Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

25 sep 2024, 17:14

E.T. schreef:
25 sep 2024, 15:50
Zo'n beetje als Brussel, op papier 2-talig.
Mogelijk ook zoals het in 2014 met de Krim is gegaan.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

25 sep 2024, 18:02

.... eerder een eigen zelfstandig gebied zoals de Krim dat destijds ook was , dus met een volledige autonomie. Een federatie ....

frits1955

26 sep 2024, 16:40

Zelensky is wel wanhopig bezig over "overwinning" maar het loopt toch niet echt goed denk ik...

Afbeelding

Dicksy

26 sep 2024, 17:08

En zijn laatste 'vredesplan' wordt ook niet met veel enthousiasme onthaald.

frits1955

26 sep 2024, 18:23

Dat "vredesplan" omvat natuurlijk het volstouwen van Oekraïne met massa's Europese en Amerikaanse zware wapens en zo een status quo af te dwingen en vervolgens aan de onderhandelingstafel te gaan.

Fred1950

26 sep 2024, 22:59

frits1955 schreef:
26 sep 2024, 18:23
Dat "vredesplan" omvat natuurlijk het volstouwen van Oekraïne met massa's Europese en Amerikaanse zware wapens en zo een status quo af te dwingen en vervolgens aan de onderhandelingstafel te gaan.
Die status quo is er al een geruime tijd. De Russen maken vorderingen , maar het kan nog mááánden duren vooral ze de complete Donbas in handen krijgen. Zelensky wil steeds meer en meer , onlangs de F16's' en nu lange afstandsraketten mogen lanceren. Of het ZIJN bedoeling is om Rusland op de knieen te krijgen , of hij de marionet is van één of andere "leider" die de Russen onder de grond wil krijgen , dat zou ik wel eens willen weten.

Ik kan nu Trumpie wel een beetje bijtreden met zijn uitspraak dat al het bloedvergieten en de vernieting van het land niemand ten goede komt , en dat het oorlogje beter nu zou ophouden ( met tussen de regels in toegevingen aan Poetin ). Alles zal afhangen van wie er in november president van de VS wordt.

( voor het ogenblik - de laatse 24 uur - blijken ze Hyrnik aan het veroveren en hierbij de stadjes/dorpen Kruakhivka en Zoryane te omsingelen. --- https://storymaps.arcgis.com/stories/36 ... 1cf64bd375 )

Dicksy

27 sep 2024, 11:07

https://branddb.wipo.int/en/brand/WO500000001723874

image.png

Volodymyr Oleksandrovytsj Zelensky is een Oekraïens politicus, voormalig komiek, acteur en auteur. Sinds 20 mei 2019 is hij de president van Oekraïne.

Met de huidige levensduurte is het altijd nuttig om aan zijn oude dag te denken en weten de kansen te grijpen als ze zich aanbieden. :roll:

Wil.

27 sep 2024, 21:33

De Min. van Bu.Za. van het V.K. in de UNO:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

27 sep 2024, 23:26

Levert die daar geen graan heen, of is't allemaal zaakjes doen. Als kleine man zal je steeds buitengestampt worden als je't gaat vragen.
Zelensky is een moedige man om daar tussen te zitten, men pikt zijn land in. Leeft van de gift om zich te verdedigen.
Ik hoop dat Putin nog nen extra slechtere als hemzelf tegenkomt en zo verdwijnt van de wereldbol.
Laatst gewijzigd door boeffer op 28 sep 2024, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Hobo

28 sep 2024, 08:55

"Putain" Putin dreigde recent met inzetten van atoomwapens... :evil:

Zo'n gek lijkt nog moeilijk te stoppen.
Mogelijk ontsteekt hij de lont van een wereldwijd conflict... :!: :?:

Wil.

28 sep 2024, 10:30

Neen, dat doet hij niet.

Hij heeft van de Chinezen te horen gekregen dat hij dat zeker niet moet proberen, want anders verliest hij zijn grootste klant en leverancier. Het is intussen al erg genoeg gesteld met de economie van RU.

En als het het tóch zou doen en tegen elk gezond verstand zou ingaan, dan krijgt hij van hetzelfde laken een broek. Hij verliest dan zijn geld, zijn macht, zijn leven: de drie dingen waarom élke dictator uiteindelijk geeft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

28 sep 2024, 10:55

En als het het tóch zou doen en tegen elk gezond verstand zou ingaan, dan krijgt hij van hetzelfde laken een broek. Hij verliest dan zijn geld, zijn macht, zijn leven: de drie dingen waarom élke dictator uiteindelijk geeft.
Unipolariteit is een term gebruikt in de internationale betrekkingen waarmee men een situatie aanduidt waarin één land alle andere landen naar eigen wil kan beïnvloeden. Wanneer een land over zulke macht over andere landen beschikt, wordt ook wel van een hegemon gesproken.

Multipolariteit is een term gebruikt in de internationale betrekkingen waarmee men een situatie aanduidt waarin er meerdere machtscentra (landen) bestaan die alle ongeveer even sterk zijn of evenveel invloed hebben.

Fred1950

28 sep 2024, 12:11

Rarara ... wie doet aan unipolariteit ? De Amerikanen. Wie predikt o.a. de multipolariteit ? Jos D'Haese van de PVDA :D

Dicksy

28 sep 2024, 15:04

Het Westen moet zijn eigen rode lijnen trekken en niet alleen die van Poetin accepteren, betoogt ervaren diplomaat

Volgens de voormalige Duitse diplomaat Wolfgang Ischinger moeten westerse leiders meer dreigementen uiten en bereid zijn deze ook daadwerkelijk uit te voeren.

https://www.politico.eu/article/west-sh ... onference/
Hij betoogde dat Washington en Moskou het algemene kader voor alle gesprekken zouden moeten bepalen. En dat gaat niet gebeuren aan deze kant van de verkiezingen in november in de VS, zo rekende hij.

Ischinger voegde er intussen aan toe: “Als we de Russische denkwijze in die richting willen stimuleren, is het het juiste om te doen ervoor te zorgen dat de Oekraïners niet nog meer grondgebied in de Donbas verliezen en hen te helpen deze winter door te komen.”

"Als er een proces komt, zal dat eerst worden uitgestippeld tussen Moskou en Washington", zei hij. Hij gelooft niet dat Poetin en zijn kornuiten afspraken willen maken met de Duitse bondskanselier Olaf Scholz of de Franse president Emmanuel Macron.

“Zij beschouwen Europeanen als vazallen van Washington,” zei hij.

Niet dat hij veel gewicht in de schaal zal te leggen hebben maar als men leest valt het op dat er voor hem ook geen plaats is voor het opstarten van de gesprekken voor Oekraïne en Zelensky. Dit is iets wat ook Poetin al aangegeven heeft als het over mogelijke vredesonderhandelingen gaat, het zal tussen de VS en Rusland zijn zonder Oekraïne (Zelensky).
Eigenlijk een mening waar enkel dit :roll: op toepasselijk is.

Roger Penrose

28 sep 2024, 19:48

Dicksy schreef:
28 sep 2024, 15:04

“Zij beschouwen Europeanen als vazallen van Washington,” zei hij.[/i]

Voor wat betreft de Navo hebben ze gelijk, omdat de VS met een Navo lidmaatschap hun invloeds- en veiligheidssferen in Europa kan uitbreiden. De NAVO is een instrument van het Amerikaanse buitenlandse beleid in Europa. Het stelt de Verenigde Staten in staat leiding te geven aan de machtigste militaire alliantie ter wereld en de strategische militaire omgeving van Europa te reguleren.