Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

25 sep 2022, 11:28

Jij schreef dat hij "op het matje was geroepen". Wat bedoelde je daarmee?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

25 sep 2022, 11:34

Wil. schreef:
25 sep 2022, 11:28
Jij schreef dat hij "op het matje was geroepen". Wat bedoelde je daarmee?
Gewoon een zinspeling omdat Putin "de baas" is in het oosten. De Oekraïnse president had evengoed zijn kat kunnen sturen of telefoneren.

Lees ook eens wat ik hiervoor nog aan toegevoegd heb.

Wil.

25 sep 2022, 11:40

Houdt dat "op het matje roepen" dan in dat Poetin zich bemoeit met de politieke keuzes die Oekraïne maakt en daar zelfs druk op uitoefent?

Fred1950

25 sep 2022, 11:51

Wil. schreef:
Houdt dat "op het matje roepen" dan in dat Poetin zich bemoeit met de politieke keuzes die Oekraïne maakt en daar zelfs druk op uitoefent?
Neen , waarom ? Poetin wil alleen beletten dat "iets" escaleert waardoor hij zijn vlootbasis op de Krim zou verliezen en nog meer raketten aan zijn grenzen moet opstellen tegen een al dan niet vermeende NAVO agressie.

In elk geval , niets kan de staatsgreep in 2014 verantwoorden. Daar was politiek noch economisch enige aanleiding voor. De Oekraïners hadden niet te lijden onder een repressie ( behalve de Russisch sprekende minderheid ) of leden geen honger.

Wil.

25 sep 2022, 12:20

Fred1950 schreef:
25 sep 2022, 11:51
Wil. schreef:
Neen , waarom ? Poetin wil alleen beletten dat "iets" escaleert waardoor hij zijn vlootbasis op de Krim zou verliezen en nog meer raketten aan zijn grenzen moet opstellen tegen een al dan niet vermeende NAVO agressie.
Als iemand op het matje wordt geroepen, dan dient hij zich te verantwoorden. Oekraïne kan zélf keuzes maken en dit zonder 'de baas van het oosten' die zijn goedkeuring blijkbaar moet geven.

Als Oekraïne soeverein zou beslissen dat de Krim niet meer toegankelijk is voor Russische oorlogsschepen, dan is dat een tegenvaller en dan moet hij andere plaatsen opzoeken. Rusland heeft een paar honderd km. kustlijn in de Zwarte Zee.

Die zaak is niet aan de orde geweest.

Charlie Maru

25 sep 2022, 12:32

HLN:
Trouwe bondgenoten van Poetin zeggen dat publieke woede over militaire mobilisatie terecht is: “Absoluut onaanvaardbaar”

De gedeeltelijke militaire mobilisatie in Rusland leidt niet alleen tot publieke woede en protestacties. Ook trouwe bondgenoten van Poetin uiten kritiek op de chaotische organisatie. De voorzitters van het Russische parlement hebben zondag hun zorgen geuit. Ze klagen op Telegram over “onaanvaardbare toestanden”.

https://www.hln.be/nieuws/trouwe-bondge ... ~abac5217/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

25 sep 2022, 12:59

Ze klagen de organisatie van de mobilisatie aan, het chaotisch verloop, de willekeur, enz......en terecht, maar in wezen wordt de eigenlijke mobilisatie, of deze terecht is of niet, niet in vraag gesteld noch bekritiseerd.

Voor hen die het artikel niet lezen en enkel maar de titel :roll: :

Twee toppolitici

De voorzitter van de Federatieraad, het Hogerhuis van het Russische parlement, Valentina Matvijenko, gaf via Telegram aan ervan op de hoogte te zijn dat mannen die ongeschikt zijn, toch worden opgeroepen. “Zulke excessen zijn absoluut onaanvaardbaar. En het is in mijn opinie terecht dat er in de maatschappij scherp op wordt gereageerd”, klinkt het.
“Zorg ervoor dat de gedeeltelijke mobilisatie wordt uitgevoerd in overeenstemming met de geschetste criteria, zonder één enkele fout.”

Doemavoorzitter Vijatsjeslav Volodin heeft eenzelfde boodschap. “Als er een vergissing wordt begaan, is het nodig die recht te zetten. De autoriteiten op alle niveaus moeten zich bewust zijn van hun verantwoordelijkheden.

En dan krijgt men natuurlijk weer zo'n titel zoals ik al eerder al heb willen aantonen aangaande de rol van de media in dit hele gebeuren:
Trouwe bondgenoten van Poetin zeggen dat publieke woede over militaire mobilisatie terecht is: “Absoluut onaanvaardbaar”

En dat vertaald zich ook in de commentaren die er bij geplaatst worden. Hebben ze het artikel eigenlijk wel gelezen vraag ik mij dan af?

voorn

25 sep 2022, 16:28

Wat is dat een knoeiboel!
Lukraak 300.000man verzameld en dan na opleiding met brol naar het front.
Sommigen hebben nog nooit een wapen gezien.

Dicksy

25 sep 2022, 16:39

door voorn » 6 minuten geleden
Wat is dat een knoeiboel!
Lukraak 300.000man verzameld en dan na opleiding met brol naar het front.
Sommigen hebben nog nooit een wapen gezien.
Tja voorn, in een recent verleden moesten de Nederlandse militairen nog 'pang pang' roepen bij gebrek aan munitie en die militairen waren zelfs getraind.
Dan toch liever brol met munitie dan de modernste wapens en geen munitie, het is maar hoe je het bekijkt. Gelukkig voor Nederland viel Poetin hen toen niet aan. :lol:

Charlie Maru

25 sep 2022, 17:45

HLN:
Politie schiet in de lucht bij protest tegen militaire mobilisatie in Rusland

De politie in de Russische Republiek Dagestan heeft zondag waarschuwingsschoten afgevuurd om mensen die protesteerden tegen de mobilisatie van militaire reservisten uiteen te drijven. Dat melden lokale activisten op sociale media, waar video’s tonen hoe agenten in de lucht schieten. Ook zijn er beelden van schermutselingen tussen burgers en politie.

https://www.hln.be/buitenland/politie-s ... ~a259ed07/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio

25 sep 2022, 18:15

Wil. schreef:
25 sep 2022, 10:28
voorn schreef:
25 sep 2022, 07:57
Ik heb de indruk dat er hier veel opgezocht wordt alvorens te antwoorden.
En dit te verkondigen als eigen kennis en intelekt.
Iedereen kan onzin verkondigen, zonder ook maar iets dat in de verste verte die onzin ondersteunt.
Wanneer ik iets schrijf, draag ik er in de meerderheid van de gevallen ook een bewijs voor aan.
Niet altijd is een bewijs dat men opzoekt de waarheid of juist......
Wat met het geld van Zelensky.....
https://dpa-factchecking.com/netherland ... -99-33070/
En wat is zijn doel om en bedeltocht te beginnen,waarom klopt hij niet aan de deur van zijn vriendje Kolomoisky
https://www.gva.be/cnt/dmf20220921_97369890

@ Fred
Denk nu niet dat Zelensky zelf hier de enige speler is. Hij is zoals in de meeste gevallen de marionet van een onzichtbare groep heersers achter de coulissen.
zeker is hij een marionetde marionet van zijn oligarchische sponsors en zeker zijn "vriendje" Ihor Kolomoïsky....
Het is diezelfde Kolomoisky, die een sleutelfiguur is in de vooruitgang van Oekraïne, die de hele acteercarrière van Zelensky heeft vormgegeven en die betrokken is bij de Pandora Papers-affaire die in oktober 2021 door de pers is onthuld. Uit deze papieren bleek dat het TV-kanaal 1+1, dat toebehoort aan de verzwelgende oligarch, sinds 2012 niet minder dan 40 miljoen dollar had betaald aan zijn ster Zelensky
https://www.voltairenet.org/article217445.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

25 sep 2022, 18:20

tokkio schreef:
25 sep 2022, 18:15
Wil. schreef:
25 sep 2022, 10:28
voorn schreef:
25 sep 2022, 07:57
Ik heb de indruk dat er hier veel opgezocht wordt alvorens te antwoorden.
En dit te verkondigen als eigen kennis en intelekt.
Iedereen kan onzin verkondigen, zonder ook maar iets dat in de verste verte die onzin ondersteunt.
Wanneer ik iets schrijf, draag ik er in de meerderheid van de gevallen ook een bewijs voor aan.
Niet altijd is een bewijs dat men opzoekt de waarheid of juist......
Wat met het geld van Zelensky.....
https://dpa-factchecking.com/netherland ... -99-33070/
Dat herinnert me eraan. JIJ was degene die beweerde dat Zelenski geld van de gemeenschap had afgeleid (zeg maar 'gestolen') naar zijn eigen rekeningen in het buitenland.

Met hetzelfde gemak kan ik beweren dat jij degene bent die dat gedaan heeft.

Voor beide beweringen is er nul bewijs. Dus ... ?

sibarita

25 sep 2022, 18:26

IMG-20220925-WA0006[67421].jpg
Pas uit Rusland gekregen : arm breken 1500 euro !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

tokkio

25 sep 2022, 18:42

Dat herinnert me eraan. JIJ was degene die beweerde dat Zelenski geld van de gemeenschap had afgeleid (zeg maar 'gestolen') naar zijn eigen rekeningen in het buitenland.

Met hetzelfde gemak kan ik beweren dat jij degene bent die dat gedaan heeft.

Voor beide beweringen is er nul bewijs. Dus ... ?
Gestolen, of zorgen dat het met vriende trukken op zijn rekening staat, wat is het verschil.
Dat van Zelensky staat in de het Voltaire Netwerk en is geschreven door een Zwitsers parlement lid, over mij staat er niets in.
Maar herlees het nog eens goed en volledig,Zelensky is het voorbeeld van "geef iemand de macht en men kent zijn "karakter"of gaat u Zelensky heilig verklaren :mrgreen:
https://www.voltairenet.org/article217445.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

frits1955

25 sep 2022, 19:15

Enig leeswerk ( Pandora Papers)levert op dat Zelensky wel degelijk een hoop belangen had in een pak brievenbusfirma's in exotische oorden, samen met een aantal bepaald duistere figuren. Hetzelfde leeswerk levert op dat Zelensky afstand deed van die belangen voor hij president werd. In welke mate hij en zijn familie via allerlei constructies nog steeds profiteren van die offshore toestanden is onduidelijk. "Geld stelen van de gemeenschap" lijkt een straffe en moeilijk te staven bewering. In ons landje lopen duizenden figuren rond met constructies in exotische oorden waardoor ze hun fortuin niet alleen buiten het zicht houden van Jan Publiek maar ook van de fiscus maar doorgaans zijn die constructies - jammerlijk genoeg - juridisch ok.