Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mooie oplossing ! Waar vind ik de gebruiksaanwijzing, ik wil graag muteren.Fred1950 schreef: ↑23 jan 2023, 10:32De echte planeet problemen zijn al 20 jaar bekend en er werd niets aangepakt. Conflicten ontstaan in de onderbuik ( emotioneel , zonder rationeel te denken , uit machtswellust en verrijkingsdrang ) , en zolang de mensensoort dat niet onder controle kan krijgen , blijven we voort doen zoals dat 2000 jaar geleden ook al het geval was. Oplossing : muteren naar een hogere levensvorm.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het is uiteraard de volledige mensensoort die naar een hogere levensvorm moet muteren. Als er één of een paar individuen naar die levensvorm zouden muteren worden die puur uit schrik ervoor onderdrukt of zelfs op één of andere manier afgemaakt.
Ge kunt wel "iets" bereiken dat erop lijkt , en dat is je eigen emoties , lusten en lasten als een chemisch proces in hersenen , lijf en leden te bekijken.
-
Daatoe moet mijn rationeel deeltje, de volldedige controle krijgen over mijn "oerbrein" en dat automatisme stil leggen zou zelfs "levensgevaarlijk" kunnen worden. Hoe dan ook zouden fundamentele mutaties van de soort minstens enkele honderden miljoenen tijd vergen. Om een einde te maken aan het poutinisme komt dat veel te laat.Fred1950 schreef: ↑23 jan 2023, 10:57Misschien meer vis eten en de leer van Confucius navolgen ?
![]()
Het is uiteraard de volledige mensensoort die naar een hogere levensvorm moet muteren. Als er één of een paar individuen naar die levensvorm zouden muteren worden die puur uit schrik ervoor onderdrukt of zelfs op één of andere manier afgemaakt.
Ge kunt wel "iets" bereiken dat erop lijkt , en dat is je eigen emoties , lusten en lasten als een chemisch proces in hersenen , lijf en leden te bekijken.![]()
-
Dat "oerbrein" doet niet veel hoor. Dat staat in voor "honger" en het "gevolg" van eten 24 uur nadien , "slapen" , "pijn" en dergelijke primaire zakens die je bij alle zoogdieren ook terug vindt. Daar kun je niet omheen omdat je rationeel deeltje "weet" dat je als zoogdier op die manier functioneert. Daar is niets levensgevaarlijk aan , integendeel , het zal je eraan doen denken dat bvb. alcohol WEL levensgevaarlijk is.socrates schreef: ↑23 jan 2023, 11:03.....
Daatoe moet mijn rationeel deeltje, de volldedig controle krijgen over mijn "oerbrein" en dat zou zelfs levensgevaarlijk kunnen worden. Hoe dan ook zouden fundamentele mutaties van de soort minstens enkele honderden miljoenen tijd vergen. Om een einde te maken aan het poutinisme komt dat veel te laat.![]()
Muteren naar een soort met drie armen of 4 benen is uiteraard ook niet de bedoeling. Muteren naar een "homo ssapiens mutandis" die oorlogen bvb. als "beestig gedrag" van de bestaande homo sapiens stam beoordeelt zou al een hele stap vooruit zijn. Dergelijke mutaties kunnen er snel zijn , daarachter moet ge geen honderden jaren wachten.
poutinisme ? Putin wou in eerste plaats zijn eigen "stam" gaan beschermen na de staatgreep van 2014. Dat is wat de geschiedenis me leert.
[ p.s. Ik kan me inbeelden dat een mutant niet alleen schrik bij de huidige soort gaat inboezem , maar ook een vorm van agressie ( uit datzelfde schrik gevoel ) tegen de mutant zal uitlokken. ]
-
Dat geeft aan hoe "ver" onze lopende mutatie nu reikt, namelijk: de huidige gevechten zijn nog altijd even pirmitief als de oorspronkelijke stammentwisten, enkel de dodelijke middelen zijn veel efficiënter geworden.
Als mijn neocortex moet gaan zorgen voor mijn ademhaling, 24/24 en tegelijk moet reguleren wat er aan software 'hormonen" moet worden aangewend in welk circuit, dan loopt het hele levensproces al gauw de vernieling in. Mijn bewuste brein kan echt maar één probleem in real time oplossen. We zullen dus nog veel moeten groeien om niet meer als een robot te functionneren.
Als mijn neocortex moet gaan zorgen voor mijn ademhaling, 24/24 en tegelijk moet reguleren wat er aan software 'hormonen" moet worden aangewend in welk circuit, dan loopt het hele levensproces al gauw de vernieling in. Mijn bewuste brein kan echt maar één probleem in real time oplossen. We zullen dus nog veel moeten groeien om niet meer als een robot te functionneren.
-
Inderdaad , het raioneel gedeelte heeft zich ontwikkeld om die dodelijke middelen uit te vinden , maar het gebruik ervan is niet geëvolueerd.
Ademhaling kan je controleren. De onbewuste ademhaling ( tijdens de nacht bijvoorbeeld ) is een primair proces dat in "background" afloopt. Mijn bewuste brein schrijft hier nu mijn gedachten neer , maar mijn "onbewuste" brein moet hierbij niet steeds nadenken welke vingers ik op welke toetsen moet gebruiken. Het typen op een toetsenbord was tijdens de aanleerperiode een "real time" probleem , maar nu gedegradeerd tot een "background" proces in de computer tussen mijn twee oren. Dat is dus een rationele benadering van het fenomeen "typen". Veel van wat we geleerd hebben is een "background" proces geworden , en aan dat systeem moet bij een mutatie niets veranderen.Als mijn neocortex moet gaan zorgen voor mijn ademhaling, 24/24 en tegelijk moet reguleren wat er aan software 'hormonen" moet worden aangewend in welk circuit, dan loopt het hele levensproces al gauw de vernieling in. Mijn bewuste brein kan echt maar één probleem in real time oplossen. We zullen dus nog veel moeten groeien om niet meer als een robot te functionneren.
Een dier kent angsten en agressie om niet door andere diersoorten opgegeten te worden of door soortgenoten gedomineerd te worden. Een "mutant" homo sapiens hoeft die emotionele gedragingen niet meer te hebben. De huidige homo sapiens kent die emoties nog wel , met alle gevolgen die we dagelijks in het nieuws zien.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Poetin beschermt zijn eigen stam
In Moskou leg je niet zonder risico een bloem of een kaartje bij een monument dat werd uitgekozen om de slachtoffers van de doelbewuste aanval op een woonblok in Dnipro te herdenken.

Hier 30 seconden Poetinisme
In Moskou leg je niet zonder risico een bloem of een kaartje bij een monument dat werd uitgekozen om de slachtoffers van de doelbewuste aanval op een woonblok in Dnipro te herdenken.

Hier 30 seconden Poetinisme

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Nog uit het artikel:Poolse premier: “We kunnen Leopard 2-tanks naar Oekraïne sturen, met of zonder Duitse toestemming”
Polen gaat Duitsland zeker toestemming vragen om Leopard-tanks naar Oekraïne te sturen. Dat zei premier Mateusz Morawiecki deze ochtend. In de praktijk doet dit verzoek er niet zoveel meer toe, zo lijkt het. Ook als Duitsland geen toestemming geeft, stuurt Polen de tanks naar het buurland.
en nog eentje:
https://www.hln.be/buitenland/poolse-pr ... ~ac826a3e/De Duitse minister van Buitenlandse Zaken Annalena Baerbock zei gisteren dat als Polen tanks (van Duitse makelij) wil leveren, Duitsland dat niet zal tegenhouden.
(TTR, IBB 23-01-23, 09:56 Laatste update: 11:53 Bron: Sky News, Reuters, AP, AD.nl, DeMorgen, CNN, eigen verslaggeving)
Wat zit die blaaskaak nu eigenlijk te melken als zelfs Olaf Scholz al veel eerder gemeld heeft om de Polen niets in de weg te leggen als ze ze willen sturen. Duitsland is al lang in het bad getrokken met de uitspraken van Scholz of zit de schrik er wel degelijk in. Ik zeg stuur ze en laat zien dat ge ballen aan uw lijf hebt, ook zonder de anderen.
Maar het is een onderdeel dat hoort bij de propaganda.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 23 jan 2023, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mutaties zijn steeds "aanpassingen" aan de omgeving. Als de "huidige" homo sapiens niet meer beantwoordt aan een geschikte levensomgeving , dan muteert "het beestje"
Dat is nu eens een typische uitspraak van een niet-gemuteerde homo-sapiens , die vanuit de onderbuik met een ( emotionele - niet rationele ) dominantie reageert.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Nee Fred, het is de uitspraak van iemand die een blaaskaak zou confronteren en zou zeggen: " Zeg het nu nog eens als ge ballen aan uw lijf hebt zonder dat je achter de rug van je grote broer staat."door Fred1950 » 29 minuten geledenDat is nu eens een typische uitspraak van een niet-gemuteerde homo-sapiens , die vanuit de onderbuik met een ( emotionele - niet rationele ) dominantie reageert.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 16:44
... Ik zeg stuur ze en laat zien dat ge ballen aan uw lijf hebt, ook zonder de anderen.
-