Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Gisteren, 10:15

De bombardementen op de olieraffinaderij in Moskou werden NIET vermeld in het tv-nieuws op Kanaal 1 in Rusland.

Je zou denken dat de grootste aanval op Moskou in vele decennia toch het vermelden waard is? Niets daarvan. Hou ze onwetend, is het motto van Poetin. Hij hanteert nog altijd - zoals in de goede oude tijd - het handboekje van de Sovjet-Unie.

Nochtans krijgen de Moskovieten nu gratis olie toebedeeld: net als in Tuapse vallen de oliedruppels uit de lucht op de balkons, op de auto's, op de voetpaden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

Gisteren, 10:38

Eén van de bekendste RU bloggers is 'Fighterbomber'. Hij is redelijk kwaad en hij gaat nu helemaal los met zijn voorstellen om UA én het Westen aan te pakken:

image.png

Fred1950

Vandaag, 10:36

Fred1950 schreef:
17 jun 2026, 16:42

De Russen passen blijkbaar meer en meer omsingeltechniek toe , geen bruut front werk meer ...

Afbeelding
Wie beweert dat de Russen geen terreinwinst meer maken ?

Untitled605.png
Untitled605.png (253.84 KiB) 30 keer bekeken

Wil.

Vandaag, 15:01

Fred1950 schreef:
Vandaag, 10:36
Wie beweert dat de Russen geen terreinwinst meer maken ?
Al-Jazeera beweert dat:

"In april en mei leed Rusland twee opeenvolgende maanden netto territoriaal verlies. Oekraïne heroverde in april ongeveer 116 vierkante kilometer en in mei nog eens 100 vierkante kilometer."

Toegegeven: eergisteren in de namiddag tussen 2u en 4u hebben ze meer terrein gewonnen dan verloren. Ze zijn toen één bomenrij verder naar het westen opgerukt.