Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

22 jun 2026, 18:06

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2026, 19:06

Eerst het zicht wegnemen; daarna het lichaam traag maar zeker afbreken. Een overzicht van de activiteiten van de laatste 3 - 4 weken.


• Tijdens het massale bombardement van 20-21 juni 2026 troffen Oekraïense troepen een radarpost voor de luchtverdediging en een bijbehorende S-300/S-400-batterij aan de noordelijke kust van de Zee van Azov op het schiereiland Kerch.

• Rond 19 juni 2026 troffen de Oekraïense onbemande systemen een "Repeynik"-radarpost in het noordoosten van de Krim.

• Op 14 juni 2026 vernietigden drones met succes vijf kustradarposten die het lucht- en zeeverkeer aan de noordwestelijke kustlijn van de Krim bewaakten.

• Eerder, in de nacht van 27 op 28 mei 2026, troffen Oekraïense troepen een zeldzaam Sovjet-monument. Het ST-68 luchtdoeldetectieradarsysteem ("Tin Shield") is gestationeerd in de havenstad Feodosia aan de zuidkust van de Krim.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 jun 2026, 21:28

De 'Kerch Fuel Depot' is buiten dienst gesteld door enkele goed gerichte drones van de Oekraïners.

Deze depot is de belangrijkste plaats voor het enige overgebleven schip dat overtochten tussen de Krim en Rusland verzekert. Die ferry werd trouwens enkele dagen geleden aangepakt door drones.

Zoals Fedorov, de minister van defensie van UA stelde: de Krim wordt een eiland. De grote toegangsweg over land kan zo goed als niet meer worden gebruikt. De Oekraïners beheersen het luchtruim en de drones vernietigen elke tankwagen.
De ferry is uitgeschakeld.
Enkel de Kerch-brug doet nog dienst, maar daarlangs laat Poetin geen brandstof aanvoeren. Te gevaarlijk in geval de Oekraïners enkele vrachtwagens in brand schieten.

Nu blijft er voor de Russen op de Krim niks anders over dan te voet te gaan of te paard of de fiets te nemen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Gisteren, 00:09

Marina Yankina, 58, hoofd van de Financiële Afdeling van het Westelijke Militaire District van Rusland bij het Ministerie van Defensie, viel uit een raam en beschadigde de auto van iemand anders.

Op deze video zie je effectief een persoon op het dak van een auto vallen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

Gisteren, 07:04

Wil. schreef:
Gisteren, 00:09
Marina Yankina, 58, hoofd van de Financiële Afdeling van het Westelijke Militaire District van Rusland bij het Ministerie van Defensie, viel uit een raam en beschadigde de auto van iemand anders.

Op deze video zie je effectief een persoon op het dak van een auto vallen.
Ik had mij gisteren ook bijna laten vangen........
Dateert al van Feb 2023

https://www.nieuwsblad.be/buitenland/be ... 14645.html
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Gisteren, 10:06

Thanks.

Tenzij ze Jezus-gewijs nog eens is teruggekeerd, is en blijft ze weg.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

Gisteren, 10:16

Wil. schreef:
22 jun 2026, 21:28
....

Nu blijft er voor de Russen op de Krim niks anders over dan te voet te gaan of te paard of de fiets te nemen.
Ik zal hen mijn EV verkopen :lol: ( maar hoe gaat die er geraken ? )

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

Gisteren, 10:38

Bij den Duits zette men mensen tegen de muur. Het vuurpeleton wist niet wie de echte kogel had. Of speelt dat allemaal gene rol meer, voor de baas doen wij alles.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

Gisteren, 15:44

Fred1950 schreef:
Gisteren, 10:16

Ik zal hen mijn EV verkopen :lol: ( maar hoe gaat die er geraken ? )
Wie wil er nu in vredesnaam een tien jaar oude Franse roestbak, tweedehands dan nog wel, kopen?
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Gisteren, 16:30

MichelN schreef:
Gisteren, 15:44
Fred1950 schreef:
Gisteren, 10:16

Ik zal hen mijn EV verkopen :lol: ( maar hoe gaat die er geraken ? )
Wie wil er nu in vredesnaam een tien jaar oude Franse roestbak, tweedehands dan nog wel, kopen?
... en op de Krim valt er niet veel elektriciteit meer te laden. De afstanden zijn er ook wat groter dan hier.

Hoe die 'EV' maar bij; die gaat nog dienst doen:


image.png
image.png (344.65 KiB) 120 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Gisteren, 17:13

Rusland heeft dit jaar gemiddeld 35.000 doden en/of gewonden per maand geteld. Dat is anderhalve keer meer op één maand dan wat de Amerikanen op 10 jaar in Afghanistan hebben verloren!


En dat allemaal om de dwaze imperiale dromen van één gek.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

Gisteren, 17:39

Wil. schreef:
Gisteren, 17:13
...

En dat allemaal om de dwaze imperiale dromen van één gek.
Amerikanen , en niet de Russen zijn imperialisten. De Russen kwamen hun "familie" in de Donbas ter hulp , maar tegen een technische en massale financiele steun moet elk land het onderspit delven. Dit zijn nog altijd Romeinse tijden , de sterkste en de best uitgeruste/getrainde legers halen het.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

Gisteren, 18:40

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Gisteren, 18:54

De Krim gaat een helse tijd tegemoet: geen energie meer. Niet voor elektriciteit, niet voor wagens, niet voor de landbouw. Enkel het leger krijgt nog iets zodra er ergens een vrachtwagen binnen geraakt.

Ook de voedselbevoorrading komt sterk in het gedrang. Dat geldt ook voor de bezettende soldaten en zoiets tast de moraal van de manschappen aan.

Nauwelijks nog een mogelijkheid om weg te geraken van het eiland. Veel 'ingeweken' en 'ingevoerde' Russen pakken de biezen. Ze zien dat het kroonjuweel dat het Russisch leger had ingepalmd in 2014 niet meer veilig is, en zeker niet meer comfortabel is om te wonen.

Terug naar hun eigen land.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.