Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

03 okt 2024, 11:05

door Fred1950 » Vandaag, 09:57
Misschien de Trumpisten ? Al de oorlogen die ik hier van jou quote heeft de VS "verloren" als je de gevolgen ervan in die landen gaat bekijken. Die landen zitten ook niet meer in hun invloedssfeer. Waar bemoeien die zich eigenlijk steeds mee , en waarom ?????
De cynische eindbalans: wie won de oorlogen na 9/11? De militaire industrie
Onlangs maakte de Amerikaanse Brown Universiteit de voorlopige balans op van de oorlogen die de VS voerden na de aanslagen op 9/11. De kosten zijn duizelingwekkend: 482 duizend doden en 8.043 miljard dollar. De cynische conclusie is ook dat waar wordt gevochten, wordt verdiend. En flink ook.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/tr ... gle.com%2F

Oorlog voeren onder het mom van 'democratie brengen' is de core business van de VS.

Fred1950

03 okt 2024, 11:22

Wil. schreef:
03 okt 2024, 11:02
......
Vraag dat aan je vader. Die stond waarschijnlijk te juichen toen de Amerikaanse en Britse bommenwerpers naar Duitsland vlogen.

....
De VS is niet meer wat ze destijds was. Poetin is geen "veroveraar" maar een bevrijder van onderdrukte Russen ( door hun "zusters" - een familieruzie dus ) in een vreemd land. Basta ! :twisted: :lol:

Wil.

03 okt 2024, 13:33

Dicksy schreef:
03 okt 2024, 11:05
Oorlog voeren onder het mom van 'democratie brengen' is de core business van de VS.
Tegen welke democratische landen hebben ze sinds 9/11 zoal gevochten?
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 okt 2024, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

03 okt 2024, 13:35

Fred1950 schreef:
03 okt 2024, 11:22
Wil. schreef:
03 okt 2024, 11:02
......
Vraag dat aan je vader. Die stond waarschijnlijk te juichen toen de Amerikaanse en Britse bommenwerpers naar Duitsland vlogen.

....
De VS is niet meer wat ze destijds was. Poetin is geen "veroveraar" maar een bevrijder van onderdrukte Russen ( door hun "zusters" - een familieruzie dus ) in een vreemd land. Basta ! :twisted: :lol:
Weer kort van geheugen, Freddie? Ik herhaal even wat ze met hun zusters doen:

In Kherson, waar de Russen terug werden gejaagd over de rivier, tonen de Russen hun ware gelaat: dat van de terroristen die ze zijn.

Heel de dag vliegen Russische drones over de stad en jagen daar op gewone burgers en op wagens van de mensen (waarschijnlijk hebben die burgers lege molotovflessen bij zich wat hen tot een legitiem doelwit maakt).

Wanneer je van een terrorist een bevrijder maakt, wat ben je dan? Het begint met 'vat' en eindigt met 'nik'.
Laatst gewijzigd door Wil. op 03 okt 2024, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

03 okt 2024, 13:46

Tegen welke democratische landen hebben ze sinds 9/11 zoals gevochten?
Het is niet aan de VS, u of mij, om te bepalen welk land een democratisch land is en wie niet en zeker niet om te bepalen naar welke normen en waarden ze moeten leven. Elk land maakt zijn eigen keuzes en het zijn de eigen bewoners die daar over beslissen of er tegen in opstand komen. Daar moet niemand zich mee moeien, dat is interne keuken. En ja voor je weer begint te melken....ook Rusland.
Als Osama zich in Afghanistan verstopte dan hadden ze hem daar moeten liquideren en vertrekken en niet moeten blijven plakken onder het mom van het brengen van democratie.

Wil.

03 okt 2024, 13:51

Dicksy schreef:
03 okt 2024, 13:46
Tegen welke democratische landen hebben ze sinds 9/11 zoals gevochten?
Het is niet aan de VS, u of mij, om te bepalen welk land een democratisch land is en wie niet
Waarom zou ik dat niet mogen bepalen en daar voor mezelf conclusies uit trekken? Welke wet verhindert me dat?

Idem voor een land: waarom zou belgië niet mogen bepalen dat Rusland geen democratie is? Waarom zou de VS dat niet mogen bepalen wie volgens hun regels geen democratie is en ernaar handelen? Welke wet verbiedt dat?

Dicksy

03 okt 2024, 14:07

Waarom valt België Rusland niet binnen om die Westerse democratie op te leggen?
Als Osama zich in Afghanistan verstopte dan hadden ze hem daar moeten liquideren en vertrekken en niet moeten blijven plakken onder het mom van het brengen van democratie.
Waarom Irak binnenvallen? Was het Cheney niet die eens zei dat de inval in Irak enkel om de olie te doen was. Of was het toch om een democratie te installeren en was die olie in eerste instantie niet meegerekend in het beoogde doel maar een welgekomen neveneffect. :roll:

Wil.

03 okt 2024, 14:14

Dicksy schreef:
03 okt 2024, 14:07
Waarom valt België Rusland niet binnen om die Westerse democratie op te leggen?
belgië zou dat wel willen kunnen, maar weet dat het de macht daartoe niet heeft.
De VS valt RU ook niet binnen en heeft volgens mij ook niet de intentie om van RU een democratie te maken. De VS helpt enkel een land dat de Russische onterechte invasie wil tegengaan.

Waarom Irak binnenvallen? Was het Cheney niet die eens zei dat de inval in Irak enkel om de olie te doen was. Of was het toch om een democratie te installeren en was die olie in eerste instantie niet meegerekend in het beoogde doel maar een welgekomen neveneffect. :roll:
Dat is hier naast de kwestie aangezien het onderwerp helemaal niet over Irak gaat.

Mijn vragen blijven echter onbeantwoord: waarom is het niet aan mij om te bepalen welke landen wel of geen democratieën zijn, en waarom zou ik er dan niet naar mogen handelen? Welke wet verbiedt me dat?
Idem voor de VS. Welke wet verbiedt hen dat.
Jij beweert dat immers:
Het is niet aan de VS, u of mij, om te bepalen welk land een democratisch land is en wie niet

Dicksy

03 okt 2024, 14:24

Ik heb het eerder geschreven:
Dat is hier naast de kwestie aangezien het onderwerp helemaal niet over Irak gaat.
Niet beginnen melken en het groter plaatje zien.
Einde discussie voor mij.

Wil.

03 okt 2024, 14:37

Zoals gewoonlijk weer te voortvarend gesproken :lol:

De VS hebben sinds 9/11 geen oorlog tegen een democratisch land gevoerd. De VS bepalen zelf ook wie de democratieën zijn in de wereld, en ze gedragen zich ernaar. Er is immers geen enkele wet die mij, of de VS, verbiedt om te oordelen welk land een democratie is. :roll:

Dicksy

03 okt 2024, 14:57

Oekraïne wijzigt begroting 2024 om meer geld naar defensie te sluizen
(18 september 2024 om 14:58 uur)

Het Oekraïense parlement heeft woensdag de begroting voor 2024 gewijzigd en de defensie-uitgaven met nog eens 500 miljard hryvnias ($12 miljard) verhoogd, terwijl de oorlog met Rusland na bijna 31 maanden voortwoedt.
Yaroslav Zheleznyak, een wetgever van de Holos-partij, zei dat de totale begrotingsuitgaven voor dit jaar waren verhoogd tot een record van 3,73 biljoen hryvnias ($90 miljard).
"Dit zal niet alleen zorgen voor een betere ondersteuning van ons leger, maar zal ook de defensiecapaciteiten van het land versterken," zei minister van Defensie Rustem Umerov na de stemming.
Met Oekraïense troepen die meer dan 1.000 km (620 mijl) aan frontlinies verdedigen, groeit de vraag naar munitie en wapens en is er meer geld nodig.

Oekraïne besteedt het grootste deel van zijn staatsinkomsten aan de financiering van de nationale defensie en is afhankelijk van financiële hulp van zijn westerse partners om pensioenen, lonen in de publieke sector en andere sociale uitgaven te kunnen financieren.

https://be.marketscreener.com/beursnieu ... -47892707/
Rusland moet in eigen middelen voorzien terwijl Oekraïne aangewezen is op het Westen, u en ik, om de niet-militaire uitgaven te bekostigen.
Dit zal als een molensteen rond de Westerse economie en financiën komen te hangen omdat de Russen niet van plan zijn om te vertrekken uit Oekraïne.
Eerder maakte ik al de bedenking wie het eerste de bodem zou gaan zien.....Oekraïne of Rusland. Voeg daar gerust W-Europa maar aan toe.

Fred1950

03 okt 2024, 17:59

Wil. schreef:
....
De VS hebben sinds 9/11 geen oorlog tegen een democratisch land gevoerd. De VS bepalen zelf ook wie de democratieën zijn in de wereld, en ze gedragen zich ernaar. Er is immers geen enkele wet die mij, of de VS, verbiedt om te oordelen welk land een democratie is. :roll:
Uiteraard niet. Maar door dat "geloof" in dergelijke bewering voeren de VS , en jij , haatcampagnes tegen landen ( o.a. ook tegen China ). "Geloof" jij in een God ? We leven niet meer in de Middeleeuwen toen er kruisvaarten werden georganiseerd om Jerusalem te "bevrijden" van de heidenen. Ik neem aan dat ge de vergelijking inziet. Laat volkeren met een andere visie , levenswijze en sociaal gedrag met rust , en de rust keert ook bij jou en de Amerikanen terug. :wink: :lol:

Fazal

03 okt 2024, 18:20

Bluft Poetin?

Neen! Poetin bluft niet.
Het is de braafste dictator ter wereld.
Het is Oekraïne die onrust heeft gezaaid, en geoogst.
Poetin zou zoiets nooit doen.

Zijn eigen mensen (laten) vergiftigen en van het balkon op de zoveelste verdieping (laten) stampen? Zijn eigen mensen en anderen de dood insturen? Neen! zulke dingen zou Poetin nooit doen.

Neen verdomme, waarom helpt de VS en haar kompanen, Rusland niet? :mrgreen:

Fred1950

03 okt 2024, 18:27

Fazal schreef:
03 okt 2024, 18:20
....
Het is Oekraïne die onrust heeft gezaaid, en geoogst.
....
Ja , in 2014 ! En nu oogst ze er de miserie ervan.

Wil.

03 okt 2024, 18:34

Fred1950 schreef:
03 okt 2024, 17:59
Wil. schreef:
....
Uiteraard niet. Maar door dat "geloof" in dergelijke bewering voeren de VS , en jij , haatcampagnes tegen landen ( o.a. ook tegen China ). "Geloof" jij in een God ? We leven niet meer in de Middeleeuwen toen er kruisvaarten werden georganiseerd om Jerusalem te "bevrijden" van de heidenen. Ik neem aan dat ge de vergelijking inziet.
Neen, echt niet. Wat sleur jij hier allemaal bij, man? 8O

Laat volkeren met een andere visie , levenswijze en sociaal gedrag met rust , en de rust keert ook bij jou en de Amerikanen terug. :wink: :lol:
Dat een vatnik zoiets zegt, verbaast me niks.
Ten tijde van de nazi-inval in Polen en alles wat erna is gekomen, waren er ook zulke rakkers met soortgelijke ideeën.