Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Vandaag, 14:07

Welk belang hebben wij erbij dat Rusland uiteenvalt ?
Denk eens twee minuten na:
als RU uiteenvalt dan wordt het een land dat misschien qua oppervlakte nog grote staten zal opleveren, maar de economische macht van het aan Europa (inclusief Oekraïne) grenzend deel wordt dan drastisch kleiner.

Een 'mini-Rusland' dat vanuit armoede vertrekt - want daar gaat het naartoe - zal dan andere bekommernissen hebben dan het Groot Russisch Rijk weer samen te stellen en buurlanden binnen te vallen om daar onmenselijk onheil aan te richten.

Landen als Estland, Letland, Litouwen, Polen kunnen opgelucht ademhalen, want een inval in één van die landen, dwingt ons om in NAVO-verband daadwerkelijk troepen en materieel te sturen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru

Vandaag, 14:19

Fred1950 schreef:
Vandaag, 11:13
Ge weet toch waarom men een anker op de bodem laat slepen , of niet ? Als men te lui is om kabels in te graven , dan gebeuren en dergelijke dingen , dat moest men op voorhand geweten hebben.
Kom...kom.....Fred.......
Wie zegt dat die kabels niet ingegraven zijn..???

Een anker trekt zichzelf in de grond Fred.......en kan gemakkelijk groeven van een meter diep in de bodem trekken......
Onderzeese kabels zijn normaal gezien ingegraven, maar nu ook geen 25 meter diep.
En als dat niet méér dan een metertje is, moet er wel geen tekeningetje van gemaakt worden zeker......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

Vandaag, 14:52

Charlie Maru schreef:
Vandaag, 14:19
Fred1950 schreef:
Ge weet toch waarom men een anker op de bodem laat slepen , of niet ? Als men te lui is om kabels in te graven , dan gebeuren en dergelijke dingen , dat moest men op voorhand geweten hebben.
Kom...kom.....Fred.......
Wie zegt dat die kabels niet ingegraven zijn..???

Een anker trekt zichzelf in de grond Fred.......en kan gemakkelijk groeven van een meter diep in de bodem trekken......
Onderzeese kabels zijn normaal gezien ingegraven, maar nu ook geen 25 meter diep.
En als dat niet méér dan een metertje is, moet er wel geen tekeningetje van gemaakt worden zeker......
Wie verstandig is weet hoe diep de kabels ingegraven moeten worden om geen schade door ankers te kunnen ondervinden. Geen pardon of excuus .... 8)

Fred1950

Vandaag, 14:57

Wil. schreef:
Vandaag, 13:49
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Vandaag, 09:47
....
Het is duidelijk: dat land moet economisch aan de grond zodat het uiteenvalt. Onze financiële steun aan UA is absoluut nodig: zowel voor UA als voor onszelf.
Ja, Freddie, ik weet waarom dit schip dat heeft gedaan. Om die reden ligt het nu ook geblokkeerd en zal het niet verder varen naar zijn bestemming.
Waarom zou een schip dat doen en het risico nemen om ge-entert te worden. Er zal meer aan de hand zijn en een drogreden kan men steeds "uitvinden". Jij gelooft ook nogal veel wat je "vriendjes" je wijsmaken , nietwaar.

Dicksy

Vandaag, 15:25

door Fred1950 » 25 minuten geleden
Waarom zou een schip dat doen en het risico nemen om ge-entert te worden. Er zal meer aan de hand zijn en een drogreden kan men steeds "uitvinden". Jij gelooft ook nogal veel wat je "vriendjes" je wijsmaken , nietwaar.
Dat heeft een naam Fred:

Confirmation bias (bevestigingsvooroordeel) is de onbewuste menselijke neiging om informatie te zoeken, te interpreteren en te onthouden op een manier die je bestaande overtuigingen en meningen bevestigt, terwijl informatie die deze ideeën tegenspreekt, wordt genegeerd of verworpen.

Wil.

Vandaag, 15:32

Fredje, het schip werd betrapt terwijl het die actie uitvoerde. Het gerecht onderzoekt de zaak nu. Hoewel dit soort acties nooit voorgekomen zijn vóór 2022, laat men de mogelijkheid open dat het een 'niet bedoelde actie' was.

Dit is niet de eerste keer sinds de oorlog in UA bezig is. Wie het bredere kader ziet, weet wel wat er aan de hand is: 'groene mannetjes' steken de grens over in Estland. Drones vallen neer in Polen. Brandstichting in Polen en Duitsland. GPS-storingen boven de Noordzee en de Baltische Zee. Kiezermanipulatie in Moldova bv. Pogingen tot moord op CEO's van defensiebedrijven.

Wie het bredere kader niet ziet ... tja .... :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

58 minuten geleden

Wil. schreef:
Vandaag, 15:32
Fredje, het schip werd betrapt terwijl het die actie uitvoerde. Het gerecht onderzoekt de zaak nu. Hoewel dit soort acties nooit voorgekomen zijn vóór 2022, laat men de mogelijkheid open dat het een 'niet bedoelde actie' was.

....
Betrapt ? Alle schepen doen dat om snel vaart te milderen. Dat dit NU dergelijke gevolgen heeft lijkt me eerder dat de beschadiging van de kabel door dat schip een puur verzonnen verhaal is. Als het in het verleden al ooit eens is gebeurd kan dit gerust nog vele keren als drogreden gebruikt worden om een schip letterlijk aan banden te leggen.

Hoe stel je trouwens "van verre" vast dat het schip zijn anker aan het slepen was ? Leg me dat eens uit.

Wat Zelensky met zijn propaganda "angsten" in Europa uitsteekt valt nog onder een veel breder kader -- het streven naar een confrontatie tussen NAVO en Rusland. En als Rusland dat ooit zou verliezen , wie wordt er dan tsaar in Rusland ? Jawel , Zelenksy !

Charlie Maru

7 minuten geleden

Fred1950 schreef:
58 minuten geleden
Betrapt ? Alle schepen doen dat om snel vaart te milderen. Dat dit NU dergelijke gevolgen heeft lijkt me eerder dat de beschadiging van de kabel door dat schip een puur verzonnen verhaal is.
Wablief... ????????
Ik zou toch adviseren om wat minder in den Duvel te gaan hangen.......
uw gezonde cellen zijn blijkbaar toch zwaar angetast :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier