Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Weet jij meer? Ik wil van de Amerikaanse autoriteiten horen wat de motivatie was van die dader.
Ik heb daar zelf al lang een mening over gegeven maar het gaat erom dat er van officiële kant niets wordt over gezegd. Vind jij dat normaal?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Als die kwiet zijn mond niet open doet en zoals Trump 200 keer "Geen commentaar" als antwoord geeft bij een ondervraging zal je het inderdaad niet weten. Maar iedereen met een minimum aan kennis omtrent de zaak Rushdie weet uit welke hoek de wind waait. Overigens is er meer dan die fatwa van Khomeini. Nog in de jaren '90 zijn er geldsommen op het hoofd van Rushdie gezet die in de miljoenen lopen- kijk daarvoor naar duistere figuren in Saoedi-Arabie.
Hier zitten suggeren dat de Amerikaanse autoriteiten het kind geen naam durven geven - Uw favoriete sport- is onzin .
Hier zitten suggeren dat de Amerikaanse autoriteiten het kind geen naam durven geven - Uw favoriete sport- is onzin .
-
Er zijn nog andere middelen om te weten wat zijn motief is, indien hij het al niet gezegd heeft. Werd zijn woning binnenste buiten gekeerd? Welke teksten lagen er op zijn tafel? Mogen we daarover iets weten?frits1955 schreef: ↑18 aug 2022, 08:11Als die kwiet zijn mond niet open doet en zoals Trump 200 keer "Geen commentaar" als antwoord geeft bij een ondervraging zal je het inderdaad niet weten. Maar iedereen met een minimum aan kennis omtrent de zaak Rushdie weet uit welke hoek de wind waait. Overigens is er meer dan die fatwa van Khomeini. Nog in de jaren '90 zijn er geldsommen op het hoofd van Rushdie gezet die in de miljoenen lopen- kijk daarvoor naar duistere figuren in Saoedi-Arabie.
Dat er extra geld is beloofd, zal wel zo zijn, maar dat is de vonk aan de lont niet. Het is de fatwa die over hem werd uitgesproken. Elke goede moslim weet dat wie de profeet beledigt, moet gedood worden. Een fatwa is slechts een formele bekrachtiging van een hogere eis. De lijst met mensen die omwille van hun 'beledigingen' werden vermoord is te lang om op één bladzijde te passen. Zegt de naam Samuel Paty je nog iets? Er rinkelt - hoop ik - toch nog een belletje bij de namen Honoré, Charb, Cabu? Igarashi? Van Gogh?
Ik heb meerdere favoriete sporten, zo blijkt al snel als ik eens vlug de onderwerpen doorblader waarover ik hier zoal schrijf.Hier zitten suggeren dat de Amerikaanse autoriteiten het kind geen naam durven geven - Uw favoriete sport- is onzin
De grootste aanslag op Amerika door buitenlanders: 9 - 11. Uitspraak van Bush zes dagen na de feiten: 'Islam is peace'. Ik kan nog meer van dat soort uitspraken aanhalen, maar als de president dat zegt, dan zou je mogen beginnen beseffen dat de autoriteiten wel degelijk heel bevreesd zijn om het kind een naam te geven.
Cartoon

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Of de dader nu al dan niet zijn geloofsmotief kenbaar maakt is eigenljk niet relevant. Als iemand een fatwa uitvoert is het toch zonder meer evident wat zijn motieven zijn. Dat een Westerse overheid dat zou willen wegmoffelen is dan denkbaar omwille van geopolitieke belangen. De VS en bepaalde Arabische "Hogepriesters" hebben, vooral sinds het Trumpisme, veel gelijklopende belangen, ook van financieel-economische aard. Vergeleken mat 9/11 is het geval Rushdie een incident; daar dan zedig over zwijgen houdt de relatie "gezond". Wat Bush "de jongere" indertijd deed, was veel relevanter voor de ware attidude van de VS versus Islam.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ik heb hogerop al geschreven dat het voor mij wel duidelijk is waarover het gaat. Het punt is de hypocrisie van de overheid die maar niet hardop wil zeggen dat de basisregels van die ideologie gewoonweg antihumaan zijn. En ondertussen blijven er maar doden vallen.socrates schreef: ↑18 aug 2022, 10:34Of de dader nu al dan niet zijn geloofsmotief kenbaar maakt is eigenlijk niet relevant. Als iemand een fatwa uitvoert is het toch zonder meer evident wat zijn motieven zijn. Dat een Westerse overheid dat zou willen wegmoffelen is dan denkbaar omwille van geopolitieke belangen.
Ik snap ook wel dat geopolitieke belangen meespelen. Het is dan de vraag vanaf welk niveau van antihumane feiten men toch gaat ingrijpen en man en paard gaat noemen? Die grens ligt blijkbaar héél ver. Zelfs 9 11 was geen reden om de allah-fant in de kamer te benoemen.

Hamas - de terreurbeweging die in Gaza baas is - is zeer boos over de foto die een Spaanse vrouw heeft laten nemen. Die vrouw legt helemaal niet genoeg bescheidenheid aan de dag - lees: we zien te veel huid - op zo'n heilig plaats als deze. Ze zit op de trappen in de omgeving van de Al Aqsa moskee.
Even scrollen
Even scrollen

Vlaams gezegde: zot zijn doe ni zeer. Voor die fundi's waren de vrouwen beter Neanderthaler gebleven dan waren zij overal bedekt (met haar)Wil. schreef: ↑25 aug 2022, 18:34Hamas - de terreurbeweging die in Gaza baas is - is zeer boos over de foto die een Spaanse vrouw heeft laten nemen. Die vrouw legt helemaal niet genoeg bescheidenheid aan de dag - lees: we zien te veel huid - op zo'n heilig plaats als deze. Ze zit op de trappen in de omgeving van de Al Aqsa moskee.
Even scrollen
-
Op 1,5 minuut tijd krijg je drie aan elkaar geplakte filmpjes waarin (voornamelijk) Pakistaanse moslims prat gaan op de 'grote omvolking' . Je hoort het dan eens van de andere kant.
Raar genoeg hoor je deze jongens niets zeggen over zich assimileren in de Deense maatschappij of over het overnemen van de Deense waarden ...

Als een Deen dit zou doen tov de Pakistanen, dan wordt hij stante pede opgepakt voor racisme. De politie staat erbij maar doet niets. Eén van de omstaanders beweegt zijn open hand vóór zijn gezicht ... Door de vingers zien: ook in Denemarken blijkbaar gekend.
Raar genoeg hoor je deze jongens niets zeggen over zich assimileren in de Deense maatschappij of over het overnemen van de Deense waarden ...

Als een Deen dit zou doen tov de Pakistanen, dan wordt hij stante pede opgepakt voor racisme. De politie staat erbij maar doet niets. Eén van de omstaanders beweegt zijn open hand vóór zijn gezicht ... Door de vingers zien: ook in Denemarken blijkbaar gekend.

Europese instanties hebben in de jaren '70 een "eedverbond" gesloten met vooral Arabische producenten van aardolie. Europa zou in ruil voor goedkope olie, al het nodige doen om de Islam in Europa te bevorderen. Hedendaags zouden bv. Spaanse bedrijven nog altijd heel actief, grote aantallen Marokkaanse gastarbeiders ter plekke recruteren.
-
Het zal allicht wel een aantal generaties vergen om hiermee te leren leven maar Andalousië heeft er eeuwen lang mee kunnen leven, wij kunnen spreken zoals Louis IVX in zijn tijd en dan hopen dat het geen zondvloed wordt.
-
Ik heb een tijdje zitten zoeken naar een bron die het bovenstaande op een gefundeerde manier bewijst. Jammer genoeg niks gevonden - enkel een waanzinnige complottheorie ivm "Eurabie" die qua stijl wat lijkt op de uit de lucht gegrepen "Protocollen van de Wijzen van Sion".Europese instanties hebben in de jaren '70 een "eedverbond" gesloten met vooral Arabische producenten van aardolie. Europa zou in ruil voor goedkope olie, al het nodige doen om de Islam in Europa te bevorderen.
Maar Socrates gaat mijn geest hier zeker verlichten met een deugdelijke link
En dat Spaanse bedrijven bv. in Andalusië bijzonder graag Afrikaanse arbeidsmigranten ( vaak illegaal) te werk stellen heeft alles te maken met het feit dat ze die mensen zwaar werk laten doen in ruil voor een hongerloontje en een verblijf in één of ander stinkend krot. Als je ooit in bv. Almeria komt ga dan maar eens kijken naar de onafzienbare " Sea of plastic" - plastic greenhouses waar men gigantische hoeveelheden groenten teelt en waar massaal arbeidsmigranten in ellendige omstandigheden slavenarbeid verrichten. Die plastic greenhouses zijn zelfs zichtbaar vanuit de ruimte ...
Wel opletten: pottenkijkers zien ze daar niet graag komen. Met het verspreiden van de islam heeft dat geen bal te maken maar alles met poen scheppen op de rug van arbeidsmigranten. Verder vraagt een mens zich ook af waarom in Antwerpen (instortende) scholen gebouwd worden door arbeidsmigranten en waarom een chemisch bedrijf in de haven zoals Borealis Bengaalse pijpfitters te werk stelde tegen 650€ in de maand. Ongetwijfeld om de islam te verspreiden.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien kan dit helpen:door frits1955 » Vandaag, 12:24Ik heb een tijdje zitten zoeken naar een bron die het bovenstaande op een gefundeerde manier bewijst. Jammer genoeg niks gevonden - enkel een waanzinnige complottheorie ivm "Eurabie" die qua stijl wat lijkt op de uit de lucht gegrepen "Protocollen van de Wijzen van Sion".Europese instanties hebben in de jaren '70 een "eedverbond" gesloten met vooral Arabische producenten van aardolie. Europa zou in ruil voor goedkope olie, al het nodige doen om de Islam in Europa te bevorderen.
Maar Socrates gaat mijn geest hier zeker verlichten met een deugdelijke link
https://gerard1945.wordpress.com/2017/0 ... amisering/
'Na de Arabisch-Israëlische oorlog in 1973 en de daaruit voortvloeiende olieboycot is destijds – uit angst dat de oliekraan opnieuw dicht zou gaan – op Europees niveau besloten om een “Euro-Arabische Dialoog” op gang te brengen met de OPEC-landen. In juni 1975 rolde daar een convenant uit waar de West-Europese landen nog steeds de vruchten van plukken: 200 zaakgelastigden namen toen met algemene stemmen, en uit naam van de hele Europese gemeenschap, de zogeheten ‘Resolutie van Straatsburg’ aan. In het document beloofde de EEG om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen, en de nieuwkomers ruim baan te geven om hun cultuur naar Europa te exporteren'.
-
En enkele jaren later zie je daarvan de neerslag in teksten zoals Resolutie 1743 van 23/6/2010 (finale versie). Het hele document ademt een 'tegemoetkoming' naar de islamideologie en de moslims uit. Dat de opstellers van de tekst ofwel geen kaas hebben gegeten van wat er in de basisteksten staat ofwel onder druk stonden van buitenlandse (en binnenlandse) actoren, mag overduidelijk blijken uit artikel 11.
8. Zoals de Vergadering aangeeft in haar Aanbeveling 1774 (2006) over de Turkse aanwezigheid in Europa: migrerende werknemers en nieuwe Europese burgers, moeten de regeringen en parlementen van de lidstaten, evenals de Raad van Europa, prioriteit geven aan het bevorderen van de sociale integratie van moslims en andere religieuze minderheden.We zouden blij moeten zijn met de vele initiatieven die de lidstaten nemen om migranten beter te integreren, maar deze integratie is vaak verre van realiteit, vooral voor moslimmigranten. De Assemblee nodigt daarom de lidstaten uit om stroomopwaarts sociale, economische en politieke ongelijkheden aan te pakken.
9. De Assemblee roept de lidstaten op om effectief te strijden tegen de sociale en economische uitsluiting van moslims en andere minderheden in Europa, onder meer door de goedkeuring, implementatie en regelmatige controle van een volledige reeks antidiscriminatiewetten, -beleid en -praktijken die bedoeld zijn om hen te beschermen tegen de discriminatie die zij dagelijks ervaren, en om hen betere toegang tot rechtsmiddelen te bieden in geval van schending van hun rechten.
11. (...) nodigt de Vergadering moslims, hun religieuze gemeenschappen en hun religieuze leiders uit om te strijden tegen alle vormen van extremisme die onder het mom van de islam worden beoefend. De islam is een religie die voor vrede pleit.
13. De Vergadering blijft ook bezorgd over discriminerend beleid en praktijken – door zowel nationale als regionale of lokale autoriteiten – tegen moslims
(...)
In dit verband is de Vergadering bijzonder bezorgd over het recente referendum dat in Zwitserland is gehouden en dringt zij er bij de Zwitserse autoriteiten op aan een moratorium in te stellen op het algemene verbod op de bouw van moskeeminaretten en dit verbod zo spoedig mogelijk in te trekken.
26. Contacten tussen moslim- en niet-moslim Europeanen en moslims in Noord-Afrika, het Midden-Oosten en Azië moeten worden aangemoedigd, vooral onder jongeren, studenten en docenten. De Vergadering nodigt daarom het Europees Jeugdforum uit om zijn activiteiten op dit gebied uit te breiden. Het is belangrijk om de samenwerking tussen onderwijs- en culturele instellingen, maar ook tussen steden in het Middellandse-Zeegebied te ondersteunen
8. Zoals de Vergadering aangeeft in haar Aanbeveling 1774 (2006) over de Turkse aanwezigheid in Europa: migrerende werknemers en nieuwe Europese burgers, moeten de regeringen en parlementen van de lidstaten, evenals de Raad van Europa, prioriteit geven aan het bevorderen van de sociale integratie van moslims en andere religieuze minderheden.We zouden blij moeten zijn met de vele initiatieven die de lidstaten nemen om migranten beter te integreren, maar deze integratie is vaak verre van realiteit, vooral voor moslimmigranten. De Assemblee nodigt daarom de lidstaten uit om stroomopwaarts sociale, economische en politieke ongelijkheden aan te pakken.
9. De Assemblee roept de lidstaten op om effectief te strijden tegen de sociale en economische uitsluiting van moslims en andere minderheden in Europa, onder meer door de goedkeuring, implementatie en regelmatige controle van een volledige reeks antidiscriminatiewetten, -beleid en -praktijken die bedoeld zijn om hen te beschermen tegen de discriminatie die zij dagelijks ervaren, en om hen betere toegang tot rechtsmiddelen te bieden in geval van schending van hun rechten.
11. (...) nodigt de Vergadering moslims, hun religieuze gemeenschappen en hun religieuze leiders uit om te strijden tegen alle vormen van extremisme die onder het mom van de islam worden beoefend. De islam is een religie die voor vrede pleit.
13. De Vergadering blijft ook bezorgd over discriminerend beleid en praktijken – door zowel nationale als regionale of lokale autoriteiten – tegen moslims
(...)
In dit verband is de Vergadering bijzonder bezorgd over het recente referendum dat in Zwitserland is gehouden en dringt zij er bij de Zwitserse autoriteiten op aan een moratorium in te stellen op het algemene verbod op de bouw van moskeeminaretten en dit verbod zo spoedig mogelijk in te trekken.
26. Contacten tussen moslim- en niet-moslim Europeanen en moslims in Noord-Afrika, het Midden-Oosten en Azië moeten worden aangemoedigd, vooral onder jongeren, studenten en docenten. De Vergadering nodigt daarom het Europees Jeugdforum uit om zijn activiteiten op dit gebied uit te breiden. Het is belangrijk om de samenwerking tussen onderwijs- en culturele instellingen, maar ook tussen steden in het Middellandse-Zeegebied te ondersteunen
Laatst gewijzigd door Wil. op 27 aug 2022, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Misschien kan dit helpen:
Neen, dat helpt niet want het is onzin.
https://dpa-factchecking.com/netherland ... 99-318439/