Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

18 mar 2025, 23:07

(indien het doorgaat),de eerste die nu vuurt op ene zijn energiefabriek verraad zich, wie?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

19 mar 2025, 11:23

Troepen van het leger van UA hebben alweer een aanval op RU grondgebied gelanceerd. Ze zijn Rusland binnengedrongen ten noorden van Kharkiv, in de regio Belgorod.

Poetin heeft alvast het mondeling akkoord geschonden dat hij met Trump had gesloten door opnieuw luchtaanvallen op energie infrastructuur uit te voeren. Er was nochtans overeengekomen dat dit zou stoppen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

19 mar 2025, 12:16

Wil. schreef:
19 mar 2025, 11:23
Troepen van het leger van UA hebben alweer een aanval op RU grondgebied gelanceerd. Ze zijn Rusland binnengedrongen ten noorden van Kharkiv, in de regio Belgorod.
Vijgen na Pasen. Ze zijn daar al maanden lang "bezig"

Untitled515.png
Untitled515.png (178.07 KiB) 499 keer bekeken

Poetin heeft alvast het mondeling akkoord geschonden dat hij met Trump had gesloten door opnieuw luchtaanvallen op energie infrastructuur uit te voeren. Er was nochtans overeengekomen dat dit zou stoppen.

Eerst zien en dan geloven. De Oekraïners zijn de grootste verspreiders van fake news ...

Wil.

19 mar 2025, 12:41

Dubbele vatnikpraat :roll:

frits1955

19 mar 2025, 12:59

Poetin lacht gewoon met die oranje dwaas- zien jullie dat nu echt niet? Trump toetert elke dag over vrede en is nog geen centimeter opgeschoven richting vrede. Omdat Poetin het huizehoge ego van Trump nu en dat wat streelt denkt die oranje dwaas dat hij aan het commandostuur zit. Poetin liet Trump een uur wachten op een telefoongesprek dat niets opleverde- zo toon je wie de baas is.
Maar he- de grootste doorbraak is dat de VS en Rusland weer ijshockeywedstrijden zullen betwisten.
Aan de fundamentele eisen van Poetin is geen millimeter verschoven: inlijven van de Krim en de 4 regio's waar gevochten wordt, de ontwapening van Oekraine, een ander regime in Kiev en een stop op de buitenlandse wapenleveringen aan Oekraine. Dat is gewoon het einde van Oekraine an sich.

Wil.

19 mar 2025, 14:23

Er zijn twee gevallen bekend waar Trump heeft gezegd dat hij Taiwan zou opgeven als het erop aan kwam. Mooi vooruitzicht voor Taiwan.

Trump en Musk laten hun wantrouwen en hekel blijken voor de landen die precies doen wat Trump Europa verwijt: Polen spendeert meer aan het leger dan de VS. Het is de grootste bijdrager (volgens bbp) aan de NATO, maar toch beledigt Musk de Poolse Minister van Bu.Za. : ""Be quiet, small man. You pay a tiny fraction of the cost," wanneer het over Starlink gaat.

Maar tegelijk steunt Musk wel openlijk AFD. Dat doet ook J.D.Vance die zelfs voorstelde dat zowel extreem rechts en extreem links zouden samenwerken omdat ze allebei pro Poetin zijn.

De VS heeft elk moreel leiderschap verloren. Triestig want een reputatie 'komt te voet maar verdwijnt weer te paard.'

Fred1950

19 mar 2025, 15:26

frits1955 schreef:
19 mar 2025, 12:59
..... Dat is gewoon het einde van Oekraine an sich.
Waarom ? Dan stopt de oorlog en kan Oekraïne zelfs lid worden van de EU , en er zijn wapens verkopen ( Zelensky wil de grootste wapenfabrikant ter wereld worden ). Dat Poetin niet al zijn wensen in vervulling zal zien gaan is duidelijk , bvb. de regimewissel. Maar als er vrede is , kunnen er verkiezingen komen , en dan zien we wel hoe ver de nationalisten het nog zullen schoppen.

Wil.

19 mar 2025, 17:36

Trump is de Eddy Wally van de wereldpolitiek: altijd veel volk op de been om hem bezig te horen maar iedereen lacht met hem.

Wil.

19 mar 2025, 18:26

Hoeveel geld spenderen deze EU-landen aan UA en hoeveel kopen ze bij RU?

image.png

Wil.

19 mar 2025, 18:37

Zo worden de Oekraïense kinderen geïndoctrineerd in de bezette stad Marioepol.

Wil.

19 mar 2025, 18:46

Voedselinflatie in Rusland:

image.png

Fred1950

20 mar 2025, 08:33

Wil. schreef:
19 mar 2025, 18:37
Zo worden de Oekraïense kinderen geïndoctrineerd in de bezette stad Marioepol.
Fake info. De Russen zelf doen al lang aan dergelijke soort jeugdopleidingen , een beetje een militaire tegenhanger van onze ( ook militaire ) flamigante jeugdverenigingen. En dat X vermeldt niet Marioepol , maar Melitopol , slimmeke.

Wil.

20 mar 2025, 09:59

Melitopol, inderdaad, die andere stad want ook daar indoctrineren de Russen kinderen en de jeugd om 'de vijand' te leren haten. Poetin heeft dat vijandbeeld nodig om zelf te kunnen overleven.

Je bazelt weer wat over 'onze militaire flamingantische jeugdverenigingen'. Die bestaan niet.

Fred1950

20 mar 2025, 12:49

Wil. schreef:
....
Je bazelt weer wat over 'onze militaire flamingantische jeugdverenigingen'. Die bestaan niet.
Jaja ... als het niet ruikt naar , dan stinkt het ....

https://www.vnj.org/vnj/index.php/blauwvoetkring

Uit Wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Na ... ugdverbond
"Bij het uniform hoort een zwarte riem met een koperen koppelstuk waar gewoonlijk een blauwvoet op staat."

Wil.

20 mar 2025, 13:35

Fred1950 schreef:
20 mar 2025, 12:49
Wil. schreef:
....
Jaja ... als het niet ruikt naar , dan stinkt het ....

https://www.vnj.org/vnj/index.php/blauwvoetkring
Iets verkeerds gegeten, Fred? Kijk eens naar de foto die daarbij staat: niet toegelaten onder 60 jaar, vermoed ik. Jeugdvereniging?? :lol:

Alweer naar de vuilnisbak, die prietpraat van jou.
Uit Wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Na ... ugdverbond
"Bij het uniform hoort een zwarte riem met een koperen koppelstuk waar gewoonlijk een blauwvoet op staat."
Ja, en? Waar zit nu eigenlijk dat militaristische van die groepering? Dragen ze (nep)wapens? Zijn ze gedrild in oorlogsvoering?

Dat is dan een tweede blauw oog. Hou je maar even rustig, dan herstelt het sneller. :roll: :lol: