Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Gisteren, 09:51

Oekraïne heeft gisteravond alweer een tanker getroffen. De plaats: Rostov, helemaal aan de noordkant van de Zee van Azov. Deze keer wellicht met een raket. Het betreft een minder groot schip, maar de boodschap zal wel duidelijk aangekomen zijn.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

Gisteren, 11:13

Wil. schreef:
Gisteren, 00:28
Over varkens gesproken, hoeveel bezetters zijn er door de vleesmolen gedraaid?

....
Hebt ge ook recente cijfers over het aantal gesneuvelde Oekraïners ?

Wil.

Gisteren, 11:46

Fred1950 schreef:
Gisteren, 11:13
Wil. schreef:
Gisteren, 00:28
Over varkens gesproken, hoeveel bezetters zijn er door de vleesmolen gedraaid?
Hebt ge ook recente cijfers over het aantal gesneuvelde Oekraïners ?
Neen. Dat laat ik aan jou over.

Het punt is dat die Russische varkens uit eigenbelang (hoge premie) of vanuit een geperverteerde ideologie naar UA zijn gekomen om daar mensen te vermoorden.

De Oekraïners verdedigen hun land, meer niet.

Wil.

Gisteren, 12:04

BDW zegt dat hij persoonlijk werd bedreigd door het Kremlin.
Zuipschuit Medvedev zegt dat 'belgië zou kunnen verdwijnen'.

Het einddoel van de Vlaamse strijd komt in zicht ... :lol:

image.png
image.png (273.48 KiB) 94 keer bekeken

Wil.

Gisteren, 20:21

Een bericht van een week geleden: 'De situatie is zeer penibel: werknemers die in shiften werken, krijgen al lange tijd hun loon niet uitbetaald.' Een teken aan de wand ...

Afbeelding

Wil.

Gisteren, 20:46

Afbeelding

Dicksy

Vandaag, 11:00

Waarschuwingen, opschepperij en een vredesgebaar: wat hebben de Europese leiders gezegd over de nieuwe lening aan Oekraïne?
Europese leiders hebben het nieuwste financieringspakket van de EU voor Oekraïne, dat na nachtelijke besprekingen in Brussel is overeengekomen, snel geprezen.
De Duitse minister Friedrich Merz zegt dat de nieuwe lening van 90 miljard euro een duidelijk signaal afgeeft aan Vladimir Poetin: "Deze oorlog zal het niet waard zijn."
In een bericht op sociale media voegde de bondskanselier eraan toe: "We zullen de Russische tegoeden bevroren houden totdat Rusland Oekraïne heeft gecompenseerd."
Emmanuel Macron zei dat de lening "de meest realistische en praktische manier" was om Oekraïne te financieren.
Maar hij zei dat het op een gegeven moment "nuttig" zou worden om de dialoog met Vladimir Poetin te hervatten, en dat Europa en Oekraïne zouden moeten proberen de juiste vorm voor mogelijke gesprekken te vinden.
De Belgische premier Bart De Wever , de voornaamste tegenstander van het gebruik van bevroren Russische tegoeden ter ondersteuning van Oekraïne, zegt dat de EU-leiders "eensgezind" zijn gebleven over de nieuwe overeenkomst.
Wat de top van de EU betreft, heerst er, zoals verwacht, een positieve stemming.
Voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen zei: "We zijn vandaag bijeengekomen met een duidelijk doel: de dringende financieringsbehoeften van Oekraïne aan te pakken. Dat is ons gelukt."
Voorzitter van de EU-Raad Antonio Costa zei simpelweg: "We hebben onze belofte waargemaakt."
Bron: SkyNews - 19/12/2025 - 08.48

En verder:

- Analyse: In werkelijkheid is de EU-deal met Oekraïne een plan B, ingegeven door verdeeldheid – dit zal in Moskou niet onopgemerkt blijven.
- Oekraïne: EU-leningsbesluit 'tijdig en krachtig'
De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken heeft het besluit van de EU om Kiev een lening van 90 miljard euro te verstrekken geprezen als "tijdig en krachtig".
"Oekraïne heeft een financiële zekerheidsgarantie ontvangen," zei Andrii Sybiha op X, waarbij hij de EU-lidstaten bedankte voor "hun standvastige steun".
"Ondanks de hoop van Rusland zal de steun van Europa voor Oekraïne niet verzwakken... Europa blijft verenigd en sterk."
Poetin haalt zijn slag thuis en zullen (voorlopig) Oekraïne niet mee sponseren in deze oorlog. Alle EU-lidstaten zijn nu mee in het bad getrokken via deze lening uit de EU-begroting. Een EU-begroting die gesponsord wordt door alle EU-lidstaten.

Fred1950

Vandaag, 11:01

De Wever haalt het ! ! ! :D

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/19 ... -oekraine/

En ik ben blij. :D Zelensky is blijkbaar minder tevreden , voor hem telt schijnbaar niet het geld , maar de ondergang van Rusland.

Dicksy

54 minuten geleden

door Fred1950 » 30 minuten geleden
De Wever haalt het ! ! ! :D

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12/19 ... -oekraine/

En ik ben blij. :D Zelensky is blijkbaar minder tevreden , voor hem telt schijnbaar niet het geld , maar de ondergang van Rusland.
Die is wel blij als ik het allemaal zo lees want of dat geld nu komt van die geblokkeerde Russische tegoeden of uit de EU-begroting zal hem worst wezen. Hij heeft geld nodig want de verkoop van zijn stoppentrekkers brengt minder op dan hij gehoopt had. :lol:
In ieder geval is het koren op de molen van Rusland.