de extreme hitte-anomalie van 2023.
Albedoveranderingen bleken verreweg de dominante GSAT-driver te zijn, terwijl TSI-variaties slechts een kleine, modulerende rol speelden . De aanhoudende toename van zonlichtabsorptie door de planeet werd ook geïdentificeerd als de meest waarschijnlijke driver van de opwarming van de oceaan in de afgelopen decennia op basis van een hoge correlatie (R2 = 0,8) tussen de opname van kortegolfstraling en de gemiddelde jaarlijkse temperatuurafwijking van de 0-100 m globale oceanische laag.
Deze resultaten suggereren een gebrek aan fysieke realiteit voor zowel de antropogene stralingsforcering die wordt toegeschreven aan stijgende broeikasgassen als de positieve (versterkende) feedback die wordt verondersteld door de broeikastheorie en gesimuleerd door klimaatmodellen.

Af en toe moet het niveau wat opgetrokken worden, nietwaar? Want het was erg gesteld de laatste tijd.

Wil. schreef: ↑23 sep 2024, 19:033 dagen geleden heb ik een link geplaatst naar een studie die stelt dat CO2 niet de drijvende kracht is achter de verandering van het klimaat, maar wel de verandering op het vlak van instraling van het zonlicht en dit omwille van de verandering in albedo (terugkaatsing naar de ruimte van zonlicht).
...
En wat is verdomd de oorzaak van die "verandering in albedo". Waarom blijft ge u toch bezig houden met zakens die ge hoegenaamd niet bij mekaar kunt rijven en waarvan ge geen verstand hebt ( kunt hebben bij gebrek aan opleiding en ontwikkeling ).