Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

15 apr 2025, 15:45

Je snapt niet wat er aan de hand is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

15 apr 2025, 15:46

Goed nieuws:

image.png

Fred1950

15 apr 2025, 16:36

Wil. schreef:
15 apr 2025, 15:45
Je snapt niet wat er aan de hand is.
Leg het de maantwister en ons dan eens uit , wil Wil met zijn punt dat doen ? :)

Wil.

15 apr 2025, 16:55

Misschien later, maar twister heeft al eerder blijk gegeven dat er een paar kettingen van het tandwiel gelopen zijn. Toch blijft hij trappen:

twistenopdemaan schreef:En als het Westen nu eens het meeste verstand zou gebruiken en stoppen met Poetin te provoceren. De uitspraak van Ursula Von der Leyen om Oekraïne lid te maken van de EU was verre van verstandig. Net zoals Turkije hoort Oekraïne niet bij Europa.

sibarita

16 apr 2025, 00:02

image.png
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

16 apr 2025, 09:35

Intussen is Dimitri Peskov ontslagen als perswoordvoerder. Trump neemt over :lol:

Wil.

16 apr 2025, 16:17

RU heeft bij het opmaken van de begroting gerekend op een olieprijs van $70. Dat is wat optimistisch gebleken: de Urals olie wordt verkocht aan minder dan $55. Dat is een tegenslag van formaat voor RU dat economisch en budgettair al in heel slechte papieren zit.

Een economische ramp is zich aan het voltrekken in RU. Eigenaardig: ik laat er geen minuut slaap voor.

Charlie Maru

16 apr 2025, 18:45

Dieje kleine dikke schept pessies ook goed zijn soep uit...... :roll:

HLN:
“Wapensteun aan Rusland leverde Noord-Korea al meer dan 20 miljard dollar op”

De betrokkenheid van Noord-Korea in de oorlog tussen Rusland en Oekraïne levert het land grote economische en militaire voordelen op. De wapenleveringen van Pyongyang aan Moskou zouden tot nu toe al meer dan 20 miljard dollar (omgerekend zo’n 18 miljard euro) hebben opgebracht. Dat blijkt uit een rapport van de Zuid-Koreaanse denktank ‘South Korea’s Institute for Defense Analyses’ (KIDA).

https://www.hln.be/buitenland/wapensteu ... ~a195bd2d/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

18 apr 2025, 13:19

Poetin lacht Trump gewoon uit.

image.png
image.png (124.1 KiB) 370 keer bekeken

image.png

Fred1950

18 apr 2025, 17:28

Wil. schreef:
18 apr 2025, 13:19
Poetin lacht Trump gewoon uit.
....
Poetin wil de 4 oblasten. Als Zelensky die niet wil afstaan zal de oorlog voort duren. Wat is een wapenstilstand van een paar maanden dan wel waard ? Noegabollen ...

Wil.

18 apr 2025, 19:49

Het punt is dat Trump maar één kant van de oorlogvoerende partijen, meer bepaald de verdedigers, kan onder druk zetten.
UA heeft zich al een maand gehouden aan de afspraak. Poetin niet. Poetin wil geen vrede. Hij wil het uitgebreid Russisch Rijk terug.

Fred1950

18 apr 2025, 21:04

Wil. schreef:
18 apr 2025, 19:49
.... Hij wil het uitgebreid Russisch Rijk terug.
larie , dat weten jij en ik , en zelfs Poetin weet dat hij dat niet kan bereiken ...

De afspraak voor een staakt het vuren was bilateraal tussen UA en VS en de Russen waren hierbij niet betrokken. Waarom zouden ze dan in godsnaam ermee instemmen. :roll: Gaat gij ermee akkoord als men je in een home zoudt stoppen zonder dat jijzelf er iets over te zeggen had ? UA houdt zich evenmin aan de afspraak , ze "veroveren" nog steeds extra Russisch grondgebied in de omgeving van Kursk en in Donetsk.

Wil.

18 apr 2025, 21:39

Je geeft weer blijk van tijdelijke 'vatnikonwetendheid'.
Lees eerst eens wat die afspraken waren; wat nog wel en wat niet meer gebombardeerd zou worden. Je weet van toeten noch blazen, of je doet alsof.
UA leeft die regels al een maand na. RU niet en blijft mensen vermoorden. Geen soldaten, burgers!

Poetin is een terroristenleider. RU is een terreurstaat.

socrates

19 apr 2025, 11:00

Wil. schreef:
Rusland is een vreemde eend in het Westerse Europa. Het is té groot, hanteert een "vreemde" taal en heeft een verleden als "Groot Rijk". Bovendien beschikt Rusland over een nucleair gewicht waardoor het de "anderen" desbiids kan chanteren. Zo lang de RU-burgers de oorlog kunnen financieren, zo lang zullen hun leiders doorgaan met het zogenaamd verhalen van de financiële en mentale schade die zij tijdens de grote oorlogen moesten lijden. Oorlog hoeft geen terreur te zijn en terreur is geen oorlog, maar wie zich sterk genoeg acht wil zijn verlangens via geweld kunnen waarmaken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

19 apr 2025, 13:32

socrates schreef:
19 apr 2025, 11:00
Wil. schreef:
Rusland is een vreemde eend in het Westerse Europa. Het is té groot, hanteert een "vreemde" taal en heeft een verleden als "Groot Rijk". Bovendien beschikt Rusland over een nucleair gewicht waardoor het de "anderen" desbiids kan chanteren. Zo lang de RU-burgers de oorlog kunnen financieren, zo lang zullen hun leiders doorgaan met het zogenaamd verhalen van de financiële en mentale schade die zij tijdens de grote oorlogen moesten lijden. Oorlog hoeft geen terreur te zijn en terreur is geen oorlog, maar wie zich sterk genoeg acht wil zijn verlangens via geweld kunnen waarmaken.
Oekraïne is evenzeer een vreemde eend. Ze spreken dezelfde "vreemde" taal met een eigen alfabet identiek aan het Russische , en hun land is ook "groot". Karakterieel en op het gebied van geschiedenis zijn ze quasi identiek met de Russen. Kiev was ooit het centrum van een groot rijk , lees maar eens "Kievse Rijk en versnippering" op Wiki https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne Ik *denk* dat eerder Zelensky droomt van een "Groot en vermogend Rijk" dan Poetin. Hij wil immers de grootste wapenproducent ter wereld worden en droomt van het bouwen van een atoombom ....