Vermogensbelasting Arizona

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Bent u voorstander van een belasting op financiële vermogens vanaf 500.000 euro?

Peiling loopt tot 26 okt 2026, 15:13

JA
1
25%
NEEN
3
75%

Totaal aantal stemmen: 4

Wil.

17 jul 2026, 14:14

Eurostat toont een overzicht met de 'verwachte loopbaanduur' in Europa.
In Nederland is die bijna 45 jaar. Bij ons 35,7 jaar. Dat was deze week nog te horen in het nieuws.

Dat maakt een enorm verschil qua betaalbaarheid van de pensioenen. Bedenk dat de gemiddelde levensverwachting 82,5 jaar is.

image.png
image.png (196.93 KiB) 129 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

17 jul 2026, 14:43

Een groot deel van mijn vrouw woont in Nederland
Zaken die wij bijna gratis hebben moet je daar dik voor betalen
Zeker in de gezondheidszorg en wat wij RSZ noemen

Wil.

17 jul 2026, 14:44

voorn schreef:
17 jul 2026, 14:43
Een groot deel van mijn vrouw woont in Nederland
Dat kan alleen in Baarle Nassau / Baarle Hertog :lol:

Odulleke

17 jul 2026, 14:51

Peter58 schreef:
17 jul 2026, 14:07
Ambtenaren hebben ook geen aanvullend pensioen nodig, ze krijgen een uitgesteld loon. Daar willen de communisten nu in snijden. Ze vergeten dat er dan wel een aanvullend pensioen in de plaats gaat komen, dus extra overheidsuitgaven.
Er is hier iemand, ik ga geen namen noemen, die dat allemaal dikke zever vindt van dat uitgesteld loon.

voorn

17 jul 2026, 14:52

Haar familie bedoel ik
Zij betalen veel extra verzekeringen voor alles en nog wat
Wat hier bijna niks is

Fred1950

17 jul 2026, 17:17

frits1955 schreef:
17 jul 2026, 14:12
de eerste pijler - het basispensioen - is heel mager in Nederland
Ik wil maar benadrukken dat men AOW krijgt zonder dat men ooit een klop uitgevoerd heeft en dat die regeling van kracht is voor iedereen die in Nederland woont. Gehuwden of samenwonenden ontvangen al samen 2000€ netto aan AOW op hun 67ste en aan 100% ..
Verder lees ik dat ongeveer 85% van de werkende Nederlanders een aanvullend pensioen heeft via de 2de pensioenpijler. Ik denk niet dat Nederlanders er slechter aan toe zijn dan wij met hun pensioenregeling.
En natuurlijk kan het fout lopen met die pensioenfondsen die beleggen op de beurs maar dat schijnt toch nogal mee te vallen.
Pensioenpijlers ? Ik heb destijds mijn extra pensioenpijler ( of wat het ook was ) afgekocht. Ik storte liever geld op een spaarrekening ( of opende een termijnrekening ). Het is niet op pensioen dat je nog veel geld nodig hebt , het is tijdens "de jonge jaren" wanneer je met bouwplannen en dergelijke rondloopt. Dat verplicht of contractueel extra pijler pensioensparen is goed om mensen met een gat in hun hand te behoeden voor dommigheden. My 2 cent opinion.

En neen , ik kom niet rond met mijn pensioen ondanks dat ik zeer zuinig leef. Dus knabbel ik heel lichtjes aan mijn spaarcenten ( en aan dit tempo zullen die niet eens opgesoupeerd geraken ). Waar ik woedend van word is de meer dan 1000 Euro KI dat ik jaarlijks voor de lege Gentse stadskas moet ophoesten.

Odulleke

17 jul 2026, 17:42

Fred1950 schreef:
frits1955 schreef:
Ik wil maar benadrukken dat men AOW krijgt zonder dat men ooit een klop uitgevoerd heeft en dat die regeling van kracht is voor iedereen die in Nederland woont. Gehuwden of samenwonenden ontvangen al samen 2000€ netto aan AOW op hun 67ste en aan 100% ..
Verder lees ik dat ongeveer 85% van de werkende Nederlanders een aanvullend pensioen heeft via de 2de pensioenpijler. Ik denk niet dat Nederlanders er slechter aan toe zijn dan wij met hun pensioenregeling.
En natuurlijk kan het fout lopen met die pensioenfondsen die beleggen op de beurs maar dat schijnt toch nogal mee te vallen.
Pensioenpijlers ? Ik heb destijds mijn extra pensioenpijler ( of wat het ook was ) afgekocht. Ik storte liever geld op een spaarrekening ( of opende een termijnrekening ). Het is niet op pensioen dat je nog veel geld nodig hebt , het is tijdens "de jonge jaren" wanneer je met bouwplannen en dergelijke rondloopt. Dat verplicht of contractueel extra pijler pensioensparen is goed om mensen met een gat in hun hand te behoeden voor dommigheden. My 2 cent opinion.

En neen , ik kom niet rond met mijn pensioen ondanks dat ik zeer zuinig leef. Dus knabbel ik heel lichtjes aan mijn spaarcenten ( en aan dit tempo zullen die niet eens opgesoupeerd geraken ). Waar ik woedend van word is de meer dan 1000 Euro KI dat ik jaarlijks voor de lege Gentse stadskas moet ophoesten.
Maak jij een ander zijn rekening? Ik heb altijd als alleenverdiener een gezin van 4 onderhouden. Dus geld voor bouwen was er niet, daarom ben ik nu blij van een groot pensioen en kan ik genieten van het leven en moet ik elke euro geen twee keer omdraaien.

Peter58

17 jul 2026, 17:55

Fred1950 schreef:
frits1955 schreef:

De onroerende voorheffing is dus onrechtvaardig? Ik dacht dat communisten solidariteit belangrijk vonden. Op spaargeld betalen we bankentaks, dus waarom dan niets op vastgoed.

Communisten en solidariteit - een vreemd gegeven.

Fred1950

17 jul 2026, 18:05

Peter58 schreef:
17 jul 2026, 17:55
....
De onroerende voorheffing is dus onrechtvaardig? Ik dacht dat communisten solidariteit belangrijk vonden. Op spaargeld betalen we bankentaks, dus waarom dan niets op vastgoed.

Communisten en solidariteit - een vreemd gegeven.
Wat ik aan KI moet betalen is veel groter dan in de buurgemeenten voor een gelijkaardige woning , zelfs in de sjieke gemeente Sint-Martens-Latem. Hoe wil je dat ik solidair ben met een stad die in het verleden geld door ramen en deuren heeft verkwanselt. Den liberale burgermeester heeft zelfs expliciet verklaard de KI inkomsten te verhogen wegens de failliete stadskas.

Fred1950

17 jul 2026, 18:12

Odulleke schreef:
17 jul 2026, 17:42
....
Maak jij een ander zijn rekening? Ik heb altijd als alleenverdiener een gezin van 4 onderhouden. Dus geld voor bouwen was er niet, daarom ben ik nu blij van een groot pensioen en kan ik genieten van het leven en moet ik elke euro geen twee keer omdraaien.
Ge moest misschien wat minder kinderen in mekaar geprutst hebben :lol: ( grapje ).

Ge hebt toch ook de gouden jaren gekend. Mijn nonkel zaliger was Touring wegenwachter en heeft twee kinderen opgevoed , kocht een woning en dat terwijl zijn vrouw nooit heeft mee weest werken. De dochter is A1 vroedvrouw geworden en de zoon heeft een diploma licentiaat lichamelijke opvoeding behaald. Beide kinderen hebben nu ongeveer mijn leeftijd ( dus ook onze neem ik aan ). Of zijn de tijden dan zoveel slechter geworden dan in jaren '50 en '60 ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 jul 2026, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Odulleke

17 jul 2026, 18:32

Fred1950 schreef:
Ge moest misschien wat minder kinderen in mekaar geprutst hebben :lol: ( grapje ).
Uw arrogante grapjes zijn mijn grapjes niet. Als er seffens misschien iemand commentaar op u geeft ga je weer liggen janken dat het persoonlijk wordt. Je bent geen haar beter.

Fred1950

17 jul 2026, 18:34

Odulleke schreef:
17 jul 2026, 18:32
Fred1950 schreef:
Uw arrogante grapjes zijn mijn grapjes niet.
Sorry , was niet mijn bedoeling om te kwetsen. :oops:

Peter58

17 jul 2026, 18:47

Communisten hebben vreemde humor: mensen uit een raam gooien, dat vinden ze komisch. Hoe durft iemand zich - in het licht van de geschiedenis - communist te noemen. Ze zijn gevaarlijk, voor onze welvaart maar in de eerste plaats voor ons leven.

Wil.

17 jul 2026, 20:01

Fred1950 schreef:
17 jul 2026, 18:05
Waar ik woedend van word is de meer dan 1000 Euro KI dat ik jaarlijks voor de lege Gentse stadskas moet ophoesten.

(...)

Wat ik aan KI moet betalen is veel groter dan in de buurgemeenten voor een gelijkaardige woning , zelfs in de sjieke gemeente Sint-Martens-Latem. Hoe wil je dat ik solidair ben met een stad die in het verleden geld door ramen en deuren heeft verkwanselt. Den liberale burgermeester heeft zelfs expliciet verklaard de KI inkomsten te verhogen wegens de failliete stadskas.
Kijk, kijk ... onder die dikke laag afgunstcommunisme schuilt toch nog een normaal denkend persoon.
Wanneer de overheid aan de eigen bezittingen knabbelt, dan horen we ineens een heel ander geluid.

Maar ik denk dat je bedoelt: de onroerende voorheffing is er hoger. De opcentiemen worden bepaald door de gemeente, maar het KI is een aangelegenheid van de federale overheid. Daarin heeft Gent niets te zeggen.

Fred1950

17 jul 2026, 20:42

Peter58 schreef:
17 jul 2026, 18:47
Communisten hebben vreemde humor: mensen uit een raam gooien, dat vinden ze komisch. Hoe durft iemand zich - in het licht van de geschiedenis - communist te noemen. Ze zijn gevaarlijk, voor onze welvaart maar in de eerste plaats voor ons leven.
:D Communisme is een filosofie , en dat eerder toevallig gekoppeld is aan dictaturen. Dat hoeft zo niet te zijn. De communisten in Cuba en Nicaragua zouden heel gelukkig en vreedzaam leven zijn moest Trump zich wat menselijk gedragen. Communisten hebben geen schrik van kapitalisten , kapitalisten daarentegen denken dat communisten hen gaan vermoorden omwille van hun buitensporige drang naar bezit. Charlie Chaplin is destijds moeten vluchten omwille van zijn "te-sociaal" geengageerde films.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 jul 2026, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.