Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

20 jun 2026, 10:15

De bombardementen op de olieraffinaderij in Moskou werden NIET vermeld in het tv-nieuws op Kanaal 1 in Rusland.

Je zou denken dat de grootste aanval op Moskou in vele decennia toch het vermelden waard is? Niets daarvan. Hou ze onwetend, is het motto van Poetin. Hij hanteert nog altijd - zoals in de goede oude tijd - het handboekje van de Sovjet-Unie.

Nochtans krijgen de Moskovieten nu gratis olie toebedeeld: net als in Tuapse vallen de oliedruppels uit de lucht op de balkons, op de auto's, op de voetpaden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

20 jun 2026, 10:38

Eén van de bekendste RU bloggers is 'Fighterbomber'. Hij is redelijk kwaad en hij gaat nu helemaal los met zijn voorstellen om UA én het Westen aan te pakken:

image.png

Fred1950

Gisteren, 10:36

Fred1950 schreef:
17 jun 2026, 16:42

De Russen passen blijkbaar meer en meer omsingeltechniek toe , geen bruut front werk meer ...

Afbeelding
Wie beweert dat de Russen geen terreinwinst meer maken ?

Untitled605.png
Untitled605.png (253.84 KiB) 232 keer bekeken

Wil.

Gisteren, 15:01

Fred1950 schreef:
Gisteren, 10:36
Wie beweert dat de Russen geen terreinwinst meer maken ?
Al-Jazeera beweert dat:

"In april en mei leed Rusland twee opeenvolgende maanden netto territoriaal verlies. Oekraïne heroverde in april ongeveer 116 vierkante kilometer en in mei nog eens 100 vierkante kilometer."

Toegegeven: eergisteren in de namiddag tussen 2u en 4u hebben ze meer terrein gewonnen dan verloren. Ze zijn toen één bomenrij verder naar het westen opgerukt.

Charlie Maru

Gisteren, 17:57

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Vandaag, 10:50

De luchtaanvallen op Moskou blijven doorgaan. De luchthaven ligt stil.

De raffinaderij in Moskou zou compleet gestopt zijn, maar dat is volgens UA-bronnen. Gezien de omvang van de meervoudige branden, lijkt dit niet uit de lucht gegrepen.

Wil.

Vandaag, 11:28

Op de Krim wordt tegenwoordig veel gewandeld. Ook fietsen verschijnen vaker in het straatbeeld. Dat heeft te maken met die soort berichten:

"Beste Krim-bewoners, vanaf 09.00 uur zal de verkoop van brandstof voor contant geld, girale betalingen en kortingsbonnen aan bedrijven en particulieren bij tankstations op de Krim worden stopgezet. Brandstof zal alleen worden verkocht aan overheidsinstanties die het functioneren en de veiligheid van de Republiek van de Krim garanderen."
— Sergey Aksyonov, baas van de bezettende macht op de Krim.

Wil.

Vandaag, 13:38

Baat het niet, dan schaadt het niet :lol: :lol:

image.png

Wil.

Vandaag, 14:20

Terug naar de sovjettijd:

image.png

Wil.

Vandaag, 14:23

Intussen krijgt Oekraïense president Zelensky een eredoctoraat aan de Koninklijke Militaire School.
Hij heeft de eer alvast aanvaard. Later dit jaar neemt hij de titel in ontvangst.

voorn

Vandaag, 14:28

In de Krim wordt het een ecomisch drama.
Geen brandstof voor particulieren ook niet voor taxi's
Zoals reeds gemeld maar ook op het nieuws te zien was
Ook de toeristen krijgen schrik.

Charlie Maru

Vandaag, 15:19

't is den tijd van de paddestoelen........ :roll:

Afbeelding

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~ab7f6aee/

Charlie Maru

Vandaag, 15:20

Fred1950

Vandaag, 16:23

Wil. schreef:
Vandaag, 14:23
Intussen krijgt Oekraïense president Zelensky een eredoctoraat aan de Koninklijke Militaire School.
Hij heeft de eer alvast aanvaard. Later dit jaar neemt hij de titel in ontvangst.
Wat is de waarde van zoiets ? Jacques Rogge kreeg er ook één : https://www.hln.be/binnenland/jacques-r ... ?slug_rd=1

En er zijn er nog , vooral allemaal ouwe pekes :lol: https://www.youtube.com/watch?v=S5EQld5QnG0 Lange versie https://www.youtube.com/watch?v=Mit9URgF1Xg en luister wat Joseph Soeters vertelt -- mischien komt ge tot wat inzicht i.v.m. UA .

Dicksy

Vandaag, 17:13

door Fred1950 » 32 minuten geleden

Wat is de waarde van zoiets ? Jacques Rogge kreeg er ook één : https://www.hln.be/binnenland/jacques-r ... ?slug_rd=1
Geen enkele waarde heeft dat. Een symbolisch academisch gebaar meer niet maar politiek gezien weegt het totaal niet op tegen het ontvangen van- en het verlies van de hoogste Poolse onderscheiding, de Orde van de Witte Adelaar.
De KMS en Francken in hun nopjes, Zelensky blij en tevreden uit beleefdheid.