Bluft Poetin?
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
- Locatie: Antwerpen
Is dat door de oorlog en boycot dat die met een hoop schroot rondvaren?
Een ketel of turbine heeft normaal goede beveiliging op de leidingen?.
Als men daar aan begint te foufelen bij gebrek aan nieuw materiaal is het hek van de dam
Een bout hangen aan een lekkende veiligheidsklep is zo één van de foufelaré oplossingen
Een ketel of turbine heeft normaal goede beveiliging op de leidingen?.
Als men daar aan begint te foufelen bij gebrek aan nieuw materiaal is het hek van de dam
Een bout hangen aan een lekkende veiligheidsklep is zo één van de foufelaré oplossingen
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Tja , teveel wodka in combinatie met Westerse "influenzers" , dat komt niet goed.voorn schreef: ↑24 dec 2024, 15:03Is dat door de oorlog en boycot dat die met een hoop schroot rondvaren?
Een ketel of turbine heeft normaal goede beveiliging op de leidingen?.
Als men daar aan begint te foufelen bij gebrek aan nieuw materiaal is het hek van de dam
Een bout hangen aan een lekkende veiligheidsklep is zo één van de foufelaré oplossingen![]()
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
- Locatie: EUROPA
Waar zit de drukpomp in een benzinemotor en wat is haar functie dan? De distributieketting kan toch bijgeregeld worden ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
- Locatie: EUROPA
Wem dure grap maar met een distributieriem in kunststof deed ik toch probleemloos 100.000 km.
000
Wellicht doen de Russen alles nog op "'klassieke" wijze en moet plastic daar nog worden uitgevonden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Die gebeurt met een ketting , maar niet met een drukpompje , maar met een soort veersysteem bij de Lada. Als de tandwielen waarover de ketting loopt ingesleten geraken , geraakt dat systeem in de war en begint de ketting te ratelen en spant niet meer op. Je kan die dan "bijstellen" , maar na een paar kilometer ratelt de ketting opnieuw. De instelling van de kleppen loopt ook om de haverklap mank.
Mijn buur ( en "zijn specialisten" ) vullen niet aan met de gepaste olie voor die motor , en die rijdt ook met Euro 95 i.p.v Euro 98 waardoor er in de carburator smurrie neerslaat omdat de oude rubberslangen daar niet tegen kunnen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 dec 2024, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat was geniaal opgelost in de oeroude renaults 4CV en Dauphine. Daar zat geen ketting maar een tussenwiel uit een soort geperst karton in hars ( een soort hardboard ). Je kon vooraan de moter simpelweg een deksel wegnemen ( zie rood deksel rechts onderaan op de foto ) en dan zag je beide tandwielen en dat tussenwiel gewoon zitten. Dat tussenwiel eruit nemen was een fluitje van een cent. Maar er was wel een probleem , dat tussenwiel had geen lager maar een koperen ring die rond een as draaide. Mettertijd en door de hitte verkoolde dat geperst karton met hars rond die koperen ring.
Het was voor iedereen een plezier om aan dat soort moterke te werken.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Zoutig zeewater doet ijzer en staal roesten. Als de roest in de scheuren zit en men heeft de mentaiteit van die Rusland-leider en schildert het elk jaar bij en meldt niks , tja vroeg of laat.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Toch nog eventjes off topic , kon het niet laten
Zie je links bovenaan die "pot" ? Dat is de luchtfilter gevuld met olie. En zie je bovenaan rechts die "dop" ? Daar tankt men de benzine in -- gevaarlijk ! Ge ziet ook hoeveel plaats er links en rechts van de motor is , en dat maakt het zo leuk om eraan te werken.

Zie je links bovenaan die "pot" ? Dat is de luchtfilter gevuld met olie. En zie je bovenaan rechts die "dop" ? Daar tankt men de benzine in -- gevaarlijk ! Ge ziet ook hoeveel plaats er links en rechts van de motor is , en dat maakt het zo leuk om eraan te werken.

-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Niet ongewoon zeker...?
Hebben al ondervinding met Malaysian Flight MH17......
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_ ... _Flight_17
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier