Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

30 dec 2024, 19:19

Vergeet ook niet dat er boven Estland geregeld verstoring van de radar en radiosignalen optreedt. Dat is het werk van Rusland, dat is geweten. Ook komen RU straalvliegtuigen tot op de rand van het grondgebied van Estland. Dit alles heeft tot doel een reactie uit te lokken van Estland, zodat die 'agressie' militair kan beantwoord worden.

De aanvallen op de kabels in de zee hebben een gelijkaardig doel. Het past allemaal in het veel groter plaatje van Putler.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

30 dec 2024, 20:05

Charlie Maru schreef:
30 dec 2024, 13:53
...
edit: Daarnaast is er nog ene "Life" die van die rare bokkesprongen aan het uithalen is.....en dat op een 5-tal Km van elkaar.... :roll:
Ze zijn misschien ping-pong met mekaar aan 't spelen :D Niet denken dat onze "Westerse Machten" niet weten wat ze onder water *misschien* aan het uitspoken zijn. Als de Oekraïners in staat waren om met een bootje tot ginder te varen , en diepzee duikers springlading aan de Nordstream pijplijn konden vastmaken , dan kunnen wij toch ook een duikje nemen , of wat denk je.

Fred1950

30 dec 2024, 21:03

Wil. schreef:
30 dec 2024, 19:19
.....Ook komen RU straalvliegtuigen tot op de rand van het grondgebied van Estland. .....
Ja , dat mag niet. Maar regelmatig rondjes vliegen rond Kaliningrad , dat moet !

Untitled54.png

Fred1950

31 dec 2024, 13:53

Er heeft een gevangenen ruil plaats gevonden. Als de Russen die in Kursk vastgehouden werden nu vrijgekomen zijn kan je verwachten dat de Noord-Koreanen er eens hun "kunsten" gaan tonen :mrgreen: ( neem ik aan ). Het terrein is dan veilig om er grote kuis te houden zonder de vrees om gevangenen in gevaar te brengen.

Fred1950

01 jan 2025, 19:51

Fred1950 schreef:
28 dec 2024, 18:04
.....
Wil. schreef:
28 dec 2024, 15:46
voorn schreef:
28 dec 2024, 13:45
Zullen wij miljarden steun geven aan Zylenski.Sluit die ons gas af :twisted:
Het gas dat nog door die pijplijnen liep, was niet voor ons, Vlamingen, bedoeld maar wel voor Slowakije, Hongarije en Tsjechië.
... en Oostenrijk ( als ik me niet vergis )
Rusland heeft de gaskraan dichtgedraaid. De prijzen zullen bij ons ook stijgen wegens de toenemende vraag uit Slovakije , Hongarije en Oostenrijk. Die landen ontvangen niets meer uit Rusland.

Wil.

01 jan 2025, 19:54

Rusland heeft de gaskraan dichtgedraaid.
Dat wist ik niet; ik dacht dat UA de kraan had dichtgedraaid. Het is toch RU dat zoveel mogelijk inkomsten wil halen uit de gasverkoop? 8O

Fred1950

01 jan 2025, 21:10

Wil. schreef:
01 jan 2025, 19:54
Rusland heeft de gaskraan dichtgedraaid.
Dat wist ik niet; ik dacht dat UA de kraan had dichtgedraaid. Het is toch RU dat zoveel mogelijk inkomsten wil halen uit de gasverkoop? 8O
Ik nam dat aan als meest voor de hand liggend. In onze media wordt niet gemeld wie de kraan dichtdraaide , hier wel : https://www.nu.nl/algemeen/6340896/gazp ... raine.html

Het zal in slechte aarde vallen als UA de kraan heeft dichtgedraaid , nietwaar. "We hebben de doorvoer van Russisch gas stopgezet. Dit is een historische gebeurtenis", zei German Galushchenko, de Oekraïense minister van Energie, in een verklaring."

Wil.

01 jan 2025, 23:41

Ik nam dat aan als meest voor de hand liggend
Voorn had het nochtans op de vorige blz. al duidelijk geschreven.

Maar ik weet hoe je denkt: 'je neemt aan dat ...' . Dat verklaart ook waarom je de zoete koek van Poetin slikt.

voorn

02 jan 2025, 10:33

Rusland heeft de kraan toe gedraait omdat Zilensky het verdrag niet wil verlengen
En daardoor de gasprijzen doet stijgen

Wil.

02 jan 2025, 13:52

voorn schreef:
02 jan 2025, 10:33
Rusland heeft de kraan toe gedraait omdat Zilensky het verdrag niet wil verlengen
En daardoor de gasprijzen doet stijgen
Als UA beslist dat het de doorvoer van RU gas naar Europese landen niet meer wil laten gebeuren, hoewel UA daarvoor een flink bedrag betaald kreeg, dan ligt het initiatief bij UA. Vanzelfsprekend moet er dan iemand in RU manueel een knop indrukken of een kraan dichtdraaien, maar RU zou dat nooit zelf gedaan hebben: RU heeft het geld van de energieverkoop broodnodig.
Precies daarom heeft UA dat initiatief genomen. Ze willen RU nog meer op droog zaad zetten.

Fred1950

02 jan 2025, 15:15

Wil. schreef:
02 jan 2025, 13:52
....
Precies daarom heeft UA dat initiatief genomen. Ze willen RU nog meer op droog zaad zetten.
... en ons hogere gasprijzen doen betalen en Oostenrijk , Slowakije , Hongarije op hun paard zetten. De schade die wij en die landen moeten lijden zou ik aftrekken van de 30 ( 50 ? ) miljard die de EU aan het corrupte Oekraïne nog gaat verbrassen.

p.s. In Oekraïne staan er ook kranen die men kan dichtdraaien , dat hoeven de Russen niet te doen..... :D

socrates

02 jan 2025, 20:27

Zijn het misschien dezelfde mensen die zowel Putin als Netanhyau gelijk geven ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

02 jan 2025, 21:08

socrates schreef:
02 jan 2025, 20:27
Zijn het misschien dezelfde mensen die zowel Putin als Netanhyau gelijk geven ?
Werd Poetin (Rusland) aangevallen zodat een oorlog moest worden uitgevochten?
Werd Netanyahu (Israël) aangevallen zodat een oorlog moest worden uitgevochten?

Wil.

03 jan 2025, 11:06

Iemand uit de hoogste kringen, nl. de burgemeester van Moskou, klapt uit de biecht: hij heeft in een publieke rede gezegd dat er niet minder dan 600.000 RU soldaten van het slagveld verdwenen zijn (dood of zwaargewond). De waarheid kon blijkbaar niet langer onder de mat geveegd blijven.

Hierbij dient men in het achterhoofd te houden dat de ondergeschikten in de Russische hiërarchie er baat bij hebben om de zaken nog wat te verbloemen. Té slechte cijfers en feiten kunnen leiden tot ontslag of erger (openstaande ramen, thee met een bijsmaakje ...). Het echte aantal ligt dus nog een stuk hoger.

Bovendien heeft een familielid van Poetin zich een paar weken geleden al eens versproken toen ze op een persconferentie toevallig liet vallen hoeveel duizenden jonge mannen gewoonweg 'vermist' zijn (lees: liggen te rotten in een Oekraïens bos of veld). Ze vermeldde het getal 48.000 'missing soldiers' en dit betrof een onderzoek dat in slechts één tijdspanne werd gevoerd.

Afbeelding

Breng alle gegevens bij elkaar en je ziet dat de getallen die door het Min. van Landsverdediging van UA worden naar buiten gebracht vrij dicht bij de werkelijkheid zitten. UA vermeldt nu het cijfer 792.000 Russische mannen die uitgeschakeld werden (dood of gewond).

socrates

03 jan 2025, 15:46

En wij maar klagen over het groot aantal verkeersdoden per jaar ! Sommige levens zijn duidelijk veel minder waard dan sommige andere.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus