Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Laat me je wat wijzer proberen te maken.Fred1950 schreef: ↑02 aug 2025, 10:52Man , man , man , terug een staaltje van letterlijke en domme interpretatie. Jij haalt nu toch alles telkens weer uit zijn context.
Lees : https://meduza.io/en/news/2025/07/31/ru ... in-ukraine
Vooreerst: jouw dwaze vatnikreactie "Neen , dat is een propaganda uitspraak van Oekraïne" heb je duidelijk moeten inslikken, nietwaar? Ik heb het je gezegd: je gaat als default modus achter Poetin staan. Nu is het voor iedereen helder dat ik het vanaf het begin bij het rechte eind had: het komt uit de spreekbuis van Poetin, Ria Novosti.
Ten tweede: de schrijver mag dan nog proberen te argumenteren dat de Oekraïners slechts handpopjes zijn die vechten voor hun westerse meesters en dat er dus geen 'vriendelijke manieren om te overtuigen' meer mogelijk zijn. Bijgevolg, zo schrijft de columnist, gaan wij alle Oekraïners moeten kapotmaken.
Dat is wat er met dat broedervolk dat niet van onze liefde wil weten zal moeten gebeuren.
Dat is wat ik vanaf het begin heb willen aantonen.
Ten derde:
Het gaat niet om zomaar een columnist. Het is het spreekkanaal van Poetin. Wat daarin verschijnt heeft altijd de goedkeuring van Poetin en dus weegt het heel wat zwaarder dan wat hier door om het even welke journalistje wordt neergepend in een gazet.What is de mening en de uitspraak van een columnist waard ? Evenveel als de uitpraak van Herman Brusselsmans die een mes in een Jood zou steken ...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge kunt duidelijk niet interpreteren. Leer dat toch eens .... Hij schrijt NIET "Wij gaan alle Oekraïners moeten kapot maken" , hij schrijft in al zoveel andere woorden "alle Oekraïners laten zich door het Westen als “laboratory rats” door ons kapot maken". De titel is te interpreteren als een gevolg van wat het Westen in zijn ogen wil bereiken , het heeft weg van een samenvatting "met andere woorden" .... Letterlijk is de titel van het artikel niet te nemen , en dat doe jij dus ( steeds ) wel. Zoiets behoort tot de journalistieke vrijheid zoals dat bij HLN en nog vele andere kranten ook het geval is.
En nogmaals : Ga toch eens dieper in op de zakens i.p.v. steeds maar hier die Oekraïnse propaganda te tonen. Dat zou u sieren.
En nogmaals : Ga toch eens dieper in op de zakens i.p.v. steeds maar hier die Oekraïnse propaganda te tonen. Dat zou u sieren.
-
Fred, ik ken een paar A2'ers die wél inzichtelijk kunnen lezen. Herlees wat ik heb geschreven. Ik ga er met jou niet dieper over discussiëren, want jij gaat me naar beneden trekken naar jouw niveau en dáár heb jij veel meer ervaring dan ik.
Nog altijd overtuigd dat de inhoud van het bericht van Oekraïense journalisten komt en niet van een Russische bron, Freddie?
Nog altijd overtuigd dat de inhoud van het bericht van Oekraïense journalisten komt en niet van een Russische bron, Freddie?

En ik lees hier dagelijks dat je geen inzichten hebt , noch teksten kunt begrijpen. Je haalt verre van het niveau van een A2-er , wat ik trouwens niet ben , wel een A1-er zonder ooit de A2 doorlopen te hebben -- maar wel een richting ASO wat nu wiskunde-wetenschappen noemt. Heb jij ooit het ASO niveau wel gehaald ?
De tekst uit de link die IK aanhaalde werd gehaald uit een Russische bron , het allereerste flauwe prentje dat jij hierover hebt gepost komt uit KIEV INDEPENDENT wat dat ook moge zijn. Dit is voor alle lezers hier duidelijk , maar blijkbaar wil je die werkelijkheid ook al niet meer accepteren.
Nog altijd overtuigd dat de inhoud van het bericht van Oekraïense journalisten komt en niet van een Russische bron, Freddie?![]()
Geef liever maar eens commentaar op Medvedev zijn uitspraken en Trump zijn reacties , dat is van een hogere orde dan Oekraïnse flauwe propaganda.
-
Freddie, jongen, breek me de bek niet open, hé.Fred1950 schreef: ↑02 aug 2025, 16:23En ik lees hier dagelijks dat je geen inzichten hebt , noch teksten kunt begrijpen. Je haalt verre van het niveau van een A2-er , wat ik trouwens niet ben , wel een A1-er zonder ooit de A2 doorlopen te hebben -- maar wel een richting ASO wat nu wiskunde-wetenschappen noemt. Heb jij ooit het ASO niveau wel gehaald ?
Ik heb hier nog een lijstje liggen met 30-Watt lampjes, bladblazers, autobanden van EV's, hoeveel CO2 er in een kWh gas zit en dies meer. Allemaal getuigenissen die je zelf hebt geproduceerd die jouw 'inzicht' in de wetenschappen kamerbreed etaleren.
I rest my case.
Het is moeilijk voor jou , hé? De Kiev Independent citeert uit de Ria Novosti en dan zijn het volgens jou verzinsels van een Oekraïense journalist. Heb je vandaag iets verkeerds gegeten of zo????De tekst uit de link die IK aanhaalde werd gehaald uit een Russische bron , het allereerste flauwe prentje dat jij hierover hebt gepost komt uit KIEV INDEPENDENT wat dat ook moge zijn. Dit is voor alle lezers hier duidelijk , maar blijkbaar wil je die werkelijkheid ook al niet meer accepteren.Nog altijd overtuigd dat de inhoud van het bericht van Oekraïense journalisten komt en niet van een Russische bron, Freddie?![]()
Het is niet alleen met wetenschappen dat je de grootste moeilijkheden hebt; evenzeer met begrijpend lezen.

Iets citeren op een verkreukelde wijze en op die manier de waarheid geweld aandoen is iets in de stijl van "horen zeggen" , bij gebrek aan diepgang. Bij "begrijped" lezen hoort veel meer dan het citeren van een zinnetje in die Kiev Independent. Je post hier voortdurend propaganda waar geen enkel serieus denkend mens iets aan heeft -- typisch voor extreem rechtsen neem ik aan.Wil. schreef: ↑02 aug 2025, 19:35....
Het is moeilijk voor jou , hé? De Kiev Independent citeert uit de Ria Novosti en dan zijn het volgens jou verzinsels van een Oekraïense journalist. Heb je vandaag iets verkeerds gegeten of zo????
Het is niet alleen met wetenschappen dat je de grootste moeilijkheden hebt; evenzeer met begrijpend lezen.
-
Propaganda? Het zijn de feiten die ik rapporteer zodat iedereen nog maar eens te zien krijgt welk tuig van de richel daar in het Kremlin rondloopt.
En jij maar proberen rechtpraten wat helemaal krom is. Het vatnikleven is niet gemakkelijk ...
En jij maar proberen rechtpraten wat helemaal krom is. Het vatnikleven is niet gemakkelijk ...

Oekraïne heeft wéér toegeslagen in Rusland. Dit keer op zo'n 180 km zuidoostelijk van Moskou. Daar is een olieraffinaderij (één van de grootste) aangepakt. Het resultaat was een enorme vuurbal die de fabriek voor lang onbruikbaar zal maken.
Geniet hier mee van de succesvolle aanval.

Feiten ? Lees nog een goed dit door https://meduza.io/en/news/2025/07/31/ru ... in-ukraine . Ge rapporteert alleen maar de propaganda van Rusland haters die errond gemaakt wordt.
Prachtig ! Terug een reden voor Poetin om niet aan ophouden te denken ...Wil. schreef: ↑03 aug 2025, 00:39Oekraïne heeft wéér toegeslagen in Rusland. Dit keer op zo'n 180 km zuidoostelijk van Moskou. Daar is een olieraffinaderij (één van de grootste) aangepakt. Het resultaat was een enorme vuurbal die de fabriek voor lang onbruikbaar zal maken.
-
Freddie, jouw Engels is ondermaats. Dat is al langer geweten; je mankeert niveau.
Ook in het Nederlands begrijp jij niet wat er staat. Ik heb het je uitgelegd, maar zoals het een goede vatnik betaamt, blijf je - Shaggy-gewijs - herhalen: 'Dat is niet wat er staat'.
Ook in het Nederlands begrijp jij niet wat er staat. Ik heb het je uitgelegd, maar zoals het een goede vatnik betaamt, blijf je - Shaggy-gewijs - herhalen: 'Dat is niet wat er staat'.

Hier zie je waar Fred zijn mosterd haalt. Zijn grote voorbeeld aan het woord:
Poetin: "Rusland pakt geen land af. We nemen gewoon terug wat rechtmatig van ons is."
Imperialistischer dan dat wordt het niet.
Poetin: "Rusland pakt geen land af. We nemen gewoon terug wat rechtmatig van ons is."
Imperialistischer dan dat wordt het niet.

Tijd voor wat "propaganda" van de Kyiv Independent
In een nieuwe stap naar meer ondoorzichtigheid is het Russische federale statistiekbureau Rosstat begonnen met het achterhouden van belangrijke economische indicatoren voor juni en de eerste helft van 2025 – kort nadat president Vladimir Poetin ambtenaren had opgedragen "in geen geval een economische neergang toe te staan".
Analisten van de PSB, een grote Russische bank, behoorden tot de eersten die de plotselinge afwezigheid van cruciale gegevens in de laatste publicaties van Rosstat opmerkten. Opvallend zijn de ontbrekende cijfers over de reële omzet van de detailhandel en groothandel, evenals de schattingen van de reële bbp-groei voor juni – die traditioneel worden samengesteld door het ministerie van Economische Ontwikkeling.
De weglatingen komen op een moment van acute kwetsbaarheid voor de Russische economie, die onder toenemende druk staat door internationale sancties, dalende exportinkomsten en stijgende defensie-uitgaven. Analisten zeggen dat deze stap wijst op het toenemende ongemak van het Kremlin met economische indicatoren die de politieke boodschap tegenspreken.
"Dit is niet langer een kwestie van slechte prestaties", aldus een econoom uit Moskou, die anoniem wilde blijven. “Het is een bewuste poging om de krimp te verbergen en tegelijkertijd de illusie van veerkracht in stand te houden.”
In een nieuwe stap naar meer ondoorzichtigheid is het Russische federale statistiekbureau Rosstat begonnen met het achterhouden van belangrijke economische indicatoren voor juni en de eerste helft van 2025 – kort nadat president Vladimir Poetin ambtenaren had opgedragen "in geen geval een economische neergang toe te staan".
Analisten van de PSB, een grote Russische bank, behoorden tot de eersten die de plotselinge afwezigheid van cruciale gegevens in de laatste publicaties van Rosstat opmerkten. Opvallend zijn de ontbrekende cijfers over de reële omzet van de detailhandel en groothandel, evenals de schattingen van de reële bbp-groei voor juni – die traditioneel worden samengesteld door het ministerie van Economische Ontwikkeling.
De weglatingen komen op een moment van acute kwetsbaarheid voor de Russische economie, die onder toenemende druk staat door internationale sancties, dalende exportinkomsten en stijgende defensie-uitgaven. Analisten zeggen dat deze stap wijst op het toenemende ongemak van het Kremlin met economische indicatoren die de politieke boodschap tegenspreken.
"Dit is niet langer een kwestie van slechte prestaties", aldus een econoom uit Moskou, die anoniem wilde blijven. “Het is een bewuste poging om de krimp te verbergen en tegelijkertijd de illusie van veerkracht in stand te houden.”

Ah, zo, je hebt Google Translate niet meer nodig? Dan moet je wel heel wat bijgeleerd hebben.Jij hebt Google trannslate nodig om engels te verstaan , ik niet
En laat de spelling checker ook maar eens los op je zelfbegoocheling...
Ik vertaal het in eerste instantie voor jou, Freddie. Maar zelfs met vertaling ....
Propaganda? Wat het RU bureau voor statistiek bekendmaakt , of niet bekendmaakt, zijn feiten. Die onder de aandacht brengen is óók al propaganda?
Het achterhouden van die kennis is misleiding. Jij zou Poetin helemaal volgen in deze zaak. We kennen je.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.