frits1955 schreef: ↑18 aug 2022, 08:11
Als die kwiet zijn mond niet open doet en zoals Trump 200 keer "Geen commentaar" als antwoord geeft bij een ondervraging zal je het inderdaad niet weten. Maar iedereen met een minimum aan kennis omtrent de zaak Rushdie weet uit welke hoek de wind waait. Overigens is er meer dan die fatwa van Khomeini. Nog in de jaren '90 zijn er geldsommen op het hoofd van Rushdie gezet die in de miljoenen lopen- kijk daarvoor naar duistere figuren in Saoedi-Arabie.
Er zijn nog andere middelen om te weten wat zijn motief is, indien hij het al niet gezegd heeft. Werd zijn woning binnenste buiten gekeerd? Welke teksten lagen er op zijn tafel? Mogen we daarover iets weten?
Dat er extra geld is beloofd, zal wel zo zijn, maar dat is de vonk aan de lont niet. Het is de fatwa die over hem werd uitgesproken. Elke goede moslim weet dat wie de profeet beledigt, moet gedood worden. Een fatwa is slechts een formele bekrachtiging van een hogere eis. De lijst met mensen die omwille van hun 'beledigingen' werden vermoord is te lang om op één bladzijde te passen. Zegt de naam Samuel Paty je nog iets? Er rinkelt - hoop ik - toch nog een belletje bij de namen Honoré, Charb, Cabu? Igarashi? Van Gogh?
Hier zitten suggeren dat de Amerikaanse autoriteiten het kind geen naam durven geven - Uw favoriete sport- is onzin
Ik heb meerdere favoriete sporten, zo blijkt al snel als ik eens vlug de onderwerpen doorblader waarover ik hier zoal schrijf.
De grootste aanslag op Amerika door buitenlanders: 9 - 11. Uitspraak van
Bush zes dagen na de feiten: 'Islam is peace'. Ik kan nog meer van dat soort uitspraken aanhalen, maar als de president dat zegt, dan zou je mogen beginnen beseffen dat de autoriteiten wel degelijk heel bevreesd zijn om het kind een naam te geven.
Cartoon