Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Denk eens twee minuten na:Welk belang hebben wij erbij dat Rusland uiteenvalt ?
als RU uiteenvalt dan wordt het een land dat misschien qua oppervlakte nog grote staten zal opleveren, maar de economische macht van het aan Europa (inclusief Oekraïne) grenzend deel wordt dan drastisch kleiner.
Een 'mini-Rusland' dat vanuit armoede vertrekt - want daar gaat het naartoe - zal dan andere bekommernissen hebben dan het Groot Russisch Rijk weer samen te stellen en buurlanden binnen te vallen om daar onmenselijk onheil aan te richten.
Landen als Estland, Letland, Litouwen, Polen kunnen opgelucht ademhalen, want een inval in één van die landen, dwingt ons om in NAVO-verband daadwerkelijk troepen en materieel te sturen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Kom...kom.....Fred.......
Wie zegt dat die kabels niet ingegraven zijn..???
Een anker trekt zichzelf in de grond Fred.......en kan gemakkelijk groeven van een meter diep in de bodem trekken......
Onderzeese kabels zijn normaal gezien ingegraven, maar nu ook geen 25 meter diep.
En als dat niet méér dan een metertje is, moet er wel geen tekeningetje van gemaakt worden zeker......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wie verstandig is weet hoe diep de kabels ingegraven moeten worden om geen schade door ankers te kunnen ondervinden. Geen pardon of excuus ....Charlie Maru schreef: ↑Vandaag, 14:19Kom...kom.....Fred.......
Wie zegt dat die kabels niet ingegraven zijn..???
Een anker trekt zichzelf in de grond Fred.......en kan gemakkelijk groeven van een meter diep in de bodem trekken......
Onderzeese kabels zijn normaal gezien ingegraven, maar nu ook geen 25 meter diep.
En als dat niet méér dan een metertje is, moet er wel geen tekeningetje van gemaakt worden zeker......
-
Waarom zou een schip dat doen en het risico nemen om ge-entert te worden. Er zal meer aan de hand zijn en een drogreden kan men steeds "uitvinden". Jij gelooft ook nogal veel wat je "vriendjes" je wijsmaken , nietwaar.Wil. schreef: ↑Vandaag, 13:49Ja, Freddie, ik weet waarom dit schip dat heeft gedaan. Om die reden ligt het nu ook geblokkeerd en zal het niet verder varen naar zijn bestemming.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dat heeft een naam Fred:door Fred1950 » 25 minuten geleden
Waarom zou een schip dat doen en het risico nemen om ge-entert te worden. Er zal meer aan de hand zijn en een drogreden kan men steeds "uitvinden". Jij gelooft ook nogal veel wat je "vriendjes" je wijsmaken , nietwaar.
Confirmation bias (bevestigingsvooroordeel) is de onbewuste menselijke neiging om informatie te zoeken, te interpreteren en te onthouden op een manier die je bestaande overtuigingen en meningen bevestigt, terwijl informatie die deze ideeën tegenspreekt, wordt genegeerd of verworpen.
-
Fredje, het schip werd betrapt terwijl het die actie uitvoerde. Het gerecht onderzoekt de zaak nu. Hoewel dit soort acties nooit voorgekomen zijn vóór 2022, laat men de mogelijkheid open dat het een 'niet bedoelde actie' was.
Dit is niet de eerste keer sinds de oorlog in UA bezig is. Wie het bredere kader ziet, weet wel wat er aan de hand is: 'groene mannetjes' steken de grens over in Estland. Drones vallen neer in Polen. Brandstichting in Polen en Duitsland. GPS-storingen boven de Noordzee en de Baltische Zee. Kiezermanipulatie in Moldova bv. Pogingen tot moord op CEO's van defensiebedrijven.
Wie het bredere kader niet ziet ... tja ....
Dit is niet de eerste keer sinds de oorlog in UA bezig is. Wie het bredere kader ziet, weet wel wat er aan de hand is: 'groene mannetjes' steken de grens over in Estland. Drones vallen neer in Polen. Brandstichting in Polen en Duitsland. GPS-storingen boven de Noordzee en de Baltische Zee. Kiezermanipulatie in Moldova bv. Pogingen tot moord op CEO's van defensiebedrijven.
Wie het bredere kader niet ziet ... tja ....

Betrapt ? Alle schepen doen dat om snel vaart te milderen. Dat dit NU dergelijke gevolgen heeft lijkt me eerder dat de beschadiging van de kabel door dat schip een puur verzonnen verhaal is. Als het in het verleden al ooit eens is gebeurd kan dit gerust nog vele keren als drogreden gebruikt worden om een schip letterlijk aan banden te leggen.
Hoe stel je trouwens "van verre" vast dat het schip zijn anker aan het slepen was ? Leg me dat eens uit.
Wat Zelensky met zijn propaganda "angsten" in Europa uitsteekt valt nog onder een veel breder kader -- het streven naar een confrontatie tussen NAVO en Rusland. En als Rusland dat ooit zou verliezen , wie wordt er dan tsaar in Rusland ? Jawel , Zelenksy !
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Wablief... ????????
Ik zou toch adviseren om wat minder in den Duvel te gaan hangen.......
uw gezonde cellen zijn blijkbaar toch zwaar angetast
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dit is de tactiek van onze Fred: hij weet er niks van af, maar hij blaast een dikke luchtbel in de hoop dat anderen, die er evenmin iets van weten, hem als 'een kenner' zullen aanzien. Tot hij dan weer eens iemand tegenkomt die op de hoogte is en dan gaat hij af als een gieter.Charlie Maru schreef: ↑Vandaag, 18:19Wablief... ????????
uw gezonde cellen zijn blijkbaar toch zwaar aangetast![]()

Poetin begint meer en meer op zijn grote voorbeeld te gelijken (Stalin).
Die twee vertonen gelijkenissen in hun manier van regeren, vooral in de controle over tegenstanders .
Stalin gebruikte massaterreur om zowel medestanders als tegenstanders te onderdrukken. Miljoenen mensen werden geëxecuteerd of stierven in werkkampen en hongersnoden. Poetin past nog geen massale terreur toe, maar schakelt tegenstanders gericht uit via gevangenschap, ballingschap of moord (gif → Skripal en open vensters voor een hele waslijst lieden die eerst in ongenade en dan uit het raam vielen).
Zowel Vlad als Jozef zijn paranoïde.
Bij beide dictators staat de economie in dienst van militaire macht. Stalin bouwde een volledig gemilitariseerde planeconomie uit, terwijl Poetin de Russische economie steeds meer richt op de wapenindustrie, vooral sinds de oorlog in Oekraïne. De welvaart van de gewone Rus is zonder betekenis voor Poetin en was dat ook voor Stalin.
Stalin verslaat Poetin nog ruim qua slachtoffers. Bij Stalin gaat het over tientallen miljoenen doden, Poetin blijft voorlopig steken op een getal dat het miljoen benadert: tel er zeker de doden in Tsjetsjenië en Syrië bij.
Beiden gebruiken brute angst en geweld om hun macht te behouden.

Allé goed , dan niet alle schepen. Het hangt van de scheepsroute af die ze bevaren ....Charlie Maru schreef: ↑Vandaag, 18:19Wablief... ????????
uw gezonde cellen zijn blijkbaar toch zwaar angetast![]()
Het slepen van een uitgeworpen anker over de waterbodem terwijl je vaart, heet krabben of krabbend ankeren (ook wel 'het anker laten doordringen') en gebeurt wanneer het anker niet goed is ingegraven en langs de bodem schuift, maar kan ook opzettelijk worden gebruikt om het anker los te trekken bij een vastzittend anker door langzaam over het anker te varen. Dit is vaak verboden in bevaarde wateren, aangegeven door bord A.6, omdat het schade kan veroorzaken aan de bodem en de waterwegen.
Wat gebeurt er?
Onopzettelijk (Krabben): Het anker graaft zich niet in, maar schuift over de bodem, wat de boot niet goed op zijn plaats houdt. Dit is vaak een teken dat de lijn te kort is of de bodem te hard/zacht is, of het schip te snel vaart.
Opzettelijk (Losmaken): Als het anker vastzit, vaar je langzaam recht over het anker heen met de ankerlijn vastgelegd. Het gewicht van het schip trekt het anker dan los van de bodem.
Wanneer is het verboden?
Verboden te ankeren: In veel waterwegen, zoals kanalen en havens, is het verboden te ankeren en ankers te laten slepen om schade aan de bodem en andere vaartuigen te voorkomen, aangegeven met ScheepvaartbordA.6.
Samengevat: Het is een techniek om een vastzittend anker los te krijgen, maar ook een ongewenst effect van slecht ankeren, en vaak verboden in drukke vaarwateren.