Bluft Poetin?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Eerst het zicht wegnemen; daarna het lichaam traag maar zeker afbreken. Een overzicht van de activiteiten van de laatste 3 - 4 weken.
• Tijdens het massale bombardement van 20-21 juni 2026 troffen Oekraïense troepen een radarpost voor de luchtverdediging en een bijbehorende S-300/S-400-batterij aan de noordelijke kust van de Zee van Azov op het schiereiland Kerch.
• Rond 19 juni 2026 troffen de Oekraïense onbemande systemen een "Repeynik"-radarpost in het noordoosten van de Krim.
• Op 14 juni 2026 vernietigden drones met succes vijf kustradarposten die het lucht- en zeeverkeer aan de noordwestelijke kustlijn van de Krim bewaakten.
• Eerder, in de nacht van 27 op 28 mei 2026, troffen Oekraïense troepen een zeldzaam Sovjet-monument. Het ST-68 luchtdoeldetectieradarsysteem ("Tin Shield") is gestationeerd in de havenstad Feodosia aan de zuidkust van de Krim.
• Tijdens het massale bombardement van 20-21 juni 2026 troffen Oekraïense troepen een radarpost voor de luchtverdediging en een bijbehorende S-300/S-400-batterij aan de noordelijke kust van de Zee van Azov op het schiereiland Kerch.
• Rond 19 juni 2026 troffen de Oekraïense onbemande systemen een "Repeynik"-radarpost in het noordoosten van de Krim.
• Op 14 juni 2026 vernietigden drones met succes vijf kustradarposten die het lucht- en zeeverkeer aan de noordwestelijke kustlijn van de Krim bewaakten.
• Eerder, in de nacht van 27 op 28 mei 2026, troffen Oekraïense troepen een zeldzaam Sovjet-monument. Het ST-68 luchtdoeldetectieradarsysteem ("Tin Shield") is gestationeerd in de havenstad Feodosia aan de zuidkust van de Krim.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De 'Kerch Fuel Depot' is buiten dienst gesteld door enkele goed gerichte drones van de Oekraïners.
Deze depot is de belangrijkste plaats voor het enige overgebleven schip dat overtochten tussen de Krim en Rusland verzekert. Die ferry werd trouwens enkele dagen geleden aangepakt door drones.
Zoals Fedorov, de minister van defensie van UA stelde: de Krim wordt een eiland. De grote toegangsweg over land kan zo goed als niet meer worden gebruikt. De Oekraïners beheersen het luchtruim en de drones vernietigen elke tankwagen.
De ferry is uitgeschakeld.
Enkel de Kerch-brug doet nog dienst, maar daarlangs laat Poetin geen brandstof aanvoeren. Te gevaarlijk in geval de Oekraïners enkele vrachtwagens in brand schieten.
Nu blijft er voor de Russen op de Krim niks anders over dan te voet te gaan of te paard of de fiets te nemen.
Deze depot is de belangrijkste plaats voor het enige overgebleven schip dat overtochten tussen de Krim en Rusland verzekert. Die ferry werd trouwens enkele dagen geleden aangepakt door drones.
Zoals Fedorov, de minister van defensie van UA stelde: de Krim wordt een eiland. De grote toegangsweg over land kan zo goed als niet meer worden gebruikt. De Oekraïners beheersen het luchtruim en de drones vernietigen elke tankwagen.
De ferry is uitgeschakeld.
Enkel de Kerch-brug doet nog dienst, maar daarlangs laat Poetin geen brandstof aanvoeren. Te gevaarlijk in geval de Oekraïners enkele vrachtwagens in brand schieten.
Nu blijft er voor de Russen op de Krim niks anders over dan te voet te gaan of te paard of de fiets te nemen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Marina Yankina, 58, hoofd van de Financiële Afdeling van het Westelijke Militaire District van Rusland bij het Ministerie van Defensie, viel uit een raam en beschadigde de auto van iemand anders.
Op deze video zie je effectief een persoon op het dak van een auto vallen.
Op deze video zie je effectief een persoon op het dak van een auto vallen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Ik had mij gisteren ook bijna laten vangen........Wil. schreef: ↑Vandaag, 00:09Marina Yankina, 58, hoofd van de Financiële Afdeling van het Westelijke Militaire District van Rusland bij het Ministerie van Defensie, viel uit een raam en beschadigde de auto van iemand anders.
Op deze video zie je effectief een persoon op het dak van een auto vallen.
Dateert al van Feb 2023
https://www.nieuwsblad.be/buitenland/be ... 14645.html
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
- Locatie: In mijn zetel
Bij den Duits zette men mensen tegen de muur. Het vuurpeleton wist niet wie de echte kogel had. Of speelt dat allemaal gene rol meer, voor de baas doen wij alles.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
... en op de Krim valt er niet veel elektriciteit meer te laden. De afstanden zijn er ook wat groter dan hier.
Hoe die 'EV' maar bij; die gaat nog dienst doen:

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Rusland heeft dit jaar gemiddeld 35.000 doden en/of gewonden per maand geteld. Dat is anderhalve keer meer op één maand dan wat de Amerikanen op 10 jaar in Afghanistan hebben verloren!
En dat allemaal om de dwaze imperiale dromen van één gek.
En dat allemaal om de dwaze imperiale dromen van één gek.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Amerikanen , en niet de Russen zijn imperialisten. De Russen kwamen hun "familie" in de Donbas ter hulp , maar tegen een technische en massale financiele steun moet elk land het onderspit delven. Dit zijn nog altijd Romeinse tijden , de sterkste en de best uitgeruste/getrainde legers halen het.
