Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
En daar moet men zich zeker volgende vragen bij stellen:Mearsheimer: Rusland wint een uitputtingsoorlog in Oekraïne
https://europeanconservative.com/articl ... ss-stable/
Mearsheimer citeerde voormalig CIA-directeur William Burns en herinnerde zich zijn beroemde memorandum uit 2008: "De toetreding van Oekraïne tot de NAVO is de helderste rode draad voor de Russische elite." Hij voegde eraan toe: "Angela Merkel had al gewaarschuwd dat een dergelijke beslissing door Moskou zou worden geïnterpreteerd als een oorlogsverklaring. Maar niemand luisterde."
1.- Waarom werd Oekraïne nooit toegelaten tot de NAVO? Had men toch een poort opgelaten voor Rusland om de confrontatie die men zocht te kunnen bewerkstelligen?
2.- Waarom werden de Baltische Staten en Polen wel toegelaten?
En zo kan men vragen blijven stellen. Voor mij is het duidelijk:
- Men wist verdomd goed hoe gevoelig Oekraïne bij de Russen lag en Oekraïne moest dienen als nuttige idioot om op termijn een confrontatie met Rusland te krijgen die men nastreefde.
Mocht men Oekraïne toegelaten hebben tot de NAVO zou Poetin het nooit in zijn hoofd gehaald hebben om dit land binnen te vallen want dan had men zeker een WO3 ontketend, Rusland tegen het Westen (NAVO). Rusland was praktisch omringd dan door NAVO landen.
Door Oekraïne buiten de NAVO te houden had men zijn nuttige idioot en was het nog gewoon wachten van het Westen tot de val voor Rusland zou dicht slaan. Eerst oppoken van Rusland door ballonnetjes op te laten dat Oekraïne toch bij de NAVO kon komen wat een, bewust leugentje, was van het Westen. En Poetin trapte in de val net zoals Zelensky nadien. "Mission accomplished" dacht men in het Westen.
(Dat is mijn gedacht over heel deze situatie. Niemand akkoord? Jullie probleem en niet het mijne. En ik ga er zeker mijn probleem niet van maken).
-
Een lekkend dak stopt men niet emmers te verschuiven. "....meer middelen van elders aan het front in deze richting zou inzetten" is datgene wat Oekraïne nu doet, het verschuift zijn emmers maar stopt het lekken niet, in tegendeel.Rusland zal 'Pokrovsk zeer waarschijnlijk innemen' - maar er zullen meer doden vallen, zeggen analisten
"Russische troepen zullen Pokrovsk en Myrnohrad zeer waarschijnlijk innemen, maar het zal waarschijnlijk meer tijd kosten en meer slachtoffers kosten dan wanneer het Russische militaire commando meer middelen van elders aan het front in deze richting zou inzetten", aldus de autoriteiten.
"Het tempo van de Russische opmars richting Pokrovsk blijft relatief laag, waarschijnlijk deels omdat het Russische militaire commando doorgaat met het uitvoeren van zware offensieve operaties in het hele gebied."
Bron: SkyNews 12/11/2025 - 13.05
-
Het zwaar geschut heeft zijn werk gedaan. Dit zijn de kuisploegen die de restjes verder komen opruimen.door Fred1950 » 29 minuten geleden
Oprukkende Al-Quada strijders ?Neen , het zijn Russen die naar Pokrovsk rijden
( beelden gespot uit het VRT journaal van gisteren )
Blijkbaar is dat nu de nieuwe techniek om steden straat per straat te veroveren zonder zwaar geschut,.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De belastinginkomsten van de RU staat: zelfs uit de verkoop van producten die niet in het pakket olie/gas zitten, wordt nu minder belasting ontvangen dan één jaar geleden.
Dat olie en gas catastrofaal zijn, dat was al geweten.
Dat olie en gas catastrofaal zijn, dat was al geweten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Volgens de goedgelovige gemeenschap komen de Russen. Laten we dus hopen dat de Oekraïners standhouden in Pokrovsk, want als deze strategische stad valt, kunnen de Russen binnen 31 uur op de Grote Markt in Brussel staan. Misschien moeten we alvast beginnen in te pakken, want de klok tikt.
(Pokrovsk ---> Brussel = 2.728,4 km oftewel 31 uren verwijderd. Met tanks zal het wel wat langer kunnen duren
Laatst gewijzigd door Dicksy op 12 nov 2025, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De jongens van Azov zetten zich in voor die jood in Kiev.
Spreek niet over zaken waarover je niets weet.

Het Russisch uitschot dat een contract tekende om mensen te gaan vermoorden in een ander land en het te gaan bezetten, heeft geen goede dag beleefd. Wellicht was het zijn laatste.

door Fred1950 » 22 minuten geleden"De jongens van Azov..."Wil. schreef: ↑Vandaag, 16:21
De jongens van Azov halen het Russisch vuilnis op.
.....Blijkbaar heb je echt sympathie voor het neo-nazisme , shame on you.
"De vijand van mijn vijand is mijn vriend."
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Voor de smeer likt de kat de kandeleer. Wat kan het die neo-nazis nog schelen dat Zelensky een Jood is , die hebben de dag van vandaag andere gedragsregels en filosofie dan de Hitler van destijds. Misschien zouden ze zelfs heel goed overeenkomen met Netanyahu omwille van gelijkaardige fascistische denkpatronen.