Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jun 2026, 10:15

De bombardementen op de olieraffinaderij in Moskou werden NIET vermeld in het tv-nieuws op Kanaal 1 in Rusland.

Je zou denken dat de grootste aanval op Moskou in vele decennia toch het vermelden waard is? Niets daarvan. Hou ze onwetend, is het motto van Poetin. Hij hanteert nog altijd - zoals in de goede oude tijd - het handboekje van de Sovjet-Unie.

Nochtans krijgen de Moskovieten nu gratis olie toebedeeld: net als in Tuapse vallen de oliedruppels uit de lucht op de balkons, op de auto's, op de voetpaden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 jun 2026, 10:38

Eén van de bekendste RU bloggers is 'Fighterbomber'. Hij is redelijk kwaad en hij gaat nu helemaal los met zijn voorstellen om UA én het Westen aan te pakken:

image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

Gisteren, 10:36

Fred1950 schreef:
17 jun 2026, 16:42


De Russen passen blijkbaar meer en meer omsingeltechniek toe , geen bruut front werk meer ...


Afbeelding
Wie beweert dat de Russen geen terreinwinst meer maken ?

Untitled605.png
Untitled605.png (253.84 KiB) 114 keer bekeken

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Gisteren, 15:01

Fred1950 schreef:
Gisteren, 10:36
Wie beweert dat de Russen geen terreinwinst meer maken ?
Al-Jazeera beweert dat:

"In april en mei leed Rusland twee opeenvolgende maanden netto territoriaal verlies. Oekraïne heroverde in april ongeveer 116 vierkante kilometer en in mei nog eens 100 vierkante kilometer."



Toegegeven: eergisteren in de namiddag tussen 2u en 4u hebben ze meer terrein gewonnen dan verloren. Ze zijn toen één bomenrij verder naar het westen opgerukt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

Gisteren, 17:57

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Vandaag, 10:50

De luchtaanvallen op Moskou blijven doorgaan. De luchthaven ligt stil.

De raffinaderij in Moskou zou compleet gestopt zijn, maar dat is volgens UA-bronnen. Gezien de omvang van de meervoudige branden, lijkt dit niet uit de lucht gegrepen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

Vandaag, 11:28

Op de Krim wordt tegenwoordig veel gewandeld. Ook fietsen verschijnen vaker in het straatbeeld. Dat heeft te maken met die soort berichten:


"Beste Krim-bewoners, vanaf 09.00 uur zal de verkoop van brandstof voor contant geld, girale betalingen en kortingsbonnen aan bedrijven en particulieren bij tankstations op de Krim worden stopgezet. Brandstof zal alleen worden verkocht aan overheidsinstanties die het functioneren en de veiligheid van de Republiek van de Krim garanderen."
— Sergey Aksyonov, baas van de bezettende macht op de Krim.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 minuten geleden

Baat het niet, dan schaadt het niet :lol: :lol:

image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.