Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

21 dec 2024, 20:15

frits1955 schreef:
21 dec 2024, 15:33
Propagandistische bullshit - wie trapt daar nu in?
Wat men graag hoort of leest, gelooft men graag. 8)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

21 dec 2024, 20:30

Fred1950 schreef:
21 dec 2024, 19:41
En kent Zelensky het aantal gesneuvelde landgenoten ? Die wil hij niet kennen. Wedden dat hij zelfs het aantal kleine vlagjes voor elke gesneuvelde ( sommigen met foto ) tijdens de herdenking in Kiev niet heeft geteld.
Hij kent het aantal zeker wel, maar hij heeft er niet om gevraagd. Poetin wél, want hij heeft het initiatief genomen om een soeverein land binnen te vallen. Dat is het verschil.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

21 dec 2024, 21:19

socrates schreef:
21 dec 2024, 20:15
frits1955 schreef:
21 dec 2024, 15:33
Propagandistische bullshit - wie trapt daar nu in?
Wat men graag hoort of leest, gelooft men graag. 8)
Wie zijn "men" , en waarom wordt dat graag gehoord. Op welke basis steunt een opinie , en door wie wordt die verkondigd en door wie wordt die gedeeld.

Wil. schreef:
21 dec 2024, 20:30
Fred1950 schreef:
21 dec 2024, 19:41
En kent Zelensky het aantal gesneuvelde landgenoten ? Die wil hij niet kennen. Wedden dat hij zelfs het aantal kleine vlagjes voor elke gesneuvelde ( sommigen met foto ) tijdens de herdenking in Kiev niet heeft geteld.
Hij kent het aantal zeker wel, maar hij heeft er niet om gevraagd. Poetin wél, want hij heeft het initiatief genomen om een soeverein land binnen te vallen. Dat is het verschil.
Zelensky had niet ten strijde moeten trekken tegen de Donbas separatisten , maar de opstandige provincies zelfbestuur moeten geven. Dan ging er ook geen inval geweest zijn door Poetin. Gaan de Walen "ons Vlaanderen" willen "heroveren" als het VB eenzijdig de onafhankelijk verklaart ? Wat denk je .... :roll: Voor elk gevolg , hier de opstand in de Donbas , is er een oorzaak.

Wil.

21 dec 2024, 21:52

De Donbas en de separatisten was een zuiver interne zaak van UA. Putler had daar niks te zoeken.
Maar ja, hij had een mooi voorbeeld: er was ook zo'n genie dat vond dat de Sudeten-Duitsers moesten bevrijd worden... Dezelfde redenering als die van jou.

Goed bezig met je vatnikpraat. We zien er los door. :roll:

Fred1950

21 dec 2024, 22:01

Wil. schreef:
De Donbas en de separatisten was een zuiver interne zaak van UA. ....
Werden de Minsk akkoorden door de Oekraïners nageleefd ? Neen , en dus geen gevolg zonder oorzaak ...

De EU wil ten alle koste van Oekraïne een wingewest maken , en die ziet in Zelenksy een domme manipuleerbare speler die nog in de tijd leeft toen hij presidentje in zijn TV feuilleton speelde. Het graaigebroed en de imperialisten hebben hun roots in West-Europa .... al eeuwen.

Wil.

21 dec 2024, 23:15

Fred1950 schreef:
21 dec 2024, 22:01
Wil. schreef:
De Donbas en de separatisten was een zuiver interne zaak van UA. ....
Werden de Minsk akkoorden door de Oekraïners nageleefd ? Neen , en dus geen gevolg zonder oorzaak ...
Rusland is zowat de belangrijkste overtreder van de akkoorden, omdat het militaire en politieke steun bleef verlenen aan de separatisten in Donetsk en Loehansk, ondanks het officieel ontkennen van betrokkenheid.

Door Rusland gesteunde strijdkrachten hebben herhaaldelijk het staakt-het-vuren geschonden, en Rusland heeft de separatisten niet onder druk gezet om de politieke bepalingen van de akkoorden na te komen, zoals het houden van verkiezingen onder de Oekraïense wet of het teruggeven van de volledige controle over de Oekraïense grens aan de Oekraïense regering.

Rusland zag Minsk II als een manier om het conflict te bevriezen onder voorwaarden die zijn strategische belangen behartigden, en helemaal niet als een weg naar een echte vredesregeling.
Wanneer RU om een bevriezing van een conflict vraagt, dan is het 'om op adem te komen' en daarna met volle kracht verder te gaan.

Oekraïne accepteerde de voorwaarden van de Minsk II-akkoorden wel, maar er was tegenstand, vooral van nationalistische groeperingen en delen van de bevolking die de bepalingen voor grotere autonomie in Donetsk en Loehansk als een concessie aan Rusland beschouwden.

Kiev heeft een aantal van de politieke hervormingen uitgesteld waar in de overeenkomsten om werd gevraagd, zoals het verlenen van een speciale status aan de Donbas, onder verwijzing naar veiligheidsproblemen en het gebrek aan naleving door de separatisten en Rusland.

Wil.

22 dec 2024, 00:02

Een 3e schip is beschadigd of gezonken in de Azovzee.
Dit is het gevolg van de sancties en de dreiging dat de Kerch-brug een doelwit zou zijn voor UA. Daardoor kunnen enkel kleinere tankers onder de brug doorvaren. Maar die kleinere schepen zijn niet bestand tegen de hoge golven die voorkomen tijdens een storm.

Wil.

23 dec 2024, 14:05

Een bericht uit de Financial Times: de militaire hulp van de VS aan UA zou blijven doorgaan.

Afbeelding

Fred1950

23 dec 2024, 14:57

Wil. schreef:
23 dec 2024, 14:05
Een bericht uit de Financial Times: de militaire hulp van de VS aan UA zou blijven doorgaan.
....
( als Europa de wapens betaalt , ... neem ik aan )

Ja , en hij wil het Panama kanaal bezetten , Groenland kopen , en Canada als 51ste staat inlijven ... 8) Knettergek ! ! ! :lol:

Fazal

23 dec 2024, 18:10

Naast het Panamakanaal zet Trump zijn zinnen ook opnieuw op Groenland. Volgens hem is het ‘in het belang van de nationale en de mondiale vrijheid’ dat de VS de eigendom en controle over Groenland zou verwerven, zo schreef hij zondagavond plaatselijke tijd op Truth Social.

boeffer

24 dec 2024, 00:08

Die RU gebruikt ook van die drones. Die Awacs, die vlieger met zijn schotel erop kan dat traject toch zien. Een lange afstand zoals die raketten vanuit het binnenland kunnen die toch niet doen, schiet eens naar dat vertrekpunt. Nu schiet men wat over en t'weer.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

24 dec 2024, 11:45

De Grote Beer is dood.

In de Middellandse Zee is het RU schip Ursa Major gezonken. Het is een schip van de overheid dat twee grote kranen vervoerde. De eindbestemming daarvan is niet gekend.

Het zit de Russen niet mee: de voorbij weken zijn 3 schepen gezonken in de Zwarte Zee / Zee van Asov plus nog een bijkomend schip dat als platform voor hijskranen dienst deed, en dan nu de Ursa Major.

Wie of wat ervoor gezorgd heeft dat de Ursa Major gezonken is, weet men voorlopig niet.

voorn

24 dec 2024, 11:49

Ontploffing in machinekamer

Charlie Maru

24 dec 2024, 14:09

Wil. schreef:
24 dec 2024, 11:45
In de Middellandse Zee is het RU schip Ursa Major gezonken. Het is een schip van de overheid dat twee grote kranen vervoerde. De eindbestemming daarvan is niet gekend.
Eindbestemming zo te zien Vladivostok......

https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a21cfef6/
HLN schreef: De ‘Ursa Major’ was op weg van Sint-Petersburg naar de Russische havenstad Vladivostok, in het verre oosten van Rusland. Daar had het schip op 22 januari moeten aankomen.

Het vervoerde twee mobiele kranen (Liebherr 420), van 380 ton per stuk. Daar is een groot tekort aan in Vladivostok. Er waren in Sint-Petersburg echter problemen om ze aan boord te krijgen. De kranen van het schip hadden maar een hijscapaciteit van 350 ton. Daardoor waren er telkens twee nodig voor elk onderdeel.

Daarnaast waren ook twee massieve luiken van 45 ton aan boord voor een nucleaire ijsbreker die Rusland aan het bouwen is. Die maakt deel uit van ‘Project 10510'. De luiken moesten de kernreactor van de onderzeeër afsluiten. Ze bevatten zelf geen radioactief materiaal en zijn ongevaarlijk.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

24 dec 2024, 14:36

voorn schreef:
24 dec 2024, 11:49
Ontploffing in machinekamer
Domme Russen , ze moeten kolen stoken , geen dynamiet . :lol:

Mij kan mij toch niet wijsmaken dat men die kranen niet in onderdelen over het land kan vervoeren. Idem voor die platen , die moet men ter plaatse kunnen fabriceren en/of lassen ....

HLN smijt er met zijn klak naar :

Daarnaast waren ook twee massieve luiken van 45 ton aan boord voor een nucleaire ijsbreker die Rusland aan het bouwen is. Die maakt deel uit van ‘Project 10510'. De luiken moesten de kernreactor van de onderzeeër afsluiten.

Wat is het nu , een ijsbreker of een onderzeeër ? :roll: