Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

22 mei 2025, 22:01

Ja, want die tatermuil is een democraat en die andere is een dictator. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

23 mei 2025, 09:26

Wil. schreef:
22 mei 2025, 22:01
Ja, want die tatermuil is een democraat en die andere is een dictator. :roll:
Vertel me eens in wat die tatermuil democraat verschilt met een dictator ... Laat Xi ook gevluchte oppositieleden vermoorden ? Op dat gebied verschilt uwe tatermuil niet eens met Poetin . In ons land zijn een aantal ministers ook al niet verkozen geweest en stonden zelfs niet eens op een kieslijst. Is België dan ook een dictatuur ?

Wil.

23 mei 2025, 11:25

Poetin bedreigt zijn 'concurrenten' bij een verkiezing of hij schakelt ze vooraf fysiek uit. Navalny werd vermoord. Nemtsov werd vermoord. De familie Skripal werd vergiftigd in Engeland enz.

De persvrijheid is onbestaande in Rusland. Journalisten die kritiek hebben worden vermoord.

Demonstraties worden brutaal uiteengeslagen, wie eraan deelneemt wordt weggevoerd en zie je de eerste 5 of 10 jaar niet meer weer.

Poetin heeft de grondwet laten wijzigen om nog minstens 10 jaar aan de macht te kunnen blijven.

Groepering zoals Amnesty Int. worden gebrandmerkt als 'buitenlandse agenten' en mogen niet meer actief zijn in RU.

Dit alles is bij Zelensky niet het geval. Daarom is hij een democraat en is Poetin een dictator.

Fred1950

23 mei 2025, 13:38

Wil. schreef:
....

Dit alles is bij Zelensky niet het geval. Daarom is hij een democraat en is Poetin een dictator.
Moet ik eens een lijstje maken van wat bij Zelensky WEL het geval is ? Het is niet omdat hij jouw vriendje en dat van het Westers liberaal graaigebroed is , dat hij heilig is ...

Wil.

23 mei 2025, 14:18

Ja, maak dat lijstje eens :lol:

Onthoud wel: het moet gaan over Zelensky die volgens Poetin en volgens jou geen democraat is.

Fred1950

23 mei 2025, 17:52

Wil. schreef:
23 mei 2025, 14:18
Ja, maak dat lijstje eens :lol:

Onthoud wel: het moet gaan over Zelensky die volgens Poetin en volgens jou geen democraat is.
- hij verbiedt Russische muziek te draaien
- hij pakt willekeurig mannen van de straat om als kanonnenvlees te dienen.
- in openbare diensten mag men geen beambten in het Russisch aanspreken.
- hij laat ( ook ) tegenstanders vermoorden.
- hij leidt iedereen naar een Ruslandfobie
- wie ook maar een synpathie uit voor de Russen , wordt opgepakt ( nog erger dan censuur ).
- sympathiseert met neo-nazis en voert propaganda als de beste nazi van destijds ( Goebbels )

Ok , dat is allemaal zééér democratisch ...

Fazal

23 mei 2025, 19:16

Tja, en Poetin laat overal tegenstanders vermoorden.

Ofwel vallen ze van een of ander balkon.
Ofwel worden (zelfs op straat) vergiftigd.
Laat hij geen vliegtuigen waar tegenhangers inzitten neerhalen.
Mag men in Ruslan Oekraïns spreken?
Dat weet ik niet, maar het zou mij niet verwonderen.
Is het Poetin niet die de oorlog is begonnen?
Wie stuurt dan zijn eigen eigen soldaten naar de hel?
Wie is begonnen met een massa onschuldige burgers te vermoorden?
Jaja, Zelensky zal dat allemaal wel uitgelokt hebben!? :roll:

Is Poetin ook geen bewonderaar van den Dolf? 8O
Laatst gewijzigd door Fazal op 23 mei 2025, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

23 mei 2025, 19:25

Fred1950 schreef:
23 mei 2025, 17:52
- hij verbiedt Russische muziek te draaien
- in openbare diensten mag men geen beambten in het Russisch aanspreken.
Dat is niet 'hij' maar het parlement van UA , waarin ook tegenstanders zitten, dat dit beslist heeft.
Als je even vergelijkt met Duitse muziek spelen tijdens WO2, dan begrijp je misschien (?) hoe dom deze argumenten zijn. Alles van het land dat bij jou is binnengevallen, komt in een ongunstig daglicht te staan. Dat was bij ons zo, dat was in Vietnam zo, dat is elke keer het geval.
- hij leidt iedereen naar een Ruslandfobie
Neen, dat doet Rusland zelf. Als je wreedheden zoals Bucha op je kerfstok hebt, als je folterkamers voor kinderen inricht, als je kraamklinieken bombardeert, als je massaal verkrachtingen toelaat, dan moet je niet verrast zijn dat men angst heeft voor de troepen van dat land.
- hij pakt willekeurig mannen van de straat om als kanonnenvlees te dienen.
Een leugen: het zijn mensen die dienstplichtig zijn maar niet willen in het leger gaan. Daar bestaat een woord voor.
Dit is geheel volgens de wet van het land. Dat was bij ons ook zo in WO2.
- hij laat ( ook ) tegenstanders vermoorden.
Het gaat dan om een man die meeheult met de vijand. Hoe reageert men daarop in elk land? Die worden terdoodveroordeeld.
- wie ook maar een synpathie uit voor de Russen , wordt opgepakt ( nog erger dan censuur ).
Het voeren van pro-Russische propaganda is sociaal niet aanvaardbaar op dit ogenblik. Om de leugens van Poetin een halt toe te roepen zijn dat soort propaganda-uitingen niet meer toegelaten.

Zowat alle voorbeelden die je aanhaalt, zijn van toepassing in alle landen waar een vijand het eigen grondgebied is binnengevallen.

sympathiseert met neo-nazis en voert propaganda als de beste nazi van destijds ( Goebbels )
Hij is een zelf een jood. Hoe valt dat te koppelen aan sympathiseren met neo-nazi's? Leg dat eens uit?
Om het vaderland te beschermen wordt elke groepering ingeschakeld. Ook degenen waarvan sommigen denken dat ze terug een nazi-regime willen stichten.
Om goed te begrijpen waar die groepering vandaan komt en wat haar achtergrond is - je bedoelt de Azov militie - moet je de geschiedenis van UA vanaf 1917 begrijpen. Dat ligt buiten jouw kennisveld.
Ok , dat is allemaal zééér democratisch ...
Je schraapt een aantal uitzonderlijke maatregelen samen die enkel van kracht zijn in oorlogstijd. Een oorlog die RU gestart is.

Onder Poetin zijn al de punten die ik hogerop heb aangehaald allemaal van kracht in vredestijd en ze waren dat reeds lang vóór er een "speciale militaire operatie" opgestart werd. Daarom is Poetin een dictator en Zelensky niet.

socrates

23 mei 2025, 19:52

Wil. schreef:
Poetin bedreigt zijn 'concurrenten' bij een verkiezing of hij schakelt ze vooraf fysiek uit. Navalny werd vermoord. Nemtsov werd vermoord. De familie Skripal werd vergiftigd in Engeland enz.

De persvrijheid is onbestaande in Rusland. Journalisten die kritiek hebben worden vermoord.

Demonstraties worden brutaal uiteengeslagen, wie eraan deelneemt wordt weggevoerd en zie je de eerste 5 of 10 jaar niet meer weer.

Poetin heeft de grondwet laten wijzigen om nog minstens 10 jaar aan de macht te kunnen blijven.

Groepering zoals Amnesty Int. worden gebrandmerkt als 'buitenlandse agenten' en mogen niet meer actief zijn in RU.

Homo"s zigeuners en joden worden niet vermoord, voor de rest is er toch niks origineel aan dat beleid van Poetin ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

23 mei 2025, 19:59

Van die homo's ben ik nog niet zo zeker.

socrates

23 mei 2025, 20:01

Wil. schreef:
23 mei 2025, 19:59
Van die homo's ben ik nog niet zo zeker.
Dat zal dan misschien afhangen van hun aantal en van de mate waarin ze zich durven uiten.

Wil.

23 mei 2025, 20:42

image.png
image.png (280.99 KiB) 263 keer bekeken

Dat was vanaf 22 mei 1948. De oorlog was voorbij maar de Sovjet Unie deporteerde massaal mensen uit de Baltische Staten en herbevolkte het gebied met Russen.

Ooit nagedacht waarom er zoveel "Russen" wonen in die staten? Dat is het antwoord.
Hoe komt het dat de Krim nu méér Russen heeft dan vóór 2014?

Fred1950

24 mei 2025, 09:37

@Wil.

Ge kunt er nogal met je klak naar slaan , beste man ..

De Azov milities hebben niets met 1917 te maken , toen bestond het nazisme nog niet eens ... Kinderfolterkamers en verkrachtingen ? Ge fantaseert al even erg als Zelensky. Ik schreef al dat de echte waarheid over Bucha nog wel eens het daglicht zal zien. Lili Marlene was zowel populair in Engeland als in Duitsland tijdens WOII , je opmerking over het niet laten spelen van "vijandige" muziek behoort ook tot jouw fantasie. Zelensky creëert vooral een "Ruslandfobie" onder de Westerse bevolking en niet zozeer bij de eigen bevolking. Het bewijs hiervan lees ik hier alle dagen aan de reacties.

Eén gevluchte man die "meeheult" met "de vijand" wordt vermoord ... Hoe zit het met al die andere oppositie leden in zijn regering ? Zijn die dan allemaal ook al geliquideerd ? Hitler verbood destijds alle andere partijen dan zijn eigen partij , hoe zit dat in Oekraïne onder Zelensky zijn dictatorschap ?

socrates

24 mei 2025, 10:18

Hoe en Waarom is Poetin onze vijand geworden ?

Wil.

24 mei 2025, 10:24

Fred1950 schreef:
24 mei 2025, 09:37
@Wil.

Ge kunt er nogal met je klak naar slaan , beste man ..

De Azov milities hebben niets met 1917 te maken , toen bestond het nazisme nog niet eens ...
Je maakt het wéér eens duidelijk: je hebt geen inzicht in de geschiedenis en je mist de basis van begrijpend lezen.

Kinderfolterkamers en verkrachtingen ? Ge fantaseert al even erg als Zelensky.

Gewoon blijven ontkennen, Fred. Zelfs al sta je er met je neus op: staalhard blijven ontkennen.

Afbeelding

Uit Wikipedia:

Afbeelding

Eén gevluchte man die "meeheult" met "de vijand" wordt vermoord ... Hoe zit het met al die andere oppositie leden in zijn regering ? Zijn die dan allemaal ook al geliquideerd ? Hitler verbood destijds alle andere partijen dan zijn eigen partij , hoe zit dat in Oekraïne onder Zelensky zijn dictatorschap ?
Je raaskalt maar je beseft het niet eens. Zet een raam open; je ademt te veel dampen in van die batterijen.

Er zijn meerdere oppositiepartijen in Oekraïne. Dat is normaal in een democratie, maar daarom heulen ze nog niet mee met de vijand, hé, slimmeke.
In Rusland zijn alle oppositiepartijen geneutraliseerd. De leiders werden opgesloten of verbannen. Daarom is Poetin een dictator en Zelensky een democraat.