Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

23 jan 2023, 20:28

Kleurmutaties komen ook voor, dat is waar.
Ik ben niks veranderd, dat weet ik zeker. Nog altijd bereid tot een woordspelletje, zoals je merkt. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

23 jan 2023, 20:30

Wil. schreef:
23 jan 2023, 20:28
Kleurmutaties komen ook voor, dat is waar.
Ik ben niks veranderd, dat weet ik zeker. Nog altijd bereid tot een woordspelletje, zoals je merkt. :lol:
Ik ook nog altijd bereid maar niet meer met "beelden" dat lukt me niet meer.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Fred1950

23 jan 2023, 21:28

Wil. schreef:
23 jan 2023, 19:52
Jouw mutatie is een speciale: ik stel een vraag en je brabbelt volkomen naast de kwestie. Dat komt niet goed.
Dit is een typische repliek van een gemuteerde naar een lager niveau. Men hoeft niet meer te antwoorden op hun "dominant" aangevoerde vragen wanneer gemuteerden naar een hoger niveau geen last meer hebben van eigen dominant gedrag , of het zelfs niet meer kennen of gewaar worden -- en dus ook geen hiërarchie kennen zoals die in roedels of kudden bestaan . 8)

boeffer

23 jan 2023, 22:21

Doe zoals de rus zelf, nr platen eraf en andere kentekens. Eigen verraderlijk gebroed versus de onbekende soldaat.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

23 jan 2023, 22:33

Net gezien op LN24 -- Turkije gaat met de toetreding van Zweden tot de NAVO niet akkoord gaan omdat ze in Zweden onder het oog van de politie een Koran hebben verbrand.

Wil.

23 jan 2023, 22:59

Wie zou dát gedacht hebben, dat Erdogan daar belang aan hecht? :roll:

De Turken willen F16 toestellen kopen bij de Amerikanen en dat gaat niet vlot. Hun weigering om Zweden op te nemen in het verbond is een pasmunt die ze willen opgeven als ze hun vliegerkes krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

24 jan 2023, 09:03

Wil. schreef:
23 jan 2023, 22:59

De Turken willen F16 toestellen kopen bij de Amerikanen en dat gaat niet vlot. ....
We kunnen misschien de onze verkopen om het gat in de begroting te dichten :D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Leopard 2 verbruikt .... 5 liter diesel ... per kilometer ! 8O

Als die naar de Donbas rijden moet een caravaan aan tankwagens met diesel die begeleiden , en liefst ook nog mobiel luchtafweer.

Die komen nooit toe als de Russen die trucks met brandstof in brand schieten ....

voorn

24 jan 2023, 10:20

En dan is hij de zuinigste tank op de wereld :lol:

Dicksy

24 jan 2023, 11:18

door Fred1950 » Vandaag, 09:03

Als die naar de Donbas rijden moet een caravaan aan tankwagens met diesel die begeleiden , en liefst ook nog mobiel luchtafweer.

Die komen nooit toe als de Russen die trucks met brandstof in brand schieten ....
Zijn dat geen elektrische tanks? Volgens internet heeft Oekraïne toch een 225 laadpalen staan. Waar zit het probleem dan? :lol:

socrates

24 jan 2023, 11:41

Dicksy schreef:
24 jan 2023, 11:18

Zijn dat geen elektrische tanks? Volgens internet heeft Oekraïne toch een 225 laadpalen staan. Waar zit het probleem dan? :lol:
Het zou gaan om 12 cilinder Diesel motoren. Is er al een land waar militair materieel van elektromotoren is voorzien ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

24 jan 2023, 11:53

door socrates » 4 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑27 minuten geleden

Het zou gaan om 12 cilinder Diesel motoren. Is er al een land waar militair materieel van elektromotoren is voorzien ?
Ik heb er geen flauw idee van maar rekening houdend met het klimaat en het aantal elektrische laadpalen in Oekraïne zou men toch verwachten dat men zou anticiperen op dat enorme verbruik van die tanks.

AliExpres doet het toch al: :lol:
image.png
image.png (285 KiB) 299 keer bekeken

E.T.

24 jan 2023, 11:55

De dieselmotoren in tanks en zware leger vrachtwagens werken op zowat alles ... behalve 220V

tokkio

24 jan 2023, 16:34

Fred1950 schreef:
23 jan 2023, 12:05
socrates schreef:
23 jan 2023, 11:31
Dat geeft aan hoe "ver" onze lopende mutatie nu reikt, namelijk: de huidige gevechten zijn nog altijd even pirmitief als de oorspronkelijke stammentwisten, enkel de dodelijke middelen zijn veel efficiënter geworden.
Inderdaad , het raioneel gedeelte heeft zich ontwikkeld om die dodelijke middelen uit te vinden , maar het gebruik ervan is niet geëvolueerd.
Als mijn neocortex moet gaan zorgen voor mijn ademhaling, 24/24 en tegelijk moet reguleren wat er aan software 'hormonen" moet worden aangewend in welk circuit, dan loopt het hele levensproces al gauw de vernieling in. Mijn bewuste brein kan echt maar één probleem in real time oplossen. We zullen dus nog veel moeten groeien om niet meer als een robot te functionneren.
Ademhaling kan je controleren. De onbewuste ademhaling ( tijdens de nacht bijvoorbeeld ) is een primair proces dat in "background" afloopt. Mijn bewuste brein schrijft hier nu mijn gedachten neer , maar mijn "onbewuste" brein moet hierbij niet steeds nadenken welke vingers ik op welke toetsen moet gebruiken. Het typen op een toetsenbord was tijdens de aanleerperiode een "real time" probleem , maar nu gedegradeerd tot een "background" proces in de computer tussen mijn twee oren. Dat is dus een rationele benadering van het fenomeen "typen". Veel van wat we geleerd hebben is een "background" proces geworden , en aan dat systeem moet bij een mutatie niets veranderen.

Een dier kent angsten en agressie om niet door andere diersoorten opgegeten te worden of door soortgenoten gedomineerd te worden. Een "mutant" homo sapiens hoeft die emotionele gedragingen niet meer te hebben. De huidige homo sapiens kent die emoties nog wel , met alle gevolgen die we dagelijks in het nieuws zien.
Amai Fred,zit ge op de trein van de artificiële intelligentie,of staat die al op uw PC,,gaat er straks "prof Fred " op uw account staan, het is pressies een wetenschappelijk programma dat u schrijft. :mrgreen:
Buig u dan maar eens op deze "nieuwe "gezamenlijke oefeningen met de Chinese en Zuid-Afrikaanse marines.
Ahum, heeft Rusland voor de oorlog ook geen "oefeningen" gehouden aan de Oekraïense grens.
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... 96cf6c9afe
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

24 jan 2023, 17:01

tokkio schreef:
24 jan 2023, 16:34

Amai Fred,zit ge op de trein van de artificiële intelligentie,of staat die al op uw PC,,gaat er straks "prof Fred " op uw account staan, het is pressies een wetenschappelijk programma dat u schrijft. :mrgreen:
Buig u dan maar eens op deze "nieuwe "gezamenlijke oefeningen met de Chinese en Zuid-Afrikaanse marines.
Ahum, heeft Rusland voor de oorlog ook geen "oefeningen" gehouden aan de Oekraïense grens.
https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... 96cf6c9afe
artificiële intelligentie ( AI ) is "dom" :lol: AI kan alleen maar bestaan door massale toevloed van gegevens door de mens zelf. Verlang van AI niet dat het "inventief" is zoals de oermens op het idee kwam om "vuur" te maken en te beheersen , of hoe Newton met zijn vallende appel de "zwaartekracht" en 1/2 mv-kwadraat "ontdekte"

Chinezen en Zuid-Afrikanen tezamen ? Ik heb al gehoord dat Zuid-Afrika en de Russen "bevriend" zijn , maar met Chinezen , dat wist ik niet .... :D

Nu ja , was allemaal te verwachten , het corona virus tast de hersenen aan , en niet bepaald in de positieve zin. :(

De "Doomsday" klok , je weet wel , hebben ze nu op 90 seconden voor middernacht gezet. 8)

Charlie Maru

24 jan 2023, 17:35

HLN:
Voormalig Russisch minister van Buitenlandse Zaken: "Rusland kán en móét verslagen worden in Oekraïne”

Volgens voormalig Russisch minister van Buitenlandse Zaken Andrej Kozyrev (71) is het mogelijk om Rusland uit Oekraïne te verdrijven. Meer nog: het móét gebeuren. Hij gelooft niet in de argumenten die worden aangevoerd om het niet te doen, zoals een dreigende kernoorlog. “Als Oekraïne en het Westen zich overgeven, zal de chantage geen grenzen kennen.”

https://www.hln.be/buitenland/voormalig ... ~aac892b3/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier